وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

داستانِ سپیدرود: غیرممکن، غیرممکن است!

آی اسپورت

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – وقتی اسماعیلِ فرهادی، ورزشگاه عضدی را به سکوت دعوت می‌کند تا گل‌اش برای اکسین البرز را در کنار هم‌تیمی‌ها جشن بگیرد، به نظر می‌رسد روزهای طلاییِ فصل سپیدرود دیگر تمام شده‌اند و این شکست قرار است در امتداد شکست‌خوردن در بوشهر و قائمشهر، به سقوط قرمزهای رشت تداوم ببخشد.

سپیدرودِ این فصل اما انگار برای رودست زدن به پیشگوها ساخته شده است. برای بازگشتِ از دل بحران و پل‌زدن از نگرانی، به اطمینانِ پیروزی.

فقط دو دقیقه طول می‌کشد تا ضربهِ سر شیرجه‌ای پویا نزهتی، پاسخِ گل فرهادی را بدهد و بازی را به تساوی بکشاند. پویا که سال‌ها برای ملوان بازی کرد، برای ملوان جنگید و برای ملوان پنالتی گرفت، حالا در محوطه جریمه ورزشگاه شهر زادگاه‌اش می‌درخشد تا شاید این بار در رشت، طعم بازی در لیگ برتر را بچشد.

هفت دقیقه قبل از پایان نیمه اول مسابقه با اکسین، این بار سهیل حق‌شناس گلزنی می‌کند و پیش افتادن ازرقیب را، در آغوش محمدرضا مهدوی جشن می‌گیرد.

شادیِ پیرمردها، غوغای سکوها را به همراه دارد و سپیدرود، یک قدم دیگر به رویای بزرگ‌اش نزدیک می‌شود. آن‌ها با ۴ امتیاز اختلاف، قهرمانِ نیم‌فصل اول شده‌اند و قصد ندارند از این ماجراجویی هیجان‌انگیز، دست بردارند.

در همه این سال‌های طولانی، سپیدرود در انتظار یک ناجی بود تا از فراموش‌شدن فاصله بگیرد و قدرتنمایی را آغاز کند. از یک جایی به بعد اما، آن‌ها متوجه شدند که هیچکس برای نجات‌شان نخواهد آمد و این خودشان هستند که باید به دنبال راهی برای پایان دادن به فصل‌های غم‌انگیز شکست و تحقیر باشند.

فوتبال، ناجی سپیدرود شد تا تیمی که به دنبال بقا در لیگ یک بود، ناگهان همه مخاطبان فوتبال ایران را شگفت‌زده کند. در بسیاری از هفته‌ها، سکوهای عضدی برای تیمِ سرخپوش لیگ یکی پر شده و همین تشویق‌ها و فریادها، سپیدرود را به آرزویش نزدیک‌تر کرده‌اند.

همه این پیروزی‌ ها، سهم مردان دیوانه‌ای است که هرگز اجازه محو‌شدن نام سپیدرود را ندادند. که با شعار «سپیدرود، عشق(غم) بی‌پایان» در لیگِ دو پای تیم‌شان نشستند تا بالاخره یک روز، کلمه غم را از آن پرانتز لعنتی بیرون بیاورند.

این پیروزی‌ها، سهم صاحبان خانه‌های پشت ورزشگاه عضدی است که یک عمر، ناله‌های شکست و نداری را پشت این پنجره‌ها تحمل کردند. ۳۴ امتیاز از ۱۷ مسابقه، ۴ امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول و یک نیم‌فصل پیش‌رو برای تاریخ‌سازی. برای اهالی فوتبال در رشت، این شبیه‌ترین شکل بیداری به خواب است!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه ارسال شده است

  • محمد - نرم افزار گفت:

    پویا نزهتی عزیز، دوستت داریم

  • داماش♥سپیدرود گفت:

    بسیار زیبا نوشتید..

    ممنون

  • پهلوی گفت:

    پویا بچه لشت نشا هستش

  • فرهادسپیدرود گفت:

    جهت اطلاع شهرک نشینهای عقده ای….لشت نشا از بخشهای کلانشهر رشت هستش مثل خمام کوچصفهان خشکبیجار سنگر پیربازار و…البته یه شهرک نشین با دوتا خیابون داغون معنی کلانشهر رو نمیفهمه امثال پژمان نوری که رضوانشهری هستش و ابشک رشتی یا سید جلال که خشکبیجاری هستش و ربطی به انزلی ندارن…بهر حال انزلی….

  • مهدی گفت:

    . . . . , و لشت نشا یکی از بخشهای شهرستان رشت است.

  • روزبه نوروزی گفت:

    دوستان رشت یک شهرستان هست با شهرهای کوچک دورش که جزو حومه های شهر رشت هست . دوستان ما همه گیلک هستیم . و نگذاریم اقوام دیگر از این نفاق و دو دسته ای سو استفاده کنن . رشت و کوچصفهان و لشت نشا و خمام و سنگر و رضوانشهر و انزلی لاهیجان صومعه سرا و …… همه جزو استان گیلان و گیل مردان هستن . من به عنوان یک رشتی تفریحم سواحل دریای انزلی هست بچه های انزلی خیلی هاشون جهت کا ساکن رشت . دوستان برادران ما همه گیلکیم یادمون نره که سربازان میرزا گوچک از تمام استان بودن نه رشت . شمی قوربان . به افتخار فوتبال گیلان که سال اینده سپیدرود و ملوان اقایی کنن تو لیگ برتر

  • مسلم اكبري گورنداني گفت:

    درود برشما. دوستان تخم نفاق نپاشید به لطف خدا در سال آینده سپید رود و ملوان به لیگ برتر صعود می کنن.هر دو تیم افتخار گیلان هستن.