وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

مهندس کوچکی نژاد: سپیدرود باید به منابع مالی پایدار متصل شود

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – آقای مهندس جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی، یکی از نمایندگان پرتلاش استان به ویژه در حوزه ورزش و حمایت از باشگاه های ریشه دار و مردمی فوتبال گیلان است.

در سال های غربت فوتبال شهرباران و افول قدرت داماش و سپیدرود رشت، تنها او بود که به حمایت از این دو باشگاه محبوب رشتی ها، برخاست و از هیچ کمکی حتی عاطفی دریغ نکرد. هواداران فوتبال رشت، این نماینده ورزش دوست شهر باران را، در یادها خواهند داشت. خبرنگار سپیدرود با ایشان گفت و گویی انجام داده است که خلاصه آن از نظر شما می گذرد:

سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه مبارک فجر را به همه فجرآفرینان به ویژه خانواده های محترم شهدا، ملت عزیز ایران، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و مردم گیلان و همشهریان عزیزم تبریک عرض می کنم و برای روح ملکوتی حضرت امام (ره)، علو درجات آرزو می نمایم.

ورزش یک نیاز ضروری اجتماعی است و یکی از وظایف دولت هم تعمیم ورزش است به طوری که همه آحاد جامعه بتوانند به امکانات اولیه ورزش کردن دسترسی داشته باشند . هم شوراهای شهری و هم شوراهای روستایی باید بسترهای لازم را در این بخش فراهم کنند. بخش خصوصی هم توانایی بالایی برای توسعه ورزش دارد و یک نیروی بالقوه ای است که ما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل ورزش و جوانان باید به این حوزه عنایت بیشتری داشته باشند.

گرایش مردم به ورزش و نیاز به مصرف کالاها و خدمات ورزشی هر روز توسعه بیشتری می یابد و سهم صنعت ورزش در اقتصاد کشور‌ها افزایش یافته است و ما نیز باید به این موضوع حساسیت داشته باشیم و به صنعت ورزش توجه کنیم و سهم آن را در تولید ناخالص ملی افزاریش دهیم .

به رغم همه تلاش ها و زحماتی که تاکنون در ورزش استان شده ، ما با کمبودهای فراوان زیرساختی مواجه ایم و سرانه ورزشی استان ، رضایت بخش نیست . اجرای برنامه های رشد و توسعه ورزش هم در سطح ملی و استانی نیازمند منابع مالی کافی و سرمایه گذاری است و دولت برای پیشبرد برنامه های خود در این بخش هم باید خودش سرمایه گذاری کند و هم از بخش خصوصی استفاده نماید . چون همه می دانیم دولت از منابع مالی کافی برای تامین نیازهای بخش ورزش برخوردار نیست و محدودیت های زیادی دارد و نمی تواند پاسخ گوی نیازها و توقعات جامعه باشد و برای بر طرف کردن چنین مشکلی، باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت شود و دولت بستری فراهم كند تا بخش خصوصي مايل به سرمايه گذاري در اين بخش شود.

تا آن جا که من اطلاع دارم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که به حوزه ورزش ورود می کنند به علت عدم تناسب بین سرمایه گذاری و درآمد در کمترین زمان با مشکل مواجه می شوند به همین دلیل ناخواسته یک نوع ترس و نگرانی برای سرمایه گذاری در ورزش دیده می شود . برای تامین امنیت اقتصادی سرمایه گذاری در ورزش ايجاد ساختار و تشكيلات مناسب ، تهیه بسته های حمایتی و واگذاری زمین هایی با كاربری ورزشی در نقاط كم برخوردار اما پربازده می تواند اشتیاق سرمایه گذاران را تحریک نماید .

من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش های زیادی برای حل مشکل باشگاه داماش داشته ام . مکررا نشست هایی با هیات فوتبال استان و مدیران قبلی و فعلی باشگاه برگزار شد تا راهکار مناسبی برای حل مشکلانی که دامنگیر باشگاه بود ، پیدا کنیم و مسیرهای مختلفی را طی کردیم اما نتیجه ای عاید نشد دلیلش هم این بود که موضوع داماش جنبه قضایی دارد و از حوزه مداخله ما خارج بود . داماش سال ها در لیگ برتر و فوتبال کشور فعالیت دارد و سرمایه اجتماعی و هواداران زیادی هم دارد و واقعا هم امیدوارم و هم علاقمندم که داماش به روزهای اوج خودش بازگردد . شادی مردم و جوانان برای ما هم لذتبخش است .

