وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ورزش گیلان در سالی که گذشت

خبرگزاری ایرنا

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودبرگزاری مجمع سالیانه هیات فوتبال گیلان که  ۲۱دی ماه برپا شد، یکی از رویدادهای مهم ورزش گیلان طی سال گذشته محسوب می شود چون در این مجمع که در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد، مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند.

شهاب الدین عزیزی خادم که در آن زمان ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت، با بیان اینکه برخی قصد و نیت تخریب فوتبال را دارند، گفت: این افراد ابتدا به خود صدمه و لطمه می‌زنند و اقدامات آنان تاثیری در روند پیشرفت فوتبال ندارد و گرچه یک عده قصد تخریب فوتبال را دارند، اما علیرغم همه موانع و مشکلاتی که وجود دارد راه ما مشخص است و برای پیشرفت فوتبال گام بر می‌داریم.

وی اظهر کرد: افرادی که قصد تخریب فوتبال را دارند، اولین صدمه را به خود می‌زنند. از سوی دیگر منابع بسیار محدود فوتبال مشخص است و حتی اگر تعدادی از رسانه ها را با خود همراه داشته باشند نمی‌توانند به فوتبال کشور آسیب بزنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: هم اینک فوتبال ایران رتبه اول آسیا را دراختیار دارد و یکی از برترین تیمهای جهان در سال ۲۰۲۱ بود و با این وجود، ساختار و هدف ما در فدراسیون ، اجرای عدالت و توسعه فوتبال است که در این راستا قدم بر می‌داریم.

عزیزی خادم در ادامه به موفقیت های تیم ملی فوتبال اشاره کرد و گفت: هفتم بهمن ماه با قطعی شدن صعود تاریخی تیم ملی فوتبال به رقابتهای جام جهانی قطر، قدم کوچکی در شادی مردم کشور برخواهیم داشت و امیدواریم که این موفقیت‌ها ادامه یابد.

در مجمع عمومی سالیانه و انتخاباتی هیات رئیسه فوتبال گیلان که با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و مسئولان هیات فوتبال این استاین برگزار شد، میرشهاب مومنی با کسب ۲۹ رای به عنوان نایب رئیس ، مریم آزمون با ۲۸ رای به عنوان نایب رئیس بانوان، سهیل میرزاجانی با ۲۷ رای به عنوان نمابنده باشگاهها و مجید مرآت با ۱۸ رای به عنوان نماینده هیاتها در هیات رئیسه هیات فوتبال استان گیلان انتخاب شدند.

اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای توسعه ورزش گیلان

یکی از مهمترین رویدادهای سال گذشته استان گیلان ، سفر آقای رئیسی رئیس جمهور به استان گیلان بود که در پایان این سفر اعتبارات خوبی برای بخش های مختلف این استان اختصاص یافت که ورزش نیز از این اعتبارات بی نصیب نماند و ۱۳۶ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی در این استان اختصاص یافت.

البته مریم بخشی مدیرکل سابق گیلان در این خصوص اظهار داشت: پیرو جلسه ۲۵ دی ماه که در تهران و در نهاد ریاست جمهوری در خصوص بررسی طرح‌های پیشنهادی ورزش گیلان انجام شد و همچنین با توجه به سفر هیات دولت و وزیر ورزش و جوانان به گیلان، ۱۳۶ میلیارد تومان بودجه برای ورزش این استان مصوب شد.

این مصوبه طی چند روز آینده از سوی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ خواهد شد که این میزان اعتبار در حوزه ورزش برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خواهد بود که برای احداث ، مرمت، بازسازی و تکمیل اماکن ورزشی و پروژه‌های نیمه تمام ورزش گیلان درنظر گرفته شده است.

از این مصوبه، پنج میلیارد تومان برای استخر و ۱۵ میلیارد تومان برای ورزشگاه وحدت شهرستان بندرآستارا درنظر گرفته شد، همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای استخر شنا کوثر رشت، ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه شهید عضدی و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای مجموعه ورزشی فلکده رشت در نظر گرفته شد.

همچنین ۱۵ میلیارد تومان نیز برای تکمیل ورزشگاه پوریای ولی تالش، ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه تختی بندرانزلی ، پنج میلیارد تومان برای چمن ورزشگاه شهرستان شفت و پنج میلیارد تومان نیز برای ورزشگاه رستم آباد مصوب شد. ۱۰ میلیارد تومان بات تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی در گیلان و یک میلیارد تومان نیز برای زمین ورزشی سورکوه املش در نظر گرفته شد که با اختصاص این میزان اعتبار، طی ۲ سال آینده این اماکن ورزشی بازسازی، مرمت و تکمیل خواهند شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در پانزدهمین سفر استانی خود به همراه تعدادی از معاونان  و وزیران به استان گیلان سفر کرد که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به نمایندگی از رییس جمهور، به شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و بندرآستارا سفر و از پروژه‌های نیمه تمام این شهرستانها بازدید کرد.

