وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یادداشت وارده – من در جواب آن مرد گفتم: این طلسم شوم هم می شکنیم!

سیاوش پورعلی

روابط عمومی باشگاه سپیدرود از تمام فوتبال دوستان و هواداران سپیدرود دعوت به عمل می آورد تا نوشته ها و نظرات خود در خصوص وقایع مرتبط با سپیدرود را به آدرس ای میل info@sepidroodsc.ir برای ما ارسال کنید تا در وقت مقتضی آن را در سایت رسمی باشگاه منتشر نماییم. ما به شما اطمینان می دهیم که تک تک نوشته ها و نظرات شما را به دقت مطالعه می کنیم و آن را در اختیار افراد ذی ربط خواهیم گذاشت.

 یادمان هست و یادتان باشد که تنها دلیل ماندگاری رودخروشان شمال ارتباط ناگسستنی اش با سرچشمه ی همیشه جوشانش که همان هوادارانند، می باشد. سپیدرود و سپیدرودی ریشه در تاریخ گیلان زمین دارد.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – نامش سپیدرود است رودی طویل که گاهی پر آب است و گاه گاهی کم آب! همانند ارس رود است و همانند زاینده رود و همانند اورال ، اما …

قصه ای برای هزار و یک شب آماده دارم از زمان کودکی هم سن های من و از زمان جوانی خیلی ها که آن روزها پر انرژی بودند و امروز پیر مرد.

آغازی بود برای خروش احساس. ولی این حق ما نیست که هر بار بغض کنیم و این گریه لعنتی را در گلو نگاه داریم و با خود بگوییم یک سپیدرودی که گریه نمی کند. ولی باز هم گاهی گونه هایمان خیس از اشک غم آلود و سرد می شود!

سال هاست نه تنی به آب زدیم و نه قایقی به آب انداختیم ما سپیدرودی ها. در تمام این روزهای سخت که دهه ها از آن می گذرد با خشکسالی و نامردی شب های تار را به سحر رساندیم و روزهای ابری و گرفته رشت را برای هوا خوشی فراموش کردیم.

خاصیت ما این است که بمانیم و بخوانیم اشعاری که از کودکی در گوشمان نجوا کرده اند ولی این رسم اش نیست!

دنیا با ما سر سازگاری ندارد اهل نوحه خوانی نیستم ولی امروز سوت پایان بازی مرثیه ای برایم خواند که تاکنون هیچ مداحی نخوانده بود و هیچ کس همانند امروز من نه در ظهر عاشورا بغض کرد و نه در اربعین خشک گریه، من چنان گریستم تا آسمان شرمنده شود.

این حق ما نیست که هر بار با دلی خون بار از ورزشگاه بیرون بیاییم. امروز مردی دم درب خروجی در گوشم آرام گفت: طلسم نمی شکند مگر خدا بخواهد.

هنوز امید داریم و هنوز نفس می کشیم و هنوز نام تیم ما سپیدرود است و نشان اصالت بر سینه ما خود نمایی می کند که جدا ناشدنی شده است و هنوز زنده ایم.

شاید ما امیدوار ترین مردم جهان باشیم که می توان چنین نامی بر ما گذاشت.

من در جواب آن مرد گفتم: عمو جان این طلسم شوم هم می شکنیم ما!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه ارسال شده است

  • sadegh_asheri گفت:

    قشنگ بود مرسی آبرار جان.

  • مجتبی گفت:

    آبرار جان فوق العاده بود متن زیبای تو …
    مشکل سپیدرود در تمامی فصول این دهه گذشته این بوده که بازیکنان عاشق این تیم نیستند …
    بدون رو درواسی بگم در طول این چند سال فقط چند بازیکن بودند که از کودکی سپیدرودی بودند و اطرافیان اونا گواه این داستان بودند …
    مثل محمدطالبی ؛ سهیل حق شناس ؛ سیدمهدی آقازاده …
    همین الآن که داشتم متن تو رو می خوندم شبکه باران داشت بازی دیروز و پخش میکرد …
    به خدا بغضم گرفت ؛ وقتی داشت 7000 نفر آدم رو تو بازی لیگ دو نشون میداد از قاب تلویزیون…
    ای کاش آقای فرشاد اسماعیل زاده بتونه با وجدانش کنار بیاد … خدا کنه سپیدرود بره دسته یک ؛ و گرنه این پول نمی تونه حلال باشه …
    آقایان محترم ( نوید ) لطفاً جواب منو نده و نظر خودت و بگو …
    من هم نظر خودمو گفتم ؛ ضمناً دادا من با هیچکسی تو سپیدرود بده بستانی ندارم … دفتر باشگاه رو هم نمی دونم کجاست …
    من فقط خود سپیدرود رو دوس دارم . برای من هیچ بازیکنی اسطوره نیست … فقط سپیدرود

  • فرشید لاسجوری گفت:

    آبراران سلام
    من ایچیه خوب دانم ایتا سپیدرود ایتا گیلان ایتا ایران، امانم گیلانی ایم پس باید همیشه درهر شرایطی از امی عشق که سپیدرود ببه حمایت بکنیم هیچ جای تاریخ ایران گیلکان زیر سلطه هیچ حکومتی نشوید،امانم نباید تسلیم بیبیم. به امید تی تی روزان سپیدرود. امان تانیم چون سپیدرود جاقالانیم

  • مهرگان گفت:

    بخدا قسم رشتی ها در طول تاریخ تابع هیچکس در دنیا نشدند.هنوز هم اگه رشتی شناس باشید میفهمید.فرهنگ بالا.مرام.ب روز بودن و معرفت وباکلاسی ش زبان زده.از ایران جلوتره.من رشتی نیستم ولی دوس دارم اجداد بزرگوار رشتی ها مرا ب رشتی بودن بپذیرند و سپیدرود پل اتحاد مردم رشت با هم و گیل و دیلم.

  • behnam dadjoo گفت:

    ma khane be doshan ghame seilab nadariiim.
    nazara hame ghashang hadaf ha ham moshakhas,elahii be omiide to.