وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پر آب تر از همیشه در دشت های گیلان: یک نفس با تمام وجود همه با هم برای سپیدرود

روزنامه خبرورزشی در شماره روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه خود مقاله ای را منتشر نموده است به قلم رادنی دیدار با عنوان ” پر آب تر از همیشه در دشت های گیلان: یک نفس با تمام وجود همه با هم برای سپیدرود “.

ضمن قدردانی از مدیریت روزنامه قدیمی، پرتیراژ و وزین خبرورزشی برای پرداختن به تیم ریشه دار و پرهوادار شمال ایران، توجه شما را مشروح این نوشتار جلب می نماییم:

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – از ابتدی سال هم مشخص بود که این سال با همه ی آن سیاه سال هایی که بر تیم ریشه دار فوتبال شمال گذشته است، توفیر دارد. سال هایی که یک تبعیدگاه سردارجنگل بود و یک سی چهل هوادار خسته و یک تیمی که تو گویی نفرین تمام وجودش را گرفته! سال هایی که سکوت خبری تمام پیرامون تیمی را گرفته بود که روزی یک استان به افتخار عظمتش کلاه از سر بر می داشتند.

در آن سال ها هواداران پرشمار ارتش سرخ گیلان، نه شوقی برای برخاستن داشتند و نه دلی برای کندن. در همه ی این سال های تیره اما ندایی در ته دل همه ی آنها که خود را به تبعیدگاه ورزشگاه سردارجنگل می رساندند فریاد می زد: که دوباره بهار به اردگاه سرخ سرک خواهد کشید و رود خروشان شمال هم دوباره پرآب می شود تا سیراب کند دل های تشنه هزاران هزار عاشقش را.

آری، از ابتدای سال مشخص بود که امسال با همه ی آن سیاه سالها متفاوت است. پس از روی کار آمدن گروه مالکیتی جدید و مشخص شدن نام های نامدارای که به هیات مدیره آمدند، همه انتظار معزه ای باشکوه را برای سپیدرود بزرگ می کشیدند. حالا افشین ناظمی مرد محبوب گیلک ها هم فرمانده ارتش سرخ شده بود تا دیگر بهانه ای برای اهریمن بدشانسی باقی نماند.

و در نهایت تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد تا در پایان مرحله نخست لیگ دسته دوم آزادگان با اقتدار به دور دوم این رقابت ها صعود نماید تا پس از سال ها موجبات شادی هواداران پرشمارش را فراهم آورد. ارزش کار سپیدرود را زمانی در می یابیم وقتی که بدانیم، فدراسیون فوتبال لیگ دسته دوم را در فصل جاری در یک حرکت معیرالعقول به ناگاه از ۲۸ تیم به ۴۰ تیم در چهار گروه ده تیمی افزایش داد تا در پایان مرحله نخست تنها ۱۲ تیم از مجموع چهار گروه بتوانند به دور دوم راه یابند و از هر گروه هم چهار تیم به دسته سوم سقوط کنند.

Scan10001

فدراسیون با این حرکت مسابقات لیگ دسته دوم را تبدیل به یک نبرد گلادیاتوری مرگ و زندگی بین تیم ها کرد. چرا که تیم ها از یک سو باید برای صعود می جنگیدند و از سوی دیگر باید حواسشان می بود که مبادا خربزه سقوط زیر پایشان بیفتد. البته این تمام دشواری های لیگ دسته دوم امسال نبود. لیگ دسته دوم با حضور تیم هایی مانند: ماشین سازی تبریز، الوند همدان، ابومسلم مشهد، گهر دورود، سپیدرود رشت، آلومنیوم اراک، صنعت ساری، استقلال ب تهران، پرسپولیس شمال و خونه به خونه مازندران که همگی سابقه حضور در لیگ دسته اول و بعضا لیگ برتر را داشتند، دارای وزنی سنگین هم شده بود.

حضور مربیانی مانند افشین ناظمی، فرهاد کاظمی، اسماعیل حلالی، وحید رضایی، فرشاد پیوس، مهدی پاشازاده، مرتضی کرمانی مقدم، مهرداد میناوند و … بر روی نیمکت مربیگری تیم های لیگ دو هم حکایت از آن دارد که لیگ دسته دوم آنقدر جذابیت داشت که پای چهره های مطرح را هم به آن باز نماید.

