وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

روایت دقیق از ماجراهای تبریز: به تراکتوری ها گقتند شما قهرمان شدید!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – در حالی که بازی تراکتور ـ نفت با تساوی 3 ـ 3 به پایان رسیده بود، به بازیکنان اعلام شد، آنها قهرمان لیگ‌برتر شدند و این زمینه ساز جشن قهرمانی در ورزشگاه یادگار امام شد اما چند دقیقه بعد همه متوجه شدند که خبر تساوی سپاهان اشتباه بوده و تراکتور قهرمانی را به حریف داده است.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، در حالی که تراکتور پس از گل زیبای فرید کریمی با نتیجه قاطع 3-1 از حریف پیش افتاده بود، کارت قرمز علیرضا فغانی به آندرانیک تیموریان همه چیز را تغییر داد و جام را از اصفهان به تبریز پرتاب کرد.

*اخراج آندو
در صحنه اخراج تیموریان که حالا باعث سر و صدا و اعتراض به فغانی شده است، تیموریان در واقع قربانی کار خود شد. او که با یک گل و یک پاس گل روز خوبی پشت سر گذاشته بود، در صحنه اخراج در جنگ برای تصاحب یک توپ با سیامک کوروشی و وحید حمدی نژاد درگیر شده و دشنامی علیه آنها به زبان می آورد که با کارت زرد فغانی که از پشت به صحنه نزدیک می شده مواجه می شود. البته ظاهرا داور سال فوتبال آسیا  اطلاع نداشته آندو یک کارت زرد دارد و الا احتمالا این اخطار را به کاپیتان تیم ملی نمی داد. اما این اتفاق افتاد تا حاشیه هایی جدی جشن را در تبریز به هم بزند و شرایط را تغییر دهد.

*بازگشت نفت
نفت تهران با اخراج آندو بازگشتی فوق العاده به بازی داشت و روی دو ضربه ایستگاهی توسط کوروشی و پادووانی به گل رسید. آنها که می توانستند گل های بیشتری هم به ثمر برسانند، در حالی ناگهان با یک تراکتورِ دفاعی مواجه می شوند که  در این لحظات، اینترنت و تلفن ورزشگاه یادگار امام هم قطع شده بوده تا به تراکتوری ها اینطور از اصفهان خبر برسد که بازی در آنجا به تساوی انجامیده است و آنها با نگه داشتن بازی و یک امتیاز قهرمان می شوند؛ خبری که البته دروغ بود.

*شایعه از کجا ؟
یک بازیکن تراکتور که دوست ندارد اسمش را قید کنیم می گوید: خبر تساوی سپاهان از روی سکوها به پایین رسید.
جالب اینکه رسانه های اطراف تراکتور در تماس با دوستان تهرانی از خبر اصلی باخبر می شوند اما جو ورزشگاه اجازه خبررسانی سریع را از آنها می گیرد. یکی دیگر از بازیکنان در این‎باره با جزییات توضیح می دهد: بازی شش دقیقه وقت اضافه داشت اما تماشاگران در 5 دقیقه و 20 ثانیه به زمین ریختند و آقای فغانی هم سوت پایان را زد. ما وقتی دیدیم که مردم شادی می کنند فکر کردیم سپاهان قهرمان شده البته بعضی بچه ها هم از نتیجه خبر داشتند اما جو طوری بود که فکر کردیم بهتر است با مردم شادی کنیم تا اتفاق بدی نیفتد …
بازیکن شماره یک می گوید: این که گفته شده بازی در اصفهان مساوی شده شاید برای محافظت از آقای فغانی بوده چون مردم به شدت از اخراج آندو ناراحت بودند و ممکن بود اتفاق بدی برای ایشان بیفتد اما به هرحال خدا را شکر ایشان به سلامت از ورزشگاه خارج شدند. ما داخل زمین بودیم و بازی مان را می کردیم که دیدیم  مردم  داخل زمین مشغول جشن هستند و بقیه ماجرا از کنترل خارج بود.
او در پاسخ به این سوال که آیا اعلام اشتباهی نتیجه بازی سپاهان به کادر فنی تراکتور و طرفداران در قهرمان نشدن تراکتور تاثیر داشته یا نه هم می گوید: به هر حال هم ما و هم نفت ضرر کردیم. شما دیدید که تونی در دقایق آخر ادینهو را بیرون کشید یا حامد لک دو دقیقه روی زمین بود. درحالی که اگر واقعا مطمئن بودیم اینطور نیست بی محابا می رفتیم جلو تا گل بزنیم یا حتی گل بخوریم چون قهرمانی حق ما یا نفت بود.
به هرحال معما در منشاء این خبر است. اینکه آیا واقعا عمدی در کار بوده که کسی از نتیجه بازی سپاهان مطلع نشود؟ جالب این که علیرضا منصوریان و تونی اولیویرا سرمربیان هر دو تیم شاکی این قضیه اند. منصوریان گفته است: متاسفانه در دقایق پایانی بازی یکی از مسئولان فوتبال استان درحالی که ارتباط ما با خارج از ورزشگاه قطع شده بود، اعلام کرد بازی اصفهان مساوی شده و همین خبر باعث شد تراکتوری ها به لاک دفاعی بروند و بعد هم اتفاقاتی که همه مردم دیدند. من فقط می توانم بگویم این 8 دقیقه تلخ تا همیشه در ذهن فوتبال ایران می ماند.

