وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

الماس‌خاله: هیات فوتبال در انتخاب مالکین باشگاه های فوتبال نقشی ندارد / ۱۴ بار حضور مؤمنی در دادگاه به دلیل سپیدرود

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – رئیس هیئت فوتبال گیلان با بیان اینکه نقشی در انتخاب مالکین باشگاه‌های فوتبال ندارد، گفت: میرشهاب مؤمنی تاکنون ۱۴ بار برای پاسخگویی عملکرد خود در سپیدرود به دادگاه رفته است.

به گزارش سایت سپیدرودف قربانعلی الماس‌خاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به غفلت از سرمایه های بومی اظهار کرد: در سالیان اخیر از داشته های بومی غافل شده و به دنبال نداشته هایمان بوده‌ایم

ضور مالکین و مدیران غیربومی به استفاده از بازیکنان غیربومی منجر می‌شود، در برهه‌ای سرآمد تیم‌های شهرستانی بوده و افتخار صدور بازیکن به سایر استان‌ها را داشتیم ولی در حال حاضر این روند معکوس شده است.

وی با اشاره به اداره تیم‌های پایه توسط خانواده‌ها تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی، اغلب تیم‌های پایه توسط خانواده‌ها اداره می‌شود و این بخشی از دلایل عدم بازیکن سازی فوتبال استان است.

رئیس هیئت فوتبال گیلان با بیان اینکه فوتبال کشور به‌صورت کاریکاتوری در حال رشد است، گفت: بخشی از فوتبال کشور به‌صورت نامتوازن در حال رشد و بخشی دیگر در حال پسرفت است، چرا استان‌های دیگر می‌توانند از منابع دولتی استفاده کنند ولی در گیلان نمی‌توانیم از این منابع استفاده کنیم.

الماس‌خاله عدم اتحاد را یکی از دلایل عدم استفاده از منابع دولتی دانست و افزود: در استان‌های دیگر، مسؤولین با یکدیگر متحد بوده و در مقام مطالبه گری از مسؤولین دولت، منسجم عمل می‌کنند، در استان گیلان مسؤولین به‌صورت انفرادی عمل کرده و به همین دلیل برخلاف استان‌هایی نظیر اصفهان نتوانسته‌ایم از بودجه دولتی در ورزش به‌ویژه فوتبال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دخل‌وخرج در فوتبال همخوانی ندارد، تصریح کرد: عدم همخوانی دخل‌وخرج نشان از غیرحرفه‌ای بودن فوتبال دارد، مجلس شورای اسلامی با علم به این موضوع قوانینی وضع کرده است که کمک به فوتبال حرفه‌ای را ممنوع می‌کند، تیم‌هایی نظیر سپاهان، ذوب‌آهن، پیکان و سایپا برای دریافت منابع دولتی راهکار پیداکرده‌اند و در گیلان نیز باید این رویه در پیش‌گرفته شود.

رئیس هیئت فوتبال گیلان با اشاره به انتظارات بالای مردم از هیئت فوتبال گیلان گفت: هیئت فوتبال به دلیل وظیفه اخلاقی خود در بسیاری از مشکلات ورود پیداکرده و به همین دلیل تصور و انتظار مردم، حل تمامی مشکلات توسط هیئت فوتبال گیلان است، وظیفه ساخت ورزشگاه بر عهده هیئت نیست و چون هیئت فوتبال صادقانه برای مردم کار انجام می‌دهد، انتظارات از هیئت فوتبال بالا رفته است.

الماس‌خاله با بیان اینکه کارکنان هیئت فوتبال بیش از وظیفه خود تلاش می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از نارسایی‌های ورزش و فوتبال به هیئت فوتبال وصل نیست، در ۵ سال اخیر سپیدرود رشت از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول و بلافاصله به لیگ برتر صعود کرد

الک باشگاه در اوایل لیگ دسته اول از ادامه تیم‌داری انصراف داده و تیم را تحویل اداره کل ورزش و جوانان داد، اداره ورزش و جوانان، مسؤولیت سپیدرود را به هیئت فوتبال سپرد و این تیم با مدیریت هیئت فوتبال از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد درحالی‌که ورود به عرصه تیم‌داری وظیفه هیئت فوتبال نبود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه در عکس‌ها و فیلم‌های پس از موفقیت حضور پیدا نکرده است، افزود: آقای شهاب مؤمنی برای اداره سپیدرود رشت به‌عنوان امین حضور پیداکرده و این تیم را از منابع دولتی اداره کردند، ایشان تاکنون ۱۴ بار برای پاسخگویی به دادگاه رفته‌اند

یئت فوتبال شهرستان رشت بابت پولی که به تیم سپیدرود پرداخت کرده در حال پاسخگویی است، مجلس شورای اسلامی این مسائل را قانونمند کند تا مانند اصفهان و خوزستان مشکلی نداشته باشیم.

رئیس هیئت فوتبال گیلان با اشاره به ترس برخی از صاحبان صنایع برای ورود به عرصه فوتبال گفت: برخی به فوتبال ورود پیدا نمی‌کنند و می‌گویند ورود به فوتبال برایمان دوسر باخت است.

الماس‌خاله با بیان اینکه وظیفه هیئت فوتبال انتخاب مالک برای باشگاه‌های فوتبال نیست، گفت: اگر فردی متقاضی خرید باشگاه فوتبال شود و به هیئت فوتبال گیلان مراجعه کند، به اداره کل ورزش و جوانان گیلان رهسپارش می‌کنیم

رد خریدار به اداره کل ورزش و جوانان گیلان نامه می‌زند و اداره اهلیت فرد یا نهاد خریدار را بررسی می‌کند، اگر اهلیت خریدار تائید شود، پروانه صادرشده و نامه‌ای به هیئت فوتبال گیلان ارسال می‌شود، هیئت فوتبال خریدار جدید را به‌عنوان مالک به فدراسیون فوتبال معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.