وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

سرمربی سپیدرود: نتیجه بازی امروز دربی گیلان خارج از زمین بازی شکل گرفت

سرمربی سپیدرود با بیان اینکه معتقدم نتیجه بازی امروز دربی گیلان خارج از زمین بازی شکل گرفت، گفت: از کمیته داوران می‌خواهم که در داوری بازی امروز ملوان و سپیدرود بازبینی داشته باشند.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، علی نظرمحمدی امشب پس از دربی گیلان در جمع خبرنگاران با موثر دانستن تصمیمات داور در نتیجه به دست آمده، اظهار داشت: از کمیته داوران می‌خواهم که در امر داوری بازی امروز ملوان و سپیدرود بازبینی داشته باشند تا تیم سپیدرود این‌چنین در مسابقات دچار مشکلات عدیده نشود.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت اعلام کرد: در بازی گذشته یک پنالتی بر روی پویا نزهتی اتفاق افتاد و در این بازی نیز داور بازی اتفاقات عجیبی را برای تیم سپیدرود رقم زد که از کنترل همگان خارج بود.

وی با بیان اینکه مسئولیت شکست در این بازی را قبول می‌کنم، گفت: تیم ما شایسته باخت در این دیدار نبود و معتقدم با اتفاقات درون زمین نباختیم بنابراین تصمیمات داور باعث شد تا روند بازی تغییر کند و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد به‌طور حتم نتیجه بازی به گونه دیگری رقم می‌خورد.

نظرمحمدی با بیان اینکه تیم سپیدرود یک تیم خصوصی است، در مورد حاشیه‌های بازی گفت: از دقیقه 20 بازی انواع و اقسام فحاشی‌ها نسبت به تیم سپیدرود انجام شد و این موضوع در پی داوری‌های محسن ترکی اتفاق افتاد و اشتباهات مکرر داوری در وارد کردن هیجانات بر روی سکوها موثر بود.

وی با تاکید بر بازی خوب بازیکنان سپیدرود در این بازی بیان کرد: باریکنان سپیدرود 90 دقیقه در این بازی جنگیدند و تمام توان خود را در میدان به نمایش گذاشنند اما تیم سپیدرود باید با 12 نفر در این بازی می‌جنگید اما اخراج های مکرر و حواشی آن باعث شد تا نتیجه بازی و انرژی بازیکنان تلف شود و شرایط دیگری رقم بخورد.

سرمربی سپیدرود با تکرار اینکه نتیجه بازی خارج از زمین بازی شکل گرفت، افزود: به جهت سقوط ملوان به لیگ دسته یک و اتفاقات روی داده در واگذاری تیم نفت به انزلی، فدارسیون فوتبال می‌خواست این مسئله را از دل باشگاه ملوان بیرون بیاورد و دلخوری‌های ملوان جبران شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

30 دیدگاه ارسال شده است

  • عماد گفت:

    جمله آخر واقعا مزخرف و غیر منطقی بود.خوابه حالا هیچ کدوم از پنالتی ها گل نشد.

  • محمد گفت:

    فقط اینو بگم ملوان امروز هیچ چیز برای گفتن نداشت اگه اون توپ زیر پای بازیکن ملوان نمی افتاد هیچ راهکاری برای گل زدن نداشتند هنوزابتدای لیگ هستیم جای نگرانی نیست ذست بچه های سپیدرود درد نکنه عالی بودند بخصوص دروازه بان مطمئنا این برد هم به کام ملوانی ها خوش ننشست

  • فرهادسپيدرود گفت:

    دقيقا جمله آخر غلي نظر درست هستش…و اين بازي بيرون زمين نتيجه اش تعيين شده بود…مثل بازي داماش كه مظفري اون افتضاح رو بار اورد و بعد اون بازي با تهديدهاي عابديني مبني بر افشاي حقايق ديگه داوري نكرد….عماد خان توهم وقتي نميفهي پس بهتره مزخرف نگي برو توسايت همون شهركنشينها چرت بگو

  • دنیا فقط رشت گفت:

    ملوان بدبخت. این داور رو با پول و ماهی خریدن سه امتیاز رو گرفتن . بقیه بازی ها چی.

  • داماش و سپیدرود گفت:

    واقعا برد تو دربی طلسم شده برای ما – ولی ایرادی نداره خدا نخواست که نبازیم . ترکی امروز واقعا رو مخ رفته دوتا پنالتی گرفت که هیچ کدوم پنالت نبود – هند اشتباه که هند نبود و همون توپ رو آبشک انزلیچی فرستاد و گل شد. از همه اینها گذشته گزارشگری اقای وهابی کاملا یک طرفه بود و مظلومیت شهر رشت در صداوسیمای گیلان که در رشت هست بار دیگر ثابت شد . علی نظر که اخراج شد گفت برد و باخت مهم نیست و این اخلاقه که باقی میمونه ولی چند دقیقه بعد وسط زمین و سر اوت ترکی با بازیکن ملوان تند رفتار میکنه که وهابی ناراحت میشه و میگه ترکی خودشو بزرگتر از بازیکنا میدونه و رو اعصاب بازیکنا میره!!!!!! خواهشا بازی برگشت جبران کنید و تیم دوازده نفری ملوان رو هم شکست بدید

  • دنیا فقط رشت گفت:

    انزلی چی های بی وجود تاوان همه وحشی گری هاتون رو چند برابر تو رشت میدید.ایران سپیدرود

  • حسین گفت:

