وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

دستاوردهای علی کریمی در سپیدرود؛ مردی که ارزش جنگیدن را دارد

ایران ورزشی / وصال روحانی

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – دل بستن به مالکان و حامیان مالی سپیدرود که هر سال حداقل سه چهار بار عوض می‌شوند، اشتباه محض است اما می‌توان با اطمینان این را گفت که علی کریمی در تغییر روحیات حاکم بر این تیم پرطرفدار استان گیلان و به ویژه شهر رشت اثری محسوس و توفیق قابل ذکری داشته است.

یک باخت، یک تساوی و سرانجام یک برد طی دیدارهایی که سپیدرود با هدایت جادوگر سابق فوتبال ایران انجام داده، طبعا دستاوردی نیست که برای وی و حتی سپیدرود کافی به نظر برسد و قرمزهای رشت هنوز از منطقه خطر (سقوط به دسته‌ای پایین‌تر) چندان فاصله نگرفته‌اند اما آنچه کریمی انجام داده و شرایط را در سپیدرود قدری عوض کرده اعتبار دادن به تیم و باشگاه از طریق احترام متقابل به همه امور است.

در این راستا کریمی با پای فشردن بر اینکه بخش قابل قبولی از دستمزد بازیکنان تا همین نقطه از کار به آنها پرداخت شود و شرایط ظاهری تیم و امکانات کار (از لباس گرفته تا محل تمرین) بهتر و محترمانه‌تر شود و با القای این امر که سران جدید سپیدرود باید بیشتر از سلامت‌شان قدر پرسنل تیم و بخصوص بازیکنان را بدانند، سپیدرود را به وادی اعتبار و خودشناسی عودت داده است.

هنوز اطمینانی در دست نیست که کاپیتان سابق پرسپولیس در رشت ماندنی باشد و دو سه نتیجه بد و برخوردهای توأم با بی‌حوصلگی کریمی با مالکان خطی باشگاه کافی است تا وی همانطور که نفت تهران را دو بار در همین فصل ترک کرد، از سپیدرود هم جدا شود و جاده رشت تا تهران را با سرعت هر چه بیشتر بپیماید.

اما این نکته که کریمی در درجه اول برای اطرافیانش می‌ایستد و بحث و مبارزه می‌کند و برای او مصلحت و سود همکاران و شاگردانش مهمتر از منافع شخصی است، از وی مردی ساخته است که لااقل بازیکنان فوتبال کشورمان از همکاری با وی استقبال می‌کنند و در زمین برای بهروزی او دست به فداکاری می‌زنند و بهره‌های آن طبعا به تیم می‌رسد که از این طریق به پیروزی‌ها نزدیک‌تر و از ناکامی‌ها دورتر می‌شود.

کریمی شاید با این نحوه برخورد و ایستادن مقابل مالکان و مدیرانی که وعده می‌دهند اما کاری انجام نمی‌دهند نزد مالکان باشگاه‌ها فردی نامناسب تشخیص داده بشود و از این طریق تمایل زیادی برای جذب وی نزد روسا مشاهده نشود اما کریمی با طی طریق در وادی بازیکنان و همپایی با بازیکنان تیم‌های بحران‌زده و افرادی که قربانی پایبند نبودن مدیران به وعده‌هایشان می‌شوند تبدیل به نمادی تازه در میان مربیان کشورمان شده است.

مربیانی که با همین وجه از کارشان تیم‌های خود را به توفیق‌هایی می‌رسانند که پیش از آمدن آنها به سبب وجود نداشتن این ایده‌آل‌ها وضع بدتری داشتند و حالا که کریمی‌ها را کنار خود می‌بینند، مردی را بین خود دارند که ارزش جنگیدن را دارد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • سیا گفت:

    درود:نمیشه باچند خط از ی اسطوره تعریف کردیا خدای نکرده خواسته یا ناخواسته اون به چالش کشید کسی که درک صحیحی از اسطوره داشته باشه میودنه که ی اسطوره همیشه در دل هوادارانش جای خواهد داشت از سوی دیگر هنوز قضاوت خیلی زوده انچه که پیداست شوک وارده جواب داده واین مهمه که سپیدرود بااین همه عاشق که نگران ان هستند به ثبات نسبی رسیده و انشالله باهمت وتلاش همه از این بهتر نیز خواهد شد