وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

شوک خبری در واپسین روز سال: سرمربی تیم ملی فوتبال، استعفا داد!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – خبر کوتاه بود: رئیس فدراسیون فوتبال از خداحافظی با سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از دو دیدار دوستانه با سوئد و شیلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه سپیدرود، علی کفاشیان با تأیید این خبر اظهار داشت: کی‌روش فقط در دو بازی دوستانه پیش رو مقابل سوئد و اتریش روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و پس از آن باید به دنبال یک مربی جدید برای هدایت تیم ملی فوتبال باشیم.

علی کفاشیان در خصوص صحبتهای مطرح شده راجع به جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش بعد از دو بازی دوستانه با تیم‌های شیلی و سوئد دیگر سرمربی ایران نخواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص تعامل تیم امید و تیم ملی گفت: هماهنگی‌های کامل برای حضور جهانبخش و سردار آزمون در تیم ملی امید انجام شده است و با آقای کی روش هم راجع به این مسئله به توافق رسیده بودیم.

وی در رابطه با بازگشت کی روش پس از دو بازی پیش رو، به ایران، گفت: بله، حتما کارلوس کی‌روش به ایران باز خواهد گشت چون تسویه‌حساب کامل ایشان و صحبت‌های نهایی با وی باید انجام بگیرد.

کفاشیان درباره انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال گفت: باید در این رابطه فکر کنیم و سپس مذاکره کنیم مربی بعدی را با توجه به اینکه مسابقات مقدماتی جام جهانی نزدیک است باید زودتر انتخاب کنیم.

وی در خصوص صحبت‌های وزیر ورزش گفت: صحبت‌های وزیر را کامل شنیدم و گویا کی‌روش هم این صحبت‌ها را به صورت کامل شنیده است و اطلاعات کاملی در این خصوص داشت.

کی‌روش: از مردم عذر می‌‌خواهم، خداحافظ!

کي‌روش سرمربي تيم ملي خبر کناره گيري قريب الوقوعش از تيم ملي را تاييد کرد. کارلوس کی روش می گوید: برخلاف میل باطنی تصمیم به جدایی از تیم ملی ایران گرفته ام. با توجه به اینکه فشارهایی از طرف یک فرد وجود دارد، امروز به این نتیجه رسیدیم که از شغل خودم در ایران کنار بکشم.

او با عذرخواهی از مردم ایران افزود: من با ناراحتی و برخلاف علاقه این تصمیم را گرفته ام و از مردم عذر می خواهم که عید شان را با این خبر خراب می کنم. من به خاطر آنها و رییس فدراسیون این در این دو بازی هم سرمربی تیم ملی خواهم بود و سپس از همه خداحافظی می کنم.

بندی که دلخوری کی روش را حقوقی می کند

آنچه کی روش به آن استناد می کند بندی از قرارداد اوست که وظیفه انتخاب بازیکن در تیم ملی را کاملا به وی محول کرده است. در این شرایط، سرمربی تیم ملی حق دارد هر بازیکن را که می خواهد به تیم دعوت کند و هر تغییر بالا دستی در این فهرست به معنای نقض توافق امضا شده او و فدراسیون است.

از طرفی استدلال کی روش برای حضور آزمون و جهانبخش این است که تیم ملی برای حضور در رقابتهای مقدماتی جام جهانی فرصت دیگری ندارد و باید از همه توان در این فرصت باقی مانده برای هماهنگی بازیکنان استفاده کند. در حال حاضر فدراسیون روی حضور آزمون و جهانبخش در تیم امید برنامه ریزی کرده است اما کی روش که از دعوت بی هماهنگی این دو بازیکن به جمع امید ها عصبانی است معلوم نیست رضایت بدهد. امروز جلسه مهمی در این باره برگزار می شود که تکلیف موضوع را روشن می کند، جلسه ای که باید در آن نظر سرمربی ملی را جلب کرد.

کناره گیری کی‌روش، بلوف یا واقعیت؟

در شرایطی که ملی پوشان فوتبال ایران از ساعت 9 امشب خود را برای سفر به اروپا خود را به تیم ملی معرفی خواهند کرد سرمربی پرتغالی محبوب تیم ملی ممکن است دیگر به ایران باز نگردد که این اتفاق به منزله به نتیجه نرسیدن فشارهایی است که همواره پس از حضور این مربی برای قطع همکاری با وی وجود داشته است.

کی روش که پس از جام جهانی قرارداد 4 ساله ای با تیم ملی ایران امضا کرد که در آن بعد از جام ملت های آسیا فرصت تجدیدنظر وجود داشت، پس از جلسه ای که امروز با رئیس فدراسیون برگزار کرد، به این نتیجه رسید که ادامه همکاری اش با فدراسیون فوتبال مقدور نیست.

با این وصف تیم ملی فوتبال ایران پس از دو مسابقه بزرگ دوستانه پیش رو و در شرایطی که رقابت دشوار مقدماتی جام جهانی 2018 را پیش رو دارد، ممکن است دچار از هم گسیختگی بی سابقه ای شود که حضور کی روش همواره مانع از آن می شد. باید توجه داشته باشیم که به روال همیشه کار انتخاب یک سرمربی برای فوتبال ملی با توجه به سلایق گوناگون، مشکلات مالی و ناظران مختلف و البته فشارهای بیرون کاری بسیار طولانی است که البته کفاشیان اعلام کرده باید از همین امروز به دنبال جانشین کی روش بود.