    ملوان اگر خارج از زمین قدرت داشت سره نفت راحت سرشو نمیبردن توهم زدن بعضی دوستان.
    بازیکنان سپیدرود نفس نداشتن آخرش فقط راه میرفتن این کاملا مشخصه بود.
    دوستی که انزلیچیا رو بی وجود میخونی من شاهد بودم اتوبوس هواداراتون از همون اول که حرکت کردن فوشای خیلی زننده میدادن میخواستید مردم سرتون نقلو نبات بپاشن؟ما کلی پنالتی برامون نگرفتن مربیمون خودزنی کرد؟
    بازیکنانتون اکثرا برای قرن بیستمنمعلومه نفس کم میارن.
    شما که دنیا رو رشت میدونی خارج نشو ازش یه وقت از دنیا نیفتی
    اشتباهات داوری همه جای فوتبال دنیا هست برا مام بود زشته این حرکاتتون.جنبه داشته باشید اگه اینقدر بی جنبه هستید همون لیگ دو سه بالا پایین میکردید که اینطوری کم نیارید

  • بهروز رشتی گفت:

    آقای نظرمحمدی در سرمربی گریتون یه تجدید نظر کنید 90 دقه دفاع افتضاهه خیلی شانس آوردیم خیلی که آبروریزی نکردیم

  • ملوانی گفت:

    توهین بده بد حالا ما هم بگیم پامادور قرمز کیلویی چند

  • گیلانی گفت:

    با سلام چه تو زمین چه بیرون بی ادبی نشانه شخصیت دوطرفه فوتبال ارزش این همه بی احترامی نداره به قول خداداد عزیزی فوتبال اینقدر کثیف شده که با وایتکس هم تمیز نمیشه ایشالا دوتیم گیلانی بالا بیان

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    جناب آقای نظر محمدی، صرفنظر از اینکه پنالتی هایی که به ضرر سپیدرود گرفته شد درست بود یا نه، رفتار و جنجال آفرینی شما به ضرر تیم تمام شد. رفتارها و غوغا سالاری شما بسیار ناشیانه بود. هم اینکه بی جا بود. شما باید ابتدا در درون تیمت آرامش برقرار می کردید نه اینکه باعث اخراج خود و سرپرست تیم شوید و نیمکت و تیم داخل زمین را عملا” در برابر ملوان خلع سلاح کنید.آن چیزی که ما بعنوان یک تیم بدان احتیاج داریم نه جنجال و پرخاشگری، بلکه آرامش در درون نیمکت و زمین. متاسفانه شما بدست خود تیم را بازاندید. آقای مایلی کهن به آنچنانی خودش، آرامش خود را حفظ کرد. شما را چه شده بود؟! آیا رای داور را توانستید عوض کنید؟!! اینجا کی ضرر کرد؟ معلوم است تیم. تعویض های شما هم تعویض نبود. در میانه میدان تیم خود را کاملا” خلع صلاح کردید.شما باید از بازیکنان جوان و انرژیک مثل میلاد قربان زاده، دادرسی و.. استفاده می کردید تا در میانه میدان بتوانند بجنگند و وسط زمین را از حریف بگیرند. خواهش می کنم بجای طرح این مطالب بچگانه، سعی کنید پخته عمل نمایید بی جهت تیم و خود را به بحران نبرید. مطمئن باشید کمیته انظباطی شما را بخاطر جنجال آفریدن در این بازی، چند جلسه محروم خواهد کرد. اینجا ما هستیم که ضرر می کنیم.

  • میلان گفت:

    متاسفم برای ادمین این سایت که هر نظری رو تایید میکنه آخه سپیدرود باخته و یه عده دارن فحاشی میکنن فرق نمیکنه کدوم طرف بعدش خیلی راحت تایید میکنی !11

  • رشتی با تعصب گفت:

    ملوانی
    بمرده شلخت
    پامادور برمیداریم
    …..

  • بندرانزلی گفت:

    اقایان به اصطلاح با وجود که تو سایت خودتون به انزلیچیا فحش میدین خیلی راحت، اخه شما چقدر بدبختین، داخل استادیوم مگه فحاشی و بی ادبی کسی کرد!!؟ 90 دقیقه چند سال پیش فحش دادین ماهنوزم اون رو جبران نکردیم ، واقعا جای تاسف داره، بی وجود هم خود اون ادمهایی هستند که دم از طرفداری میزنند، شما ……انزلیچیا هم نیستین، آدمین رشتی حالا بچاپ که میدونم تو هم هوای بچه دنیاهارو داری،،، خخخخخخخخخخ

  • کیوان گفت:

    سلام به همگی.خواهشا حرفهای احساسی رو بزارین کنار.جدا از حواشی بازی و بحث داوری سپیدرود خوب بازی نکرد. 71درصدمالکیت توپ با ملوان بود.در ضمن نظرمحمدی بچه بازی در آورد.هنوز خیلی مونده مربی بشه.