سپیدرودی ها در مرحله دوم و در گروه نخست با تیم های آلومینیوم اراک، خیبر خرم آباد، بعثت کرمانشاه، ایرانجوان خورموج و شهرداری ارومیه همگروه شدند و استقلال ب تهران، پارس جنوبی جم بوشهر، ابومسلم مشهد، شهرداری زنجان، بهمن شیرازو کاسپین قزوین تیم های حاضر در گروه دوم می باشند. طبق برنامه تیم نخست دو گروه به همراه برنده بازی پلی آف تیم های دوم دو گروه به لیگ دسته اول صعود خواهد کرد.

پسران شهرباران موفق شدند تا گام نخست مرحله دوم را هم محکم بردارند و در رشت تیم شهرداری اردمیه را با یک گل شکست دادند و امروز باید در خورموج به مصاف ایرانجوان بروند، تیمی که بازی نخستش را در برابر خیبر واگذار نمود و نقطه قوتش هواداران پرشور جنوبی اش هستند.

حالا روزهای سرنوشت سازی که از ابتدای فصل سپیدرودی ها چشم انتظارش بودند از راه رسیده است. از امروز تنها نه گام پر صلابت برای بازگشت رود پر آب شمال به لیگ دسته اول کشور باقی مانده است. جایی که تازه آغازی خواهد بود بر پایان تبعیدی که سالهاست به آن محکوم شده بود.

سپیدرودی ها از امروز تا عصر سه شنبه بیست و دوم اردی بهشت ماه یک نفس و یک دل تا بازگشت تیم محبوب خود فریاد خواهند زد و تا رسیدن به آنچه که حق خود می دانند باز نخواهند ایستاد. حالا در و دیوار شهر پر شده از نام مقدس سپیدرود بزرگ.

حالا ورزشگاه پیرشهرباران برای بازی های رودخروشان شمال دوباره مملو از جمعیت می شود. دوباره رقص پرچم های سرخ شور و شوقی نوستالژی به عضدی می دهند و پیر و جوان را وسوسه می کند که سختی راه را بر خود هموار سازند و از نقطه نقطه گیلان زیبا پای ورزشگاه خاطره ها بگذارند.

Scan10003

آری، سپیدرود و سپیدرودی ها برای بازگشتی دوباره تنها یک نفس بیشر فاصله ندارند. نفسی که با دم گرم مسیحایی هوادرانشان چه معجزه ها که نمی کنند!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه ارسال شده است

  • امید گفت:

    ممنون از نگارش پر احساس رادنی عزیز.دست مریزاد

  • رسول رضایتی گفت:

    عالی عـــالی عـــــالی…
    گوشه گوشه شهر دوباره اسم مقدس سپیدرود رو زمزمه می کنند، پیر و جوان، خرد و کلان همه صحبت از دوشنبه 25 اسفند می کنند که نباید سپیدرود رو تنها گذاشت
    خدایا یعنی بعد از سال ها صدای مظلومیت ما شنیده شده؟؟

    وای وای وای.. ای سپیدرود حمله حمله حمله

  • اشکان غایبی ساسانی گفت:

    همه ی هواداران از رادنی دیدار یاد بگیرند و نام سپیدرود را در نشریات سراسری و شبکه های اجتماعی مطرح نمایند.

  • افشین فیاضی گفت:

    به امید خدا تیم عزیزمون دوباره جون میگیره و به سطح اول بر خواهد گشت.
    وعده ما دوشنبه 25 اسفند ماه 93 ورزشگاه پیر عضدی

    دوباره بال و پر بیگیر
    تی افتخاره سر بیگیر
    همیشه قهرمان بوبو
    امی عقابی پر بیگیر

  • مجتبی گفت:

    مرحبا به آقا رادنی دوس داشتنی و عزیز …
    دم آرتین زهرابی هم گرم …

  • محمد قریب پارسا گفت:

    دست مریزاد به این بچه های باغیرت، رادنی عزیز دمت گرم داداش گلم…/

  • **مورينيو/خداي ورزش جهان = Mourinho / god sports world گفت:

    حماسه حضور شیر مردان و سربازان دیار میرزا …

    ایاهنوز معرفت و غیرت زنده است …