سرمربی تیم ملی که در مدت 4 ساله همکاری خود با فوتبال ایران، دستاوردهای قابل توجهی در اذهان عمومی داشته است حالا درشرایطی اقدام به قطع همکاری خواهد کرد که مشخص نیست این جدایی استعفاست یا وی با تکیه بر قرارداد سفت و محکمش می تواند علیه فوتبال ایران ادعای خسارت کند. کی روش امروز با کلماتی مهربانانه از مردم عذرخواهی کرده و همچنین کفاشیان را رئیسی عنوان کرده که حاضر است به خاطر او دو بازی روی نیمکت بنشیند.

کی روش که در مصاحبه امروز بدون اشاره به نام وزارت ورزش مسوولیت جدایی خود را متوجه این نهاد بالادستی کرده است، شاید کورسوی امیدی به نظرات مردم داشته باشد. دو بازی خوب با ملی پوشان مقابل شیلی و سوئد او را در موقعیتی قرار خواهد داد که هر سرمربی دیگری به دشواری بتواند جای وی را بگیرد که در این صورت سنگینی مسوولیت وزارت ورزش بیش از این ها خواهد شد. سوال اینجاست که آیا کناره گیری کی روش قطعی است یا این تصمیم ممکن است با اتفاقات دو هفته آینده تغییر کند؟

به نظر می رسد تعطیلات نوروز روزهای بسیار پرخبری باشد. امشب در لحظه تحویل سال برای تیم ملی دعا کنید!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه ارسال شده است

  • باقر گفت:

    سلام یال نو مبارک است مکن است اغراق تلقی شود اما با اطمینان می گویم فدراسیون مربی در کلاس کی روش را نمی تواند جذب کند و خواهیم دید که رتبه ما در فوتبال ملی تا چه حد تنزل خواهد کرد . کفاشیان اگر یک مزیت داشت ان هم بکارگیری کی روش در فوتبال ملی بود اما مدعیان بی اخلاق و بی سواد نگذاشتند

  • مورينيو/خداي ورزش جهان = Mourinho / god sports world گفت:

    فوتبال ايران مورينيوهم بياره نتيجه نمي گيره …
    چون اين رئيسانشان كاملا” فاسد هستند…و مافيا همكاره اين فوتبال هست…
    پس بهتره يه مربي بياد كه پول بيت المال كمتر نابود نكنه…!!!
    كي روش بايد بره مربي شجاعي در الشحانيه بشه!!!

  • اشکان غایبی ساسانی گفت:

    پیام نوروزی
    فرارسيدن نوروز7032آريايي_3753رتشتي_2717مادي
    _2574هخامنشي_2262اشكاني_2239ساساني_2015مسيحي-
    1394خورشیدی و1030رشتي،يادآورشكوه باستاني ايران،
    يگانه يادگارجمشيدشاه پيشدادي، اين كهن آيين زرتشتي به پارسي برشما خجسته باد
    به گيلكي:
    شيمي نوروز مبارك ببه
    به زرتشتي:
    نوروز پت درود او افزوني
    به انگليسي:
    هپي نيو ير
    به آلماني:
    گلوك ليشس نويس يار
    به ارمني:
    شنورهاور نور تاري
    به آذري:
    بايراموز مبارك
    بسيارباعث افتخاراست كه عرض شادباش وتبريك اینجانب زودترازنسیم روح بخش
    نوروزخدمتتان شرفیاب شود
    نوروزتان خجسته
    بياييم همه باهم درسال نوين راستي را به جاي دروغ
    صداقت را به جاي رياكاري
    شادي را به جاي غم
    دانايي را به جاي ناداني
    شعور را به جاي خرافه
    بخشش را به جاي ستم
    مهر را به جاي كينه
    وخدا را به جاي اهريمن
    ستايش نماييم
    با آرزوی سرافرازی دو تیم داماش وسپیدرود رشت
    خادم ناچیزتان اشكان غايبي ساسانی

  • مورينيو/خداي ورزش جهان = Mourinho / god sports world گفت:

    کی روش باید بره مربی شجاعی در الشحانیه بشه!!!
    بايد اسكوكيج مربي تيم ملي بشه…
    چون فوتبال مي فهمه..
    نه مثل بعضي ها ترسو هست…
    و اعتراض بلد نيستند…
    و سر تيم بريدن …فقط سكوت كنند!!

  • شاهین گفت:

    با احترام به نظرات دوستان واقعا نمیدونم دوستان چطور یک مربی ناشناخته بین المللی مثل اسکوچیچ رو با کیروش یکی میدونن
    یکی از فاکتور های پیشرفت فوتبال یک کشور ثبات در نیمکت سرمربی گری هست یک نگاه به کشور المان نشون میده کمترین تعوبض سرمربی رو داشتن و الان صدر بهترین تیم دنیا هستند
    به نظر من باید کیروش حفظ و حمایت میشد و قطعا تیم به موفقیت میرسید
    حالا با توجه به سیستم فاسد پشت پرده و باند بازی هایی که دیگه برای فوتیال عادی شده احتمالا شوک بسیار منفی به تیم وارد میشه که تیم ملی رو چندین سال عقب میندازه

  • 1394 گفت:

    صد سال سياه نمي خوام اين ترسو مربي ايران بشه…
    هر كي هم بياد همين اش و همين كاسه…

    فقط بازيكن سالاري بداشت… كار خاصي نكرد…
    من مربي ميشدم بهتر نتيجه مي گرفتم…

    زماني كه جهانبخش تو داماش بود دعوت نكردش …اون هم با اون بازيهاي عاليش تو داماش … ولي حالا ول كن نيست!!!

    اصلا” ارزش اين پول نداره…حيف اين پول كه نابود شد …به من مي دادن داماش قهرمان جهان مي كردم…