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    قابل توجه آقایی که بنام بندر انزلی کامنت گذاشتی
    تیم ملوان در سال ۱۳۴۸ توسط نیروی دریایی تاسیس و ۴۷ سال است توسط نیروی دریایی مدیریت می شود. در انتخابی جام تخت جمشید، به گفته آقای رضا ویشگاهی پیشکسوت تیم که اصالتا” رشتی است ملوان انتخاب نشده بود یعنی بعد از تاج آبادان و تاج اهواز سوم شده بود اما بنابه گفته ایشان بخاطر بازی های خوب ملوان انتخابش کردند.بدیهی است به خاطر بازی های خوب نبوده بلکه بخاطر نفوذ نیروی دریایی که در آن موقع کیا و بیایی داشت و می خواست مثل باشگاه پاس و عقاب ودیگر تیمهای نظامی تیمی نیز بنام نیروی دریایی داشته باشد. همان موقع تاج رشت( داماش فعلی) در انتخابی جام تخت جمشید شرکت کرد و انتخاب نشد. تیمهای تاج تهران و ماشین سازی تبریز انتخاب شده و به لیگ راه پیدا کردند. اما ملوان علاوه بر کمکهای مقامات استان که خود شخصا” یکبار شاهد آن بودم، از امکانات و امتیازات و بودجه نیروی دریایی به شرح ذیل استفاده می کرد: ۱- بودجه ثابتی نیروی دریایی به تیم اصلی و تیمهای پایه اختصاص داده بود که بر اساس آن بودجه مدیران برنامه ریزی می کردند. (مصاحبه آقای قدیر بحری با یکی از سایت های هوادار ملوان در انزلی) الآن هم نیرو دریایی بودجه ای به تیم می دهد اما در شرایط فعلی این بودجه کارساز نیست.
    ۲- تعدادی از بازیکنان ملوان را نیروی دریایی استخدام می کرد مثل آقایان رضا ویشگاهی، عزیز اسپندار،علی نیاکانی،محمد حبیبی و……. که خود امتیاز بزرگی برای بقاء تیم بود.
    ۳- بازیکنان ملوان چه بازیکنان تیمهای پایه و بزرگسال خدمت سربازی را در همین تیم انجام می دادند. البته شاید ۱ درصد برای خدمت سربازی به تیمهای دیگر می رفتند.
    ۴- استفاده از بازیکنان سرباز، که در طول این چهل و اندی سال به وفور از آن استفاده کردند و دیروز هم کاملا” مشهود بود. ( در بازی دیروز ۸۰ درصد بازیکنان، غیربومی بودند بویژه زننده گل) امکانات تمرینی مثل چند زمین فوتبال در پادگان نیروی دریایی در حسن رود، سالن بدن سازی و استخر و …….. ۵- در طول این سالها این افسران ارشد نیروی دریایی بودن که تیم را مدیریت کردند نه مردم.الآن هم سخنگوی باشگاه ملوان نیروی دریایی انزلی یک ناخدای نیروی دریایی است.
    دوستانی که طرفدار ملوان هستند اگر شهامت دارند بگویند که این مطالب دروغ است. علت ثبات ملوان نه مردم بلکه امکانات و مدیریت نیروی دریایی بود. هیچکدام از این مزایا را سپیدرود و داماش نداشته و نخواهند داشت.
    انزلی سالها قبل به کمک استقلال تهران تیمی درست کردند بنام استقلال انزلی. هدف از این کار، که تعدادی از بازیکنان پیشکسوت ملوان مثل غفور جهانی که مربی بود و بقیه، این بود که بتوانند از زیر سایه نیروی دریایی بیرون بیایند اما همه دیدیم که نتوانستند. حالا دوستان اهل انزلی که خود را تنها فوتبال فهم ایران می دانند پاسخ دهند با توجه به مطالب بالا، می توانند بدون نیروی دریایی دوام بیاورند؟! معلوم است که خیر. بنا براین عزیزان هر وقت بدون نیوری دریایی و با امکانات مردمی توانستید یکسال دوام بیاورید من همینجا اعلام می کنم تمام حرفهای خود را پس بگیرم. اما سپیدرود
    ۱- در سال ۱۳۴۷ مرحوم غلامرضا صومی، باشگاهی را در رشت بنام سلامت بخش خریداری کرد. فعالیت این باشگاه در رشته های کشتی و وزنه برداری بود. مرحوم صومی تصمیم گرفت رشته فوتبال را در این باشگاه تاسیس نموده و بعدها اسم باشگاه را نیز به سپیدرود تغییر دهد.
    ۲- در طول نزدیک به نیم قرن حیات سپیدرود این مردم علاقه مند کوچه و بازار بودند که با کمکهای مالی خود بقاء تیم را تضمین کردند.
    ۳- سپیدرود هیچوقت وابسته به هیچ ارگان نظامی و غیر نظامی و …… نبود و هیچیک از امکاناتی که در بالا نام بردم و ملوان نیروی دریایی از آن برخوردار بود را نداشت اما ماند. افتادیم اما بلند شدیم خیلی شهرها این توانایی را ندارند. سپیدرود الآن حتی یک زمین تمرین ندارد.
    عزیزان من سپیدرود نمادی است از بنیه قوی اجتماعی مردم یک شهر، مقدس و قابل احترام.
    بخاطر همین ما از این تیم بعنوان یک تیم بزرگ یاد می کنیم. در فوتبال و نظام باشگاه داری دولتی که هیچ تیم خصوصی نتوانست قد علم کند فوتبال رشت نزدیک به نیم قرن، این کار را کرد. داماش هم همین شرایط را داشت، منتها در مقطعی وضعش خوب شد اما تداوم نداشت. آن هم تیمی است خصوصی.
    ای دوست انزلی چی، بدون تعصب حرف بزن با این شرایط تیم شما چند سال دوام می آورد؟؟ من می گویم یکسال، در خوشبینانه ترین حالت البته.
    همین الآن، بازیکنان سپیدرود هیچ پولی نگرفتند بماند ۷۰ درصد فصل قبل را هم نتوانستند بگیرند.اماملوان از بازیکنان سرباز که هیچ پول نمی گیرد برای بقاء خود استفاده می کند مثل بازی دیروز.
    نتیجه گیری: دوست عزیز طرفدار ملوان، هر وقت بدون نیروی دریایی توانستید یکسال روی پای خود بمانید آنوقت می توانی بقول امروزی ها با ما کل کل کنید.
    بای بای آبای !