سپیدرود تیم ریشه دار نه تنها گیلان بلکه شمال کشور است و سرمایه بزرگ استان ماست و باید تلاش شود که این تیم به روزهای اوج خود در دهه 50 و 60 برگردد و برای تحقق این هدف ، بنده اعتقاد دارم سپیدرود باید به منابع مالی دسترسی پیدا بکند . تیم جدید مدیریتی سپیدرود را می شناسم و نشست ها و تعاملات خوبی با این دوستان داریم و خودشان هم برنامه ای اقتصادی خوبی دارند . پیشنهاداتی هم برای تامین نیازهای پشتیبانی این تیم دادیم و انشالله با حمایت های مسئولان استان ، سپیدرود ، از نظر مالی و جایگاهش در فوتبال به وضعیت مناسبی برسد.

در رفع مشکلات اقتصادی فعلی فوتبال گیلان ، درآمدزایی ، یک موضوع کلیدی است . در گزارش کمیسون اصل 90 مجلس هم دیدیم که آمده بود 90 درصد باشگاه های لیگ برتری و لیگ یکی به دولت و شرکت های دولتی وابسته اند و در این خصوص هم بین استان ها عدالت دیده نمی شود . وقتی اقتصاد فوتبال ایران دولتی است ، اولا باشگاه‌ها با یکدیگر رقابتی برای درآمدزایی ندارند، زیرا بودجه مورد نظر را سازمانی که زیر مجموعه آن هستند، دریافت می‌کنند و در ثانی باشگاه خصوصی اصولا توان رقابت در چنین شرایطی را ندارند . این شرایط باید تغییر کند و فضای مناسب تری برای بخش خصوصی فراهم شود.

استان گیلان دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است و علاوه بر فوتبال ، ما در سایر رشته های ورزشی مانند کاراته ، کشتی، کوهنوردی، تیراندازی ، شمشیر بازی، وزنه برداری ، بوکس و توانایی ها و قهرمانان خوبی داریم و باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر عدم تعادل های منطقه ای را کاهش دهیم . بایستی باشگاه ها و هیات های ورزشی تقویت شوند ، بودجه ورزشی شهردرای و دهیاری ها ، افزایش یابد . دستگاه ها همدیگر را پوشش دهند و از ظرفیت مشترک برای توسعه ورزش استفاده کنند و مادامی که اجماعی و همدلانه حرکت کنیم ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه ارسال شده است

  • فرهادسپيدرود گفت:

    اقاي كوچكي ن‍زاد اين مطالبي رو كه گفتي منه بيسواد و يه بچه 7 ساله هم ميدونن..ميدونيم كه تيم بايد به منابع مالي قوي متصل باشه ..خب حالا باس چيكار كرد؟؟فرق من بيسواد و شما كه نماينده مردم و صد در صد و حتما مهندس هم هستي در همينه…شماها بايد راهكار ارائه بدين نه كه فقط حرف بزنين ..اگه فقط حرف زدن و تفسير كردن باشه خب من و امثال من هم ميتونيم نماينده بشبم..منابع مالي پايدار كجاست؟؟اين استان و اين كلانشهر چي توي خودش داره؟؟جزئ اينكه همه منابع و صنايع عظيم به استانهايي مثل اذربايجان و اصفهان و اراك و..رفته و ما هم كه خير سرمون استان كشاورزي معرفي شديم ولي همون كشاورزي ماروهم نابود كردن!! نمونه بارزش دامپروري سپيدرود..حالا ميگن زاينده رود خشك شده من هم ميگم به درك خيلي هم خوشحال شديم..مگه ذوب اهن جاش تو اصفهان بودش يا تو جنوب كشور ؟؟اونروزي كه با لابي گري و فشار صنعت ذوب رو اوردن اصفهان باس فكر اين روزش روهم ميكردن ..اوضاع رشت و گيلان خيلي داغونه تيمهاي استان هم مثل بچه سر راهي هستن..

  • omid گفت:

    باز موقع انتخابات شد و زخمای کهنه سر باز شد حنای شما دیگه رنگی برای ما نداره واسه ملت چیکار کردن که بخوای تو ورزش انجام بدین فقط حرف فقط شعار

  • علی 2 گفت:

    اقای کوچکی نزاد از تراموای کلانشهر رشت چه خبر؟؟؟!!! تو مجلس کاری کردین واسش یا ولش کردین به امون خدا؟

  • عیسی گفت:

    سلام . علی آقا تراموای رشت چه ربطی به مصاحبه ورزشی آقی کوچکی نژاد دارد برارجان؟

  • omid گفت:

    چرا همه چی بهم ربط داره

  • مهرداد گفت:

    هیچ کدوم از نمایندگان رشت اصلینت رشتی نیستن تا نگران تیم های گیلانی باشن چون تعصبی ندارن وگرنه یه نماینده اگه تعصب داشت براحتی میتونست کمک کنه الان آقای کوچکی نژاد میخواد رای بگیره این اطراف پرسه میزنه بعد انتخابات حاجی حاجیه کویه دینه؟ مکه