انتخاب مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان گیلان

تغییرات مدیریتی در گیلان در اواخر بهمن ماه به اداره ورزش و جوانان نیز رسید که سرانجام جهانبخش آرمان از سوی وزیر ورزش ورزش و جوانان به عنوان مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان گیلان منصوب شد.

تغییر مدیرکل ورزش بی شک یکی از مهمترین رویدادهای سال گذشته ورزش در گیلان بشمار می‌رود که طی حکمی از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، جهانبخش آرمان به عنوان مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان استان گیلان منصوب و جانشین مریم بخشی شد که مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش و جوانان در محل مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار خواهد شد.

سرهنگ جهانبخش آرمان مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان گیلان متولد ۱۳۵۴ در جوکندان تالش از داوران بازنشسته فدراسیون فوتبال ایران است که در سال ۱۳۸۵ درجه ملی خود را گرفت و در سال ۹۴ بازنشسته شد.

مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان گیلان پس از آن به سپاه پاسداران رفت و جانشین فرماندهی سپاه رضوانشهر، فرماندهی سپاه آستارا و همچنین فرماندهی سپاه شهرستان صومعه سرا را نیز به دست آورد.

مریم بخشی مدیرکل قبلی اداره ورزش و جوانان گیلان از خردادماه سال ۹۷ به این سمت منصوب شد که وی اولین بانویی است که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان یک استان در سطح کشور برگزیده و انتخاب .

خانه تکانی گسترده در باشگاه سپیدرود رشت

باشگاه سپیدرود رشت در روزهای پایانی سال با تغییرات مدیریتی و کادرفنی مواجه شد و خانه تکانی گسترده‌ای در این باشگاه انجام گرفت تا یکی دیگر از رویدادهای مهم ورزشی در سال گذشته در گیلان رقم زده شود.
باشگاه سپیدرود رشت با قدمتی بیش از ۵۰ ساله، قدیمی‌ترین تیم فوتبال گیلان محسوب می‌شود و همچنین از تیم‌های پرطرفدار شهرستانی در سطح کشور بشمار می‌رود که سابقه حضور در لیگ برتر را نیز دارد اما هم اینک این تیم در لیگ دسته دوم حضور دارد.

طی روزهای پایانی سال گذشته، جلسه هیات مدیره باشگاه سپیدرود با حضور علی‌رضا نوید مالک و رییس هیات مدیره باشگاه، اسماعیل شاد نایب رئیس هیات مدیره و احمد صومی، رضا محمدی اصل و محمد فلاح در رشت برگزار شد و طی تصمیمات اتخاذ شده، تصمیم به پایان همکاری با مدیرعامل و سرمربی سپیدرود داده شد.

در جریان این جلسه ، ضمن تشکر از عملکرد و زحمات انجام گرفته توسط سیدمهدی آقازاده مدیرعامل و حسن اشجاری سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت ، تصمیم بر آن گرفته شد تا با مدیرعامل و سرمربی باشگاه سپیدرود خاتمه همکاری داده شود.

پس از تصمیم به پایان همکاری با مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت، اعضای هیات مدیره به اتفاق آرا، اسماعیل شاد مدیرعامل اسبق باشگاه پگاه و داماش گیلان را به سمت مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت انتخاب کردند.

اسماعیل شاد مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت یکی از چهره‌های شناخته شده ورزش گیلان در بخش مدیریتی است که وی سابقه مدیرعاملی در باشگاه‌های پگاه گیلان و داماش گیلان را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.

همچنین پس از انتخاب اسماعیل شاد به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود، وی در روز پایانی سال ۱۴۰۰ طی حکمی ساسان صادقی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال سپیدرود رشت انتخاب کرد تا این مربی جانشین حسن اشجاری در نیمکت سرخپوشان رشتی شود.

با توجه به خانه تکانی روزهای پایان سال در باشگاه سپیدرود رشت و انتخاب مدیرعامل و سرمربی جدید، باید مشاهده کرد که تیم فوتبال سپیدرود رشت در ادامه رقابتهای لیگ دسته دوم کشور چه نتایجی را کسب خواهد کرد.

هم اینک و تا پایان هفته هفدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور، تیم سپیدرود رشت با کسب ۲۶ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی گروه خود در این دوره از مسابقات قرار دارد.
تیم فوتبال سپیدرود رشت در گروه اول رقابتهای لیگ دسته دوم کشور با تیمهای چوکا تالش، بعثت کرمانشاه، شهدای رزکان البرز ، ملی حفاری اهواز ، شهدا بابلسر، شهرداری بم ، شهرداری ماهشهر، ایرانجوان بوشهر، پیام توس مشهد،  علم و ادب تبریز ، نیروی زمینی تهران. شهرداری بندرعباس، شهید اورکی اسلامشهر همگروه هستند.

در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته‌ دوم باشگاه‌های کشور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردارند و در نهایت، تیم های برتر هر گروه به طور مستقیم و برنده تیم های دوم به رقابت‌های لیگ دسته یک کشور صعود می کنند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.