  • رشتی با تعصب گفت:

    از غیرت اقای نظر محمدی به تیمش بسیار ممنونم
    منتهی ایشون بعنوان سر مربی باید در این جور بازیها ارامش رو به تیم تزریق کنند تا بازیکنان با منطق وبدور از احساسات اهداف تاکتیکی رو به اجرا بزارند خداروشکر چند بازیکن باتجربه مثل مهدوی و کاپیتان و کعبی و.. بودند که ارامش داشتند وگرنه اگر بازیکنهای جوان بیشتر داشتیم شاید اوضاع بدتر میشد
    به هرحال در جمع سپیدرودخوب بازی کرد ومایل کهن وملوان هیچ چیز برای گفتن نداشتند جزء اون صحنه که شانسی رو پای بازیکن آبای اومد رفت تو گل
    جواب این بازی رو چه در زمین(تاکتیک بازیکنان) وچه در خارج زمین (توسط تیفوسی های رشتی)در برگشت تقدیم آبای ها میکنیک

  • رشتی با تعصب گفت:

    قابل توجه آبشک :شانس آوردی پنالتی رو گل نکردی وگرنه رشتیها 9تا زیر و یکی رو بصورت هلیکوپتری می بافتنت
    هه هه هوووو….

  • محمد از گیلان گفت:

    تا زمانی که تعصب و غرور بی جاتون مانع دیدن حقایق باشه و هی انزلی و رشت کنید باید شاهد افول این استان باشید.
    با همین غرور و تعصب مسخرتون الان تبریز سه تا تیم تو لیگ برتر داره اما گیلان در تمام رشته های ورزشی در حال سقوط

    نظرمحمدی هم در این بازی نشون داد که در حد یک مربی فوتبال نیست و بهتره یکم کلاس های روانشناسی و کنترل شخصیتی بره ثبت نام کنه

  • حسین گفت:

    اخه روس جماعت این نیم ساعت راهو سختیش گرفت نیومد رشت؟خب بدبختا به خودتونم دارید فوش میدید
    قرن هجدهم کل گیلان به تصرف روس در اومد.انزلی که همون اول از سره مقاومتو باج ندادن با خاک یکسانش کردن کلی قتل عام شدن.و بعد پنهانی شروع کردن به بازپس گرفتنش . من نمیدونم چرا رشت سالم موند ولی مرکزیت ارتش روسیه در اون تصرف با رشت بود و سالهای سال در چندین تصرف میزبان ارتش روسیه بود.حالا من بگم رشیتیا فلانو بیصار؟دلایلم زیاد دارم اون بهتانها رو به خوده رشتیا بزنم ولی نمیزنم چون هممون اون سالها مقاومت کردیم.یه عده کم فهم شاید هم کلا نفهم دارن بی خودی اتیش بیاره معرکه میشن.اقا رشتو انزلی نیم ساعت فاصلست حداقل روی استانتون غیرت داشته باشید هر چرتو پرتی نگید.

  • سجاد گفت:

    انزلیچی برو برو دکتر گوشتو معاینه کنه کری مگه فحشا رو نشنیدی سر ی بچه 15 ساله بدجور شکست کوری مگه تما.میتونستین تو این بازی با احترام کاری کنین واسه همیشه بحث رشت انزلی تموم شه حالا که اینجوره تو بازی برگشت خیلی چیزا معلوم میشه

  • حسین گفت:

    اقای فرهاد اونطوری باشه شما باید با بارسلونا و رئالم کل بندازید.من حرفاتو سر سری خوندم چون چند جاییش چشمم خورد دیدم مذخرفه.ولی در کل انزلی سومین شهر ایران و اولین شهر شمال بود که بطور رسمی فوتبال رو اغاز کرد و اولین تیم حرفه ای شمال رو تشکیل داد.حالام احترام رو یاد بگیر و به تیم اول شمال ایران احترام بزار . شما کلکل نکنی بهتره.مام به سپیدرود به عنوان تیم دوم استان و پیشکسوته خیلی از تیمهای ایران احترام میزاریم و ارزوی موفقیت داریم.
    فعلا که هستیمو خواهیم بود.از سپیدرود خیلیا حمایت کردن چون نفوذ رشت اتفاقا بیشتره اینو همه میدونیم.ما هم از امکانات نیروی دریایی برای بقا استفاده کردیم.کجا بودی وقتی بالاترین رقمی که بازیکنان ملوان گرفتن ده درصد از قراردادشون بود؟برو پسر خوب برو یکم اول خوب جستجو کن یاد بگیر بعد بیا نطق کن
    ما نفوذ داشتیم توی لیگ برتر سرمونو نمیبریدن اونهم با کلی پنالتی که نگرفتن.ما کلی اشتباه داوری دیدیدم اینطوری نکردیم.فرهنگ فوتبالیه بعضی دوستان بسیار پایینه وب هتره کلا نظر ندن.
    مام نفهمیدیم بالاخره تاج رشتم اسمش بود؟این اسمو تازه فهمیدم.به قول گزارش ورزش سه که بعد از اسم داماش سه تا نقطه گذاشت.نمیدونن بالاخره اسمش رو چی ثابت میمونه.
    درضمن 25 سال تیم سپیدرود در رده محلات موند که.ملوانم نگران نباش اگه فقط به اسم باشه اه نیرو دریایی هم نبود توی محلات با اسم ملوان دووم میاوردیم که بالاخره مثل شما کم کم خزیده خزیده برسیم به لیگ یک.
    توهیناتونو بس کنید که دلایل من یکی برای توهینای بیشتر نه به لفظ شما که حتی با لفظ محترامه هم سوزان تره.

