وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ارتش سرخ گیلان در دو جبهه می جنگد: مشکلات مالی و حریفان قدر

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – چهارشنبه این هفته سوت آغاز مسابقات لیگ دسته دوم آزادگان با مسابقه دو تیم سپیدرود رشت و الوند همدان در ورزشگاه دکتر عضدی رشت به صدا در می آید و طی آن لیگ ماراتن گونه دسته دوم آغاز می شود.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خزراسپورت، ارتش سرخ که سال گذشته در واپسین گام ها از صعود به لیگ دسته اول بازماند، امسال با یک دگرگونی کامل گام به این مسابقات گذاشته است و تو گویی می خواهد یک بار برای همیشه از سیاهچال لیگ دسته دوم به بالا پرتاب شود.

رفورم تغییرات در رودخروشان شمال از نخستین صندلی نیمکت آغاز شد تا با آمدن مهندس علی بهارمست به عنوان سرپرست نشان داده شود که قرار است میخ مدیریتی در این تیم محکم کوبیده شود.

چرا که پس از اتفاقاتی که در آخرین مسابقه سپیدرودی ها در سال گذشته روی داد و منجر به درگیری تعدادی از بازیکنان با هواداران خشمگین این تیم شد، نوک تند انتقادات به سمت کادر سرپرستی سپیدرود نشانه رفت و هواداران پرشمار این تیم، عدم داشتن تجربه فوتبالی از سوی بعضی از نیمکت نشینان را دلیل آن آبرو ریزی ها می دانستند.

حالا با آمدن مهندس بهارمست که هم چهره ای فوتبالی و محبوب در بین هواداران رشتی دارد و هم از مدیران جوان و موفق شهرداری است، موجب خواهد شد تا خود به خود وزن نیمکت سپیدرود بالا برود. بهارمستی که هم سابقه پوشیدن پیراهن استقلال شهرداری را دارد و هم سپیدرود را و هم البته مدرک ” B ” مربیگری آسیا را در خورجین دارد.

اما جنجالی ترین قسمت تغییرات بر می گردد به کنار گذاشتن افشین ناظمی و روی کار آمدن علی نظرمحمدی در سپیدرود. پس از ریخت و پاش هایی که سال گذشته در این تیم روی داد همه ی جامعه ی فوتبالی رشت انتظار یک صعود ساده و بی دردسر را می کشیدند و پس از برآورده نشدن این انتظار نوک تیز انتقادات متوجه افشین ناظمی شد. انتقاداتی که شاید خیلی از آنها منصفانه هم نبود!

به هر روی همه می دانستند که شرایط برای ماندن ناظمی فراهم نیست و سرانجام در یکی از خروجی های جلسه هیات مدیره باشگاه در یکی از شب های گرم آغاز تابستان، اعلام شد که نظرمحمدی به عنوان سرمربی انتخاب شده است.

جایگزینی که برای دومین بار در فوتبال رشت روی داده بود، چرا که دقیقا دو فصل پیش و در فاصله شش بازی به انتهای لیگ برتر سیزدهم پس از برکناری افشین ناظمی، علی نظرمحمدی جانشین وی شد و حالا دوباره تاریخ برای این دو نفر به همانگونه تکرار شد.

این انتخاب همانگونه که قابل تصور بود با موضع گیری هایی از سوی برخی از هواداران و پیشکسوتان همراه شد و آنها نظرمحمدی را به دلیل نداشتن سابقه سپیدرودی در دایره خودی ها قبول نداشتند!

اما خیلی زود با انتخاب های هوشمندانه علی نظر در کادرفنی و جذب بازیکنان سرشناس در داخل زمین و همچنین تمرینات به روز و متنوع و شادابش در فصل آماده سازی سبب شد تا یکی یکی از گردان مخالفان کم شوند و به لشگر موافقان اضافه شوند. این تغییر نظر در خصوص علی نظر به قدری سریع در حال روی دادن است که هیچ بعید نیست در آینده ای نه خیلی دور او تبدیل به محبوب ترین چهره ارتش سرخ شود، اتفاقی که البته بستگی به کسب نتایج درخشان خواهد داشت.

