وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

۱۱ مربی که بدون برد اخراج شدند

سایت نود

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – هیچ مربی زمان گرفتن حکم اخراج، خوشحال نیست اما کمتر پیش می‌آید کسی، بدون حتی یک خاطره خوب باشگاهش را ترک کند.

شبیه این فصل بگوویچ، که حتی یک بار نتوانست لبخند را به طرفداران گل‌گهر هدیه دهد و بدون پیروزی از این تیم اخراج شد. پیش از بگوویچ، ۱۰ مربی دیگر هم در لیگ برتر سابقه اخراج بدون حتی یک برد در شروع فصل را داشته‌اند. مربیانی که بین آن‌ها، قهرمان‌های سابق ایران و آسیا هم دیده می‌شود!

از اهواز به کرمان

اولین مربیانی که در لیگ برتر بدون حتی یک برد از باشگاه‌شان جدا شدند، چراغپور و بوستانی بودند. چراغپور لیگ دوم و بوستانی، لیگ سوم هر دو از استقلال اهواز اخراج شدند. جالب اینکه هر دو آن‌ها هم تنها بعد از سه هفته، شغل‌شان را از دست دادند و مدیران اهوازی، بیشتر از این حاضر نشدند به آن‌ها فرصت دهند. در فاصله لیگ سوم تا یازدهم، همایون شاهرخی در پیکان، ناصر ابراهیمی در شموشک و حمید کللی‌فر در شاهین شغل‌شان را بدون برد از دست دادند.

سرنوشتی که لیگ یازدهم، برای هر دو مربی کرمانی رقم خورد. در لیگ یازدهم، صمد مرفاوی و احمد سنجری سرمربی مس کرمان و مس سرچشمه بودند. هر دوی آن‌‌ها، از ۵ هفته ابتدایی ۴ بازی را باختند و بدون پیروزی، حکم اخراج‌شان را از مدیران باشگاه گرفتند.

سال سقوط

فصل پیش، تیم‌های زیادی لیگ را در شرایط نامساعد آغاز کردند و مدعیان سقوط، حتی بیشتر از سهمیه‌های سقوط به لیگ یک بودند. سپیدرود از اول فصل شرایطی بلاتکلیف داشت و تمریناتش را با دو مربی مختلف آغاز کرد، ماشین سازی بعد از تغییر نام خیلی دیر وارد نقل و انتقالات شد و نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان هم، اوضاع مالی بدی داشتند.

عجیب نبود که سه تیم از این ۴ تیم، همان اول فصل مربیان‌شان را عوض کنند و مربیان‌شان هم بدون برد از این باشگاه‌ها جدا شوند. خداداد عزیزی بعد سه هفته و بخاطر باخت عجیب و غریب به سپاهان، پرونده‌اش در سپیدرود بسته شد و فیروز کریمی و عبدالله ویسی هفته پنجم، بدون هیچ بردی از باشگاه‌های‌شان جدا شدند.

گزینه‌های در خطر

این فصل تا هفته ششم لیگ، ۳ تیم بدون برد هستند. گل گهر یکی از این تیم‌ها، بگوویچ را اخراج کرده و منصوریان و ویسی هم روی لبه تیغ قرار دارند. ویسی در صورتی که نتواند شاهین را از بحران خارج کند، اولین مربی خواهد شد که از دو تیم بدون پیروزی کنار می‌رود.

منصوریان هم که در استقلال سابقه جدایی زودهنگام را دارد، نمی‌خواهد همین سرنوشت در اصفهان برایش تکرار شود. به خصوص که آذری، مدیری که او را به ذوب آهن برد از این باشگاه جدا شده و مدیران جدید، دنبال رهایی از این بحران زودهنگام هستند.

هفته آینده شاهین در مسجدسلیمان مهمان نفت است و ذوب آهن در اصفهان، میزبان شهر خودروی آماده گل محمدی خواهد بود. دو بازی سخت، برای مربیانی که زمان زیادی برای فرار از بحران ندارند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سیزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.