  • فرهاد گفت:

    آقای حسین، انزلی در قرن هجدهم،جمعیتی نداشت که قدرت باز پس گیری خاک ایران را از روسها داشته باشد. در اواسط دوران ناصری، جمعیت انزلی 800 تا 1000 نفر گزارش شده که جمیعا” صیاد بودند و به کار روی قایقهای بادبانی برای حمل کالا به پیربازار را بر عهده داشتند. بنابراین جمعیت توسعه یافته ای نداشت. البته من با این حرف روس گفتن انزلی چی ها سخت مخالف هستم. حضور خارجی ها در رشت بویژه روسها به مراتب بیشتر از انزلی بود. این شهر یک شهر تجاری بود و چهار کنسولگری روسیه تزاری، فرانسه،انگلیس، عثمانی در اینجا بود. به اضافه آمریکاییها که بیشتر کارشان تبلیغ دین بود. یونای ها هم بودند.بنابراین دوستان رشتی بدانند اگر بحث بهتان زدن باشد انها هم می توانند چیزهایی بر علیه ما بگویند. این است خواهش می کنم مطالب غیر قابل قبول و غیر عقلایی نگویند.

  • حسین گفت:

    اولا عرض کردم فقط خوده انزلی رو بازپس گرفتن که اونم به رسم معمول در تمام نبردها در شهرهای مختلف نیروهای کمکی مردم رو یاری کردن.
    چون حرف از جمعیت رو کمی خودخواهانه بیان کردی اینو میگم : در دوره قاجار شهری از استانهای گیلان سرشماری نشد امار شما من درآوردیه نمیدونم از کجا این آمار اومده فقط همین صیاد و قایقرانو حفظ کردید که اونم مشخصه شغل رسمی هر شهری رو با اصیلترین مشاغل انتخاب میکنن.کلا بنادر جهان شغل اصلیشون و رسمیشون ماهیگیریو قایقرانیو امثالهم هست.درباره سرشماری قاجار هم منبعشو بفرما من ببینم از کجاست اخه.من منبعم تاریخچه ی سرشماری ایرانه.که فقط تهران سرشماری شد.تازه در دوران پهلوی بود که به گیلان رسیدن (کل جمعیت اون زمان ایران فقط 6 میلیون نفر بود).انزلی در دوران پهلوی اول بود که در سال فکر کنم 1319 سرشماری شد که مصادف با اولین سرشماری رشت هم بود.چمعیت رشت در اون زمان 120 هزار نفر بود که به عنوان مرکز استان و مهاجرپذیری بالاش اکثرا از شهرهای مجاور به این شهر مهاجرت کردن.همونطور که الان از حدود 700 هزار نفر تعداد چشم گیری مهاجر از شهرهای دیگه هستن که کافیه ببینید زمان تعطیلات کیا میرن سمت زادگاهشون.
    امار انزلی در 1375 رو مطمئنم نزدیک به 100 هزار نفر طبق امارهای رسمی بوده.شما یه نسبت بگیری متوجه میشی.وقتی توی 200 سال رشد جمعیت ایران 10 برابری بوده پس توی اختلافه 1319 تا 1375 که کمتر از 60 سال میشه باید رشد حداکثر دو و نیم برابری قائل شد که اگه 100 هزار نفر رو تقسیم بر اون عدد کنیم میشه حدودا چهل هزار نفر.که این امار بصورت تقریبی به این صورته.120 هزار نفر رشت و 40 هزار نفر انزلی هر دو امار در 1319.پس اگه برگردیم به قرن 18 میلادی متوجه میشی اگر به قول شما جمعیت انزلی فقط هزار نفر بوده پس رشت باید 3 هزار نفر میشده.
    درضمن پیشنهاد میکنم حداقل اگه کتابی درباره انزلی نمیخوای تهیه کنی به ویکی پدیا بری و اولینهای انزلی رو ببینی که اصلا خوده بلدیه که همون شهرداریه (اولین بار در ایران برای انزلی) برای شهری قرار داده میشه که حداقل بصورت دیداری جمعیتش رو شهری تشخیص بدن.فکر نکنم 800 نفر جمعیت روستاهای اطراف انزلی هم میشدن.
    درباره انزلی هم همین بس که وقتی داشتن کنسولگری رو در رشت قرار میدادن انزلی جوره خط مقدم بودن رو میکشید و مردم تازه تازه داشتن خرابیهای بسیاری که جا گذاشته بودن درست میکردن.برای محافظت از مرکز استان این انزلی بود که درش بیشترین درگیریهای نظامی میشد هرچند با بی عرضگیهای قوای مرکزی راحت وارد رشت شدن ولی کنسولگری رشت و فعالیتهای روسها در شهر رشت شاید برای شما افتخار بوده ولی برای انزلی در اون زمان تازه برپاییه شهر بود و خیلی افتخارانگیزه بسیار زود تونست خودش رو بازسازی کنه حتی بهتر از قبل با اینکه کم لطفیهای فراوانی نسبت بهش شده و میشه.

