وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نگاه ویژه – هواداران و درک موقعیت تیم

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – شکست سپیدرود رشت در بازی با سرخ پوشان پاکدشت کمی با حواشی همراه بود و هواداران نسبت به عملکرد تعدادی از بازیکنان اعتراض داشتند.

بی تردید هواداران، سرمایه های اصلی سپیدرود هستند و این سرمایه اصیل و ناب باید نسبت به شرایط عمومی تیم و بازیکنان درک بهتری داشته باشند و اجازه ندهند که فضای همدلی و رو به رشد موجود تضعیف شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که مدیران باشگاه های فوتبال با آن مواجه هستند، چگونگی فراهم آوردن و گسترش درک بهتر از رابطه بین باشگاه و هواداران آنها است؛ زیرا، توانایی مدیریت اثربخش ادراک و نگرش های هواداران نسبت به تیم های فوتبال نقشی کلیدی را در موفقیت تیم ها ایفا می کند.

بنابراین، مدیران ورزشی به منظور ایجاد برندهای قدرتمند از تیم های فوتبال و دستیابی به هواداران وفادار بایستی بررسی نگرش های هواداران را در رأس برنامه ها خود قرار دهند تا بدین وسیله بتوانند از ظرفیت بالقوه هواداران وفادارتر بیشترین استفاده را ببرند.

هواداران نقش عمده ای در تولبد انرژی مثبت یک مسابقه فوتبال ایفا می کنند. آنها به خوبی قادر به درک جریان بازی هستند، اما گاهی باید آگاهی بیشتری نسبت به قواعد رفتارهای انسانی پیدا کنند. بازیکنان حساسیت بسیاری نسبت به واکنش تماشاگران نشان می دهند.

اگر تماشاگران از آنها حمایت کنند این مساله باعث درک بهتر آنها از شرایط بازی می شود. هواداران باید اعتماد بنفس و باور را به ویژه زمانی که جریان بازی بر ضد تیم آنها پیش می رود به تیم القا کنند.

شاید همه ما گمان کنیم که انتقاد از یک تیم هنگامی که عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد راهی برجسته و هوشمندانه بوده و تماشاگران باید به سبب درآمد بالای بازیکنان هر چیزی که می خواهند به آنها بگویند اما این مساله می تواند تاثیرهای فاجعه واری داشته باشد.

تماشاگران باید در زمان مناسب بر روی مسائل بجا تمرکز کرده و به خود اجازه ندهند به سبب اتفاقاتی که در جریان بازی رخ می دهد دچار پریشانی شوند. فشار و احیانا اهانت هواداران به بازیکنان قدرت تمرکز را از بازیکنان می گیرد و آنان را در معرض فشارهای روحی و روانی شدید قرار می دهد.

هواداران ممکن است فکر کنند با فشار آنان، وضعیت عملکردی بعضی بازیکنانی احتمالا کم کار بهبود می یابد اما به آثار تخریبی چنین فشارهایی توجه ندارند و نمی دانند که چنین فشارهایی توان بازیکنان را می گیرد و آنان را مستاصل می کند. در چنین شرایطی نتایج مورد انتظار هواداران نه تنها محقق نمی شود بلکه نتیجه معکوس هم می گیرند.

هواداران باید به این نکته توجه نمایند که تنها با تزریق امید و انرژی مثبت به بازیکنان است که پیروزی بدست می آید و حتی روند پیروزی‌های متوالی با حفظ این نیروی مثبت در جریان بازی و در مجموع رقابت های لیگ محقق می شود.

هواداران باید در تمامی دیدارها برای پیروز شدن تیم تلاش کنند و شکست در بازی ها هم نباید مایه دلسردی و یا انتقادات قهرآمیز علیه تیم یا بازیکنان شود. پیروزی با خود اعتماد بنفس به ارمغان می آورد اما هواداران باید توجه کنند همواره پیروزی نیست که اهمیت دارد و همیشه پیروز شدن هم غیرممکن است.

مهم این است که حتی در هنگام شکست خوردن تیم، اعتماد خود را حفظ کنند و به بازیکنان تیم ایمان داشته و به آینده امیدوار باشند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.