وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

مقایسه لیگ یک مدل ۹۵ با ۹۴

آی اسپورت

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – لیگ یک مدل ۹۵ تا این لحظه بسیاری از پیش‌بینی‌های پیش فصل را غلط از آب در آورده. جایی که دو تیم از سه تیم تازه راه یافته به لیگ دسته یک هم اکنون در صف مدعیان صعود قرار دارند.

فصل گذشته تا پایان هفته بیست و پنجم تقریبا تکلیف صعود یک تیم مشخص شده بود جایی که پیکان با ۵۱ امتیاز و ۷ امتیاز اختلاف با آخرین تیمی که مجوز صعود به لیگ برتر راه کسب می کرد با استرس کمتری هفته های پایانی را پشت سر می گذاشت.

لیگ یک در فصل جاری صدرنشینی بلامنازع چون پیکان مدل ۹۴ به خود ندیده و در هفته های اخیر صدر جدول توسط سپیدرود رشت، گل گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی دست به دست شده است.

فصل گذشته در پایان هفته بیست و پنجم به جز پیکان چهار تیم فجرسپاسی،خونه به خونه،مس کرمان و ماشین سازی در کورس صعود قرار داشتند که در نهایت اما سه تیم فجرسپاسی،خونه به خونه و مس در راه صعود ناکام ماندند.

دو تیم ماشین سازی و نفت آبادان که فصل گذشته موفق به صعود به لیگ برتر شدند تا پایان هفته بیست و پنجم به ترتیب ۴۰ و ۳۴ امتیاز کسب کرده بودند این در حالی است که در این فصل تیم های رده اول تا پنجم به ترتیب ۴۶ ،۴۳ ،۴۳ ،۴۱ ،۴۱ امتیاز دارند باید دید در پایان این فصل نیز چون فصل گذشته تیمی خارج ازجمع مدعیان صعود در نهایت مسافر لیگ برتر می شود یا خیر.

بادران با ۳۹ امتیاز، نساجی و خونه به خونه با ۳۸ امتیاز و اکسین با ۳۷ امتیاز امیدوارند همچون نفت آبادان فصل گذشته در هفته های پایانی معادلات بالای جدول را بر هم بزنند.

در قعر جدول اما در این فصل معادلات همچون فصل گذشته چندان پیچیده نیست.فصل گذشته در چنین زمانی حتی تیم رده نهمی مس رفسنجان نیز خطر سقوط را احساس می کرد.

البته فصل گذشته ۵ تیم به لیگ دسته دوم سقوط می کردند و در پایان هفته بیست و پنجم داماش گیلان با ۲۷ امتیاز امیدوارترین تیم منطقه قرمز جدول بود.در این فصل اما امیدوارترین تیم قعر جدول فجرسپاسی است با ۲۰ امتیاز و تنها تیم های رده سیزدهم،چهاردهم و پانزدهم خطر سقوط را احساس می کنند.

فصل گذشته بر خلاف این فصل که استقلال اهواز تقریبا امیدهایش را برای بقا از دست داده تیم رده انتهایی جدول آلومینیوم هرمزگان بود که ۷ امتیاز برای فرار از منطقه قرمز جدول لازم داشت.

در فصل ۹۴-۹۵ دو تیمی که در پایان هفته بیست و پنجم در منطقه قرمز جدول قرار داشتند در نهایت موفق به ماندگاری در لیگ یک شدند. فولاد یزد و پارسه تهران دو تیمی بودند که در هفته های پایانی خود را از منطقه قرمز جدول جدا کردند.فولاد یزد این فصل نیز شرایط مشابه فصل گذشته دارد.

آنها تا پایان هفته بیست و پنجم فصل گذشته با ۲۲ امتیاز در رده نوزدهم جدول بودند و در این فصل در مدت مشابه با ۱۹ امتیاز هفدهم هستند.فصل گذشته تا پایان هفته بیست و پنجم ماشین سازی با ۴۰ گل بهترین خط حمله را در اختیار داشت این در حالی است که در فصل جاری بهترین خط حمله در اختیار گل گهر سیرجان با ۳۶ گل است.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + ده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.