این تصاویر عجیب و باورنکردنی هستند و امیدواریم کسی از این فعل و انفعالات آسیب ندیده باشد.

 

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

12 دیدگاه ارسال شده است

  • مجتبی گفت:

    تعجب بر انگیز ترین صحنه ای بود که من در زندگی خودم دیدم …
    اینا همش دیگه حرف الکیه …
    من میگم باشه قبول هواداران نمی دونستند که بازی سپاهان چند چنده …
    گزارشگر بازی چی ؟ اونم نمی دونست؟
    اینا به خاطر اینکه بیشتر از این مسخره مردم نشن این حرفها رو خودشون دیروز ساختند …
    برای من قابل باور نیست ؛ که اینترنت و تلفن و همه وسایل ارتباط جمعی یه استان رو بخوان واسه هشت دقیقه قطع کنن … این نیاز به مجوز شورای تأمین داره ؛ نیاز به تأیید شورای امنیت ملی داره …!
    جالب تر اینکه دقیقاً سه دقیقه پس از خوشحالی؛ سریع هواداران تراکتور فهمیدن که قهرمان نشدند رفتند از زمین بیرون … یعنی قطع و وصل مخابرات یه استان بزرگ و ؛ وصل اینترنتش همش چند دقیقه طول میکشه ؟
    در ضمن تراکتور لیاقت قهرمانی نداشت و این قهرمانی حق نفت بود … تیمی که بدون هوادار تا اینجا اومده بود و دیشب اگر ارسلان مطهری قدر اون موقعیت آخر بازی رو می دونست صد در صد قهرمان بود …
    به هر حال دستشون درد نکنه ؛ کلی ختندیدیم …

  • مجتبی گفت:

    البته ظاهرا داور سال فوتبال آسیا اطلاع نداشته آندو یک کارت زرد دارد و الا احتمالا این اخطار را به کاپیتان تیم ملی نمی داد. اما این اتفاق افتاد تا حاشیه هایی جدی جشن را در تبریز به هم بزند و شرایط را تغییر دهد.

    این گزارشی هست که سایت ورزش3 کار کرده ؛ و سایت ما هم باز نشر کرده اونو ….
    یه نفر نیست از این بی وجود ها بپرسه ؛ که آخه نان خور به نرخ روزها ؛ کجای قانون فوتبال نوشته که اگه یه بازیکن کارت زرد داره و بعداً با بازیکن تیم مقابل درگیر میشه و فحاشی میکنه , داور باید رعایت جو ورزشگاه رو بکنه و به اون کارت دوم رو نشون نده؟
    واقعا واسه سایت رسمی ورزشی کشور واسه این تحلیل متأسفم …
    آندو ؛ خودش هم می دونست چیکار کرده و راحت رفت بیرون … بعد سایت ورزش 3 کاسه داغ تر از آش شد …

  • داماش=سپیدرود=♥ گفت:

    دوست گرامی مجتبی سایت ورزش سه اصلاً بی طرف نیست شما فقط کافیه چند روز این سایت زرد رو زیر نظر بگیرید متوجه میشید عواملی که در این سایت نقش دارن کاملا طرفدار تیم تراکتور یا همین تیم منفور شلخت دریای مازندران هستند
    اگه توجه کنید میبیند همین سعید عزت اللهی رو چقدر همین ها بزرگ کردن..
    واقعاً یه جریان های رسانه ای در فوتبال ایران وجود داره که باعث تاسفه..
    از این موضوع که بگذریم
    هواداران تراکتور یه سوتی دادن نمیدونن چطوری حالا جمعش کنن..
    مگه دوران فتحعلی شاهه که کسی از نتیجه بازیها خبر نداشته باشه؟!
    اینجا ما تو ورزشگاه ننتیجه تیم دسته دویی رو که پخش زنده نمیشه میدونیم بعد اونها..!!