  • حسین گفت:

    قوای مرکزی منظورم بیشتر به پایتخت در اون دوره بود

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    آقای حسین بجای پاسخ دادن به متنی که نوشتم، مهمل می گویی. اگر نیروی دریایی نباشد شما خودتان تیمداری میکنید؟ بنده خدا شما که توان این کار را ندارید. اگر می توانستید استقلال انزلی را نگاه می داشتید. بجای پاسخ مستند و قانع کننده شعار می دهی؟! مقاله می نویسی؟! بله با ده درصد، بازیکنان شما بازی می کردند. بازیکن سرباز لابد منظورت است. چون بازیکن سرباز پول نمی گیرد. وگرنه چرا این چند نفر رفتند به تیمهای دیگر!! بلد نیستی دلیل بیاوری خواهش می کنم شعار نده . اگر بدون نیروی دریایی توانستید یکسال دوام بیاورید می توانید با رشتی ها کل کل کنید.
    شما بدون نیروی دریایی، تهایتا” در همان اطراف، غازیان به میان پشته، باید فوتبال کنید. متن را سرسری خواندی؟ برای اینکه حقیقت تلخ است.اگر خوب بخوانی شاید خوابت نبرد. من حقیقت فوتبال را نوشتم.
    اولین تیم حرفه ای سپیدرود بود. ملوان که از بودجه نیروی دریایی ارتزاق می کرد کجا حرفه ای بود؟
    حرف می زنی در حد لیگ برتر!!!!!
    کجایش مزخرف بود؟ نام ببر! نمی توانی نام ببری!!
    پسرجان برو دنبال کار و زندگیت و دنبال همان ملوان نیروی دریایی. جواب نمی دهی شعار می دهی

  • حسین گفت:

    این موضوع برای چند نظر قبل بود شما تازه دیدی؟الان تیم سپید رود به دست شخص شما اداره میشه یا برای اینکه به همین لیگ یک برسه سرمایه گزار داشته؟نکنه به پشتوانه پولهایی که خوده بازیکنا گذاشتن اومده بالا؟مشخصه برای بقا شماها هم از حمایتهای هرچند نصفو نیمه ولی مستقیمو غیرمستقیم مسئولین بهره بردید.خوبه ما یه نیرودریایی داشتیم واگرنه چه نفوذ دیگه ای داریم؟
    مقاله من صحت عقلی داره برعکس ارقام شما که بدون منبع بود عقلانی هم قابل قبول نبود.
    بازیکن سرباز نه دوست عزیز اونا اتفاقا رقمهاشونو میگرفتن..در ضمن شما اینجا مشخص شد یه چیزی شنیدی داری تحویل میدی بازیکن سرباز پول میگیره ولی با مبلغع کمتر بین 50 تا 100 قرار دادشه.اینو به اطلاعاتت اضافه کن.
    ما بدون حمایت مرکز استانو چند تا مسئول بی عرضه از خوده شهر انزلی و با نیمچه کمک نیرو دریایی که در حده همون سرباز هست دوام آوردیم.
    من موندم اخه بعده 25 سال اومدید لگ یک این کلکل شما دیگه چیه؟
    شما حقیقت فوتبال رو ننوشتی حالا فعلا جوگیر شدی یه بارم اومدید لیگ یک حق میدم کلکل بسازید.ولی حقیقت برای شما تلخه که ملوان یکی از ریشه های اصلی فوتبال ایرانه.حالا شما یه نیروی دریایی رو بهانه اوردید که سرباز جذب میکنید.ولی چرا هرگز از استان کمکی نشد؟حتی به اندازه کمکی که برای سپید رود دارن حتی رسانه ای.
    حالا چشم یه چند تا سربازم ندارید؟.بس کنید
    حرفه ای؟سپیدرود افتخاراتش رو بفرمایید.حرفه ای؟بازیکنان بزرگی که تحویل تیم ملی دادو بفرمایید مقایسه کنیم با بازیکنان خودمون.حرفه ای؟چند سال این حرفه ای در سطح بالای فوتبال ایران حرفه ای گری کرده؟حرفه ای؟یه سالم اومدین لیگ یک اشتباه داوریو طاقت نیاوردید.
    حتما جواب نظر قبلم هم پس فردا یادت میاد بدی.
    یعنی شمارو ول کنید منچستر هم که از حمایت سلطنتی برخورداره میزارید زیر پاتون.بایرن که کلی مسئول و وزیر وزرا حمیاتشون میکنن هم همینطور.باز خوبه ما یه نیرودریایی داریم که غیر منطقی واسه کلکل استفاده کنید.
    شما نگاه کن ما هم اگه مرکز بودیم میشدیم تراکتور که همیشه بالا جدوله.
    مرکز استان رو انتقال بدین انزلی نیرو دریایی برا شما مام یکم از لابی های مسئولین استفاده کنیم.هرچند ضعیفه ولی تاثیرگزارتر از چند تا سربازه.خریدهای شما با خریدهای ما قابل مقایسه نیست ما از امید و جوانانمون اوردیم.شما این خریدها رو به پشتوانه چند تا مسئول و پیگیریشون دارید ما همونم نداریم.اتفاقا تیم شهرستانی که بدون هیچ پشتوانه سیاسی و فقط از بازیکن سرباز میتونه استفاده کنه تا اینجاش ادامه داده تیم بزرگ و حرفه ایه.
    اگه نیروی دریایی نبود که شما نمیزاشتید مثل خیلی از شهرستانهای دیگه استان فوتبال رشد کنه همه بودجرو برمیداشتید هی تیم تولید میکردید یا اسم عوض میکردید.
    دم خودمون گرم در این تبعیض بازار تیمی داریم که هنوز که هنوزه خیلیا نمیتونن ببیننش.
    ایران گیلان ملوان

