وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نگاهی به لیگ دسته اول آزادگان در فصل 95 – 96

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – فصل تازه رقابت های فوتبال قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه های کشور از 18 مرداد آغاز می شود که در پایان این بازی ها دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم نیز به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد.

به گزارش سایت سپیدرود، البته کمیته مسابقات در تلاش است اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برتر را مجاب به اجرای مصوبه ای کند که دست کم تیم سوم در بازی پلی آف با تیم چهاردهم لیگ برتر شرکت کند که در این صورت سهمیه صعود به 2.5 تیم افزایش پیدا می کند.

با برگزاری مسابقه پلی لیگ دسته دوم و مشخص شدن چهره آخرین تیم صعود کننده از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول جغرافیای کامل هجده تیم حاضر در لیگ آزادگان فصل 95-96 مشخص گردید.

استان کرمان با سه نماینده دارای بیشترین سهمیه در لیگ دسته اول خواهد بود. مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان سه نماینده استان کرمان خواهند بود.

بعد از کرمان 5 استان گیلان، مازندران، تهران، بوشهر و خوزستان با داشتن دو نماینده در فصل آینده مسابقات لیگ دسته اول بیشترین تعداد نمایندگان را به خود اختصاص داده اند.

گیلان با دو نماینده ریشه دار و پرهوادارش به نوعی نقطه عطف استان های حاضر در لیگ دسته اول خواهد بود. سپیدرود و ملوان در مجموع با حدود صد سال قدمت جزئ ده تیم ریشه دار تاریخ فوتبال کشور هستند.

تهران در این فصل بیش از یک نماینده در لیگ دسته اول خواهد داشت که هر دو نماینده استان تهران در این فصل با نمایندگان فصول اخیر این استان در لیگ یک تفاوت دارند. راه آهن و بادران دو نماینده استان تهران در لیگ یک فصل 95-96 خواهند بود که یکی از لیگ برتر سقوط کرده و دیگری سهمیه پارسه را خریده و دنده پرشی زده است!

مازندران نیز همچون فصل گذشته دو نماینده در لیگ یک خواهد داشت و تیم ریشه دار نساجی قائمشهر و تیم تازه تاسیس خونه به خونه بابل دو نماینده این استان خواهند بود.

خوزستان با دو تیم سابق لیگ برتری نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز در لیگ آزادگان شرکت خواهد کرد.

استان همسایه خوزستان یعنی بوشهر نیز در این فصل دو نماینده خواهد داشت. پارس جنوبی جم و ایرانجوان بوشهر دو نماینده این استان فوتبال خیز در لیگ دسته اول می باشند.

استان های لرستان، البرز، فارس، مرکزی و یزد نیز فصل آینده یک نماینده در مسابقات لیگ دسته اول خواهند داشت.

در این میان استان البرز با اکسن البرز برای نخستین بار پس از گذشت 15 فصل از مسابقات لیگ دسته اول صاحب نماینده ای در این لیگ شده است و با کوچ سایپا از کرج تنها نماینده این استان در لیگ های سراسری خواهد بود.

خیبر خرم آباد نیز با توجه به سقوط پاس همدان تنها نماینده استان های غرب کشور در مسابقات لیگ دسته اول خواهد بود.

فجرسپاسی شیراز، آلومینیوم اراک و فولاد یزد همچون فصل گذشته نمایندگان استان های فارس، مرکزی و یزد در لیگ دسته اول خواهند بود.

بدین ترتیب 18 تیم لیگ یک در فصل 95-96 از 11 استان خواهند آمد که شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، رشت، انزلی، قایمشهر، بابل، تهران، اهواز، مسجد سلیمان، بوشهر، جم، کرج، خرم آباد، شیراز، اراک و یزد هفده شهری خواهند بود که میزبانی مسابقات لیگ دسته اول آزادگان را برعهده خواهند داشت.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه ارسال شده است