    به قول یه دوستی ..امان از روزي که گدا معتبر شود

  • مجتبی گفت:

    آره آبرار ( داماش ،سپیدرود )
    سوتی که اینا دادند ؛ تا سالها کسی نمی تونه اینجور سوتی بده… به جزء اینکه خودشون دوباره زحمت بکشند و یه سوتی جدید بدن و دل مردم و شاد کنن …
    من فقط حیران بودم . که ( پادوانی ) بازیکن خارجی نفت ؛ چه جوری مات حرکات اینا شده بود …اصلا بدبخت گیج بود

  • حسین بچه ساغریسازان گفت:

    ببخشید شهرداری تبریز مساوی با ماشین سازی تبریز نه؟

  • مصطفى گفت:

    تو اين سايت خبر از همه تيمها هست به غير از سپيدرود.از سپيدرود چه خبر؟؟؟

  • سعيد گفت:

    نه دوستان واقعا گول خورده بودن !
    شما اگه 5 دقيقه آخر بازى رو ببينى متوجه ميشى كه حامد لك روى زمين افتاده بود واسه وقت كشى وگرنه خب بى محابا حمله ميكردن ديگه!

  • مورینیو// خدای ورزش جهان گفت:

    از عقده زیاد اینکار کردن!!!!

    اینا داعشی هستند…..

  • فرهادسپیدرود گفت:

    اقا این تبریزی ها واقعا خنده دار هستن..مگه میشه کسی از نتیجه بازی اطلاع نداشته باشه…اقا تمام دروغهای تبریزی ها رو باور کنیم؟؟برق و اینترنت و انتن دهی موبایل ها همه باهم قطع شده بود؟؟ اگه برق قطع بود پس چطو بازی مستقیم رو انتن بود؟؟مگه گزارشگر نتایج رو نمیدونست؟؟همه این چرندیاتشون بر فرض درست..میخوام بدونم یعنی تو اون ورزشگاه هیچکس یه رادیو جیبی نداشت؟؟رادیو جیبی نه نیازی به برق داره نه اینترنت و نه انتن دهی موبایل..اقایان تورک یه چی بگین که دیگران بیشتر از این واستون نخندن..واقعا طنز بودین..گزارشگر یه جوری از رو عقده داشت گزارش میکرد انگاری تیمشون داره با یه تیم از اسرائیل بازی میکنه ..همه اولینهای دنیا رو از تبریز میدونست اصلا انگاری اول تبریز بوده بعد فوتبال..فوتبال رو تبریزی ها اختراع کردن..البته این شیوه گزارش عقده گونه کار همیشگی گزارشگر تبری زی هستش..شخصا از ناکام ماندن و حسرت بدل موندن تورکها خیلی حال کردم..دنیا فقط رشت

  • omid گفت:

    من میدونستم تراکتور تو تبریز خوب بازی نمیکنه تراکتور گسترش رو نتونست ببره واسه جی باید قهرمان میشد حق نفت بود

  • مورینیو// خدای ورزش جهان گفت:

    ای کاش مسئولین و صدا و سیما و گزارشگرای بی غیرت گیلان هم مثل … تبریز هوای داماش گیلان داشتند .
    اگه اینجوری حمایت می شدیم . الان قهرمان آسیا می شدیم….

    لعنت به این نامردیها…..

  • مورینیو/خدای ورزش جهان گفت:

    تراکتور تو اسیا ” کیسه بوکس” هست،،،،،

    تیم های که با تبانی و فساد ایجا شدن …ابروی ایران بردن…

    تراکتور با تبانی اومد لیگ …..
    نفت تهران همینطور ……

    بعد هر سال با تبانی قهرمانشون می کنند…..

    متاسفم