علی نظر با انتخاب حمیدرضا منصوری اسطوره گلزنی باشگاه سپیدرود به عنوان دستیار نخست خود، نشان داد که قصد ندارد هیچ چیز را به دست قضا و قدر بسپارد و دوست ندارد هیچ عاملی موجب ناکامی امسال تیمش شود.

حمیدرضا منصوری یکی از تیزهوش ترین و تکنیکی ترین مهاجمان دهه ی شصت ایران و کل تاریخ فوتبال گیلان است که شرایط سخت آن دوران موجب شد که هرگز به حقش در فوتبال ایران نرسد.

مرد مو سپید فوتبال گیلان این روزها بیشتر از همیشه شور و اشتیاق آموزش دارد و می خواهد بغض فرو خورده ی همه ی آن سال های لعنتی را با پرورش جوانانی از تبار عاشقی به فوتبال کشور فریاد زند.

حامد طباطبایی دروازه بان خوشنام و مربی جوان فوتبال گیلان به مانند سال گذشته مربی دروازه بان هاست و علی عشوری زاد هم به جمع کادر فنی اضافه شده تا با ترکیب جوانی و تجربه کیمیای گمشده ی ارتش سرخ شود برای رسیدن به موفقیت.

امسال استاد احمد صومی سرمربی موفق این تیم در دهه ی شصت و هفتاد و یکی از بنیانگذاران این باشگاه قدیمی هم حضوری پررنگ تر در کادر مدیریتی و فنی این باشگاه دارد و در بسیاری از تصمیم گیری های درست و معقولانه این تیم کاملا ردپای این پیشکسوت خوشنام فوتبال گیلان دیده می شود.

سپیدرود با حفظ اسکلت اصلی تیمش از سال گذشته و جذب نفرات سرشناس در داخل مستطیل سبز هم نشان داد که سنگ تمام گذاشته است.

سرخ پوشان بازیکنانی همچون: سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، فرشاد اسماعیل زاده، محمد همرنگ، میعاد یزدانی، میثم فردوسی و محمدرضا الماسخاله را از سال گذشته حفظ کردند و با جذب ستاره هایی همچون: افشین چاووشی، سهیل حق شناس، حامد حاجتی، افشین عشوری زاد، بهنام لایقی فر، محمد دادرسی، میثم میرپسندیده، ابوذر رحیمی و امین ترکاشوند به همه ی رقبا به صورت رسمی اعلام جنگ کرده است.

اما نکته درام داستان این فصل سپیدرود جایی دیگر است. آنجا که صحبت از جیب نه خیلی پر پول می شود و ریاضت اقتصادی. مشکلی که البته مختص این تیم نیست و متاسفانه اکثر فوتبال ایران را در برگرفته است.

سپیدرود در این میان دلخوش کرده به تدبیر محمد پورمحسن مدیرعامل پرتلاشش و هیات مدیره ای که وزنی بالا در جامعه سیاسی و اجتماعی استان دارند. امسال بدون اغراق سپیدرود صاحب یکی از بهترین تیم های تاریخ خود در دوهه ی اخیر است و حیف است که مشکلات مالی مانع صعود این تیم به سطح بالای فوتبال ایران شود.

امسال هواداران پرشمار تیم ریشه دار فوتبال ایران امیدوار تر از همیشه چشم به آینده روشن تیم محبوب خود دوخته اند، امیدی که کسی دوست ندارد نا امیدی اش را دیگر ببیند.

جامعه فوتبال گیلان امسال منتظرند تا در پایان شاهنامه ی خوش را ببینند و سال های سال به داشتن چنین تیمی افتخار کنند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است