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    آقای حسین، تاریخنامه جهان اسلام را بخوان آنجا ذکر شده. جمعیت انزلی خیلی کم بود.ضمنا” مهاجر پذیری انزلی بسیار بیشتر از رشت است. آنزلی یک باریکه و جزیره کوچک است که عرض این باریکه 100 متر تا دو کیلومتر است. کسانی که در آنجا زندگی میکردند عمدتا” صیاد و ماهیگیر و کار روی قایقهای حمل کالا به رشت بود. آن جزیره نیز توسط یک خانواده اشرافی رشت بنام اکبر اداره می شد. شما اگر راست می گویی دو چهره تاریخی خود را نام ببرید تا من حرفت را بپذیرم. یک روستایی بود.در اواسط دوره ناصری بخاطر نزدیکی با رشت از طریق مرداب به پیربازار، آن بندر در آنجا احداث و گردانندگان اصلی آن بندر نیز خانواده بزرگ و تاریخی و اشرافی اکبر بودند. اکبر خان ملقب به بیگلر بیگی گیلان، برادرزاده های او سردار منصور یا سپهدار رشتی وزیر کشور و آخرین نخست وزیر قاجار، آن دیگری سردار معتمد یا محتشم الملک و……. هر جایی برای خود گذشته ای دارد. حالا چرا به شما برخورده سابقه جزیره انزلی این است. توسعه یافتگی انزلی نیز بر می گردد به دهه های 40 و 50 که بحث گردشگری و پلاژداری و ویلاداری در آنجا مطرح شد. قبل از آن انزلی غیر آن بندر چیزی نداشت. یک تعداد صیاد آنجا زندگی میکردند که بندگان خدا مرتبا” نامه می نوشتند از لیانازف داد داشتند. ببین برادر من تعصب نداشته باش. تعصب انسان را دچار فلج فکری می کند. مثل بعضی از شماها که دچار توهم شدید بخاطر ملوان نیروی دریایی. گذشته رشت است. شهری با قدمت 800 ساله و مدنیت نزدیک به 500 سال. به شما هم ایراد نمی گیرم چون اطلاعات کافی نداری وگرنه حرف زدن بلد نیستی حرف نزدی که بلدی!! چون اطلاعات کافی نداری و توهم هم داری هی زور می زنی بجایی هم نمی رسید. در فیس بوک صفحه ای است بنام تاریخ و مشاهیر رشت، بسیار غنی است سرچ کن و بعد مطالبش را بخوان، منابع نیز در آن ذکر شده. ببین من چیزی را نمی خواهم به رخ بکشم، چون تعدادی از هم ولایتی های شما بخاطر تیم نیروی دریایی توهم زده اند و مطالب دروغ و کذب مطرح می کنند مرا وادار به پاسخگویی کرده وگرنه همچین زحمتی به خود نمی دادم. اولین شهرداری! آخر پسر جان عقلت کجا رفته، شعورت کجاست؟! رشت با این تاریخ و خانواده های اصیل که قدمت بعضی از اینها مثل خانواده سمیعی به 3 قرن می رسد یا خانواده اکبر و غیره که جملگی اینها از تصمیم گیرندگان اصلی استان و کشور بودند شهرداری نداشت اما انزلی با این جمعیت کم شهرداری داشت. واقعا” کسانی که این مهملات را باور می کنند صد در صد مشنگ هستند. بنده خدا آن بندر هم توسط رشتی ها اداره می شد. اگر جمعیت انزلی اینقدر توسعه یافته بودند که قبل از اینکه مرکز استان شهرداری داشته باشد انزلی شهرداری داشت چرا در 1322 که انزلی از رشت جدا شد و شهرستان شد نمایندگان آن شهر همه رشتی ها بودند؟ می شود پاسخ سوال مرا بدون شعار و حرف بی ربط بدهی؟!! دکتر فریدون کشاورز، دکتر مرزبان،کاظم خان مژدهی مالک و موسس پرورشگاه مژدهی رشت، حسن اکبر،رضا شریعت زاده گیلانی، فریدون نعیمی اکبر، غلامحسین ابتهاج و…….. تا ده ها نمایندگی انزلی را عهدار بودند.همین ها بودند که تعدادی از حومه های رشت مثل خمام، زیباکنار و….. را گفتند در هنگام انتخابات باید به نمایندگان انزلی رای بدهند چون انزلی حومه نداشت و نمی توانست آن حد نصاب های جمعیتی را کسب نماید. حالا تعدادی که واقعا” توهم زدند می گویند: آقا خمام مال مابود، جفرود مال ما بود، نمی دانم زیباکنار و ….. مال ما بود رشتی ها حومه های انزلی را از ما گرفتند!! چرا؟! چون سواد ندارند و می نشینند در این قهوه خانه ها هی مهمل و دروغ می بافند برای دلخوشی خود و ادامه زندگی!! خوب آدم برو یک نفر در این شهرها که مثلا” 80 سال یا بیشتر دارد را شناسنامه اش را بخوان ببین محل صدور شناسنامه اش کجاست؟ حوزه…… رشت. می گویم وقتی جامعه دچار نوعی توهم و خرفتی و ابتذال در گفتار و رفتار باشد می شود همین.عزیز من اینجا شهر با قدمتی است قبل از اینکه در اواسط دوره ناصری آن بندر احداث شود اینجا یک شهر تجاری بود و خانواده های اصل و نسب دار دارد که اینها از شرایط مالی بالایی برخوردار بودند. دائم به اروپا آمد و شد داشتند بسیاری از اینها به گفته زنده یاد ابراهیم فخرایی نویسنده کتاب سردار جنگل بچه های خود را برای ادامه تحصیل به اروپا می فرستند مثل زنده یادان ابراهیم فخرایی، ابراهیم پورداود، خانواده های امبر و سمیعی و ابتهاج و….. در زمان قاجار که نود درصد مردم اساسا” نمی دانستند مدرسه چیست! این رشت قدیم بود. انقلاب مشروطه در گیلان، توسط یکی از همین خانواده ها بنیانگذاری شد. میرزا کریمخان رشتی و برادر بزرگش عبدالحسین خان (سردار محی )و پسرعموهایشان سردار منصور و سردار معتمد و…. انزلی کجا چنین افرادی داشت؟ می توانی جواب بدهی؟! معلوم است که نمی توانی. پس خودت را عذاب نده لطفا” برو به آن صفحه و بخوان تا اطلاعات عمومی خود را راتقاء دهید.
    مرسی و موفق باشید

  • فرهاد گفت:

    در آقای حسین، نجابت رشتیها را ببین هر چه می نویسی که بعضی توهین آمیز است را در سایت درج می کنند. در انزلی هر پیامی که ما در پاسخ اکاذیب آنان دادیم اصلا” درج نکردند. این اصالت یک شهریست با قدمت تاریخی

  • فرهاد گفت:

    آقای حسین نرود میخ آهنی بر سنگ!!
    کدام سرمایه گذار؟! سرمایه گذار در فصل قبل نتیجه نگرفت ول کرد رفت. تازه فکر می کنی چقدر هزینه کرد؟ به گفته آقای رهنما ملوان فصل قبل 6 میلیارد هزینه کرد افتاد به لیگ1 اما استقلال خوزستان با همین مبلغ قهرمان شد. حرف من نیست مدیر کل گیلان آقای رهنما در سیمای گیلان این مطلب را بیان کرد و افزود باید در یک جلسه با حضور کارشناسان بیاییم این موضوع را بحث کنیم.همه در این کشور می دانند هیچ تیم بخش خصوصی موفقیتی نداشته و همه تیمهای خصوصی منحل شدند بجز چند تیم مثل داماش، سپیدرود، ایرانجوان بوشهر و شاهین بوشهر که قدیمی هستند مابقی همه منحل شدند. در مورد پول هم بعرضت برسانم بازیکنان فعلی سپیدرود این فصل چیزی نگرفتند فصل قبل هم 30 درصد گرفتند 70 درصد طلبکارند ( حالا 30 درصد مثلا” 80 میلیون نه بیشتر).فرشاد پیوس هم برای همین رفت چون از پول خبری نبود.قبول شما نیرو دریایی را بدهید به ما کارتان نباشد. به زور می خواهی حرفت را ثابت کنی. اگر مرکز استان بودن برای ما حسن داشته پس چرا سپیدرود اینهمه سال در فراموشی بود؟ چرا داماش به لیگ 2 رفت؟ هیچوقت داماش لیگ 2 نبوده .الآن بازیکنانی که در این تیم هستند پول نگرفتند. گفتید بازیکن سرباز پول می گیرد؟! خود یکی از مسئولین نیروی دریایی چند وقت پیش در پاسخ بازیکن سربازی که صحبت از پول کرده بود گفته بود بازیکن سرباز پول قابل توجه ای نباید بگیرد. چون در حال طی خدمت سربازی است. زیاد هم نق بزنند می فرستند پست بدهد نگهبانی بدهد و….. همین حمید رستمی خودمان که برای خدمت سربازی به ملوان رفته بود آقای ایراندوست با این فرض که او دوست ندارد برای ملوان بازی کند مدتی او را فرستاد به پادگان تا کارهای نظامی مثل پست دادن انجام بدهد. خوب بازیکن که دیوانه نیست مطالبه پول نماید چون فوتبالش از بین می رود صحبت از دوسال خدمت است. بنابراین اینها را برای من که مو سفید کرده ام نگو. پاسخ مستند و مستدل بده نه حرف و شعار!! بنده خدا فکر کردی من هم مثل جنابعالی بی اطلاع هستم هر چه دلت می خواهد می گویی.چشم مرکز استان را می دهیم به شما ببینیم چه می کنید. گفتم که فقط حرف و شعار! دو کلام حرف حساب نمی زنی. مرکز استان را بدهید به ما و……
    بخدا این حرفها خنده دار است بچه جان. با آدم بی اطلاعی طرف نیستی. 45 سال من طرفدار همین سپیدرود هستم و فوتبال ایران را مطالعه کردم. اگر نیرو دریایی نبود با کدام ابزار می توانستید تیمداری کنید؟
    در کامنت های قبلی نوشتم هر وقت مثل ما تیمداری کردی حرف بزن در غیر اینصورت خواهش می کنم هیس!!!!
    حالا دیگر چسبیدی به مرکز استان و انتقال آن به انزلی! واقعا” که .