وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

اولین میزبانی سپیدرود، نمایش فرهنگ والای رشتوندان خواهد بود

(دیار میرزا / سیدمجتبی نعیمی)

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – من و شمای رشتی، پنجشنبه این هفته در ورزشگاه ثابت می‌کنیم یک رشتی، اهل توهین نیست

پنجشنبه این هفته، برای خیلی از ما رشتی‌ها، روز مهمی‌ست. بعد از سال‌ها انتظار، تیم اصیل سپیدرود رشت، اولین میزبانی خود در برترین سطح فوتبال حرفه‌ای کشور را برگزار می‌کند.

از آنجا که همیشه اولین‌ها، از مهمترین‌ها و به یاد ماندنی‌ترین‌ها هستند، اولین میزبانی رشتی‌های مهمان نواز در لیگ برتر فوتبال ایران، بسیار ویژه است.

اینجا تنها صحبت از فوتبال نیست. صحبت از نمایش شخصیت شهری و فرهنگ مردمان این دیار است. مردم رشت. مردمی که در همه ایران، به شاد بودن و پذیرایی‌های خوش آب و رنگ‌شان، و آغوش بازشان به سوی دیگران معروف‌ند.

در این میزبانی، فقط یک تیم از رشت، به میزبانی یک تیم فوتبال دیگر نمی‌رود. بلکه مردم یک شهر، میزبان دیدگان همه مردم ایران‌ند. پس باید این میزبانی به بهترین شکل انجام شود.

آنچه شرایط این میزبانی را کمی قابل توجه کرده، ذهنیت بدی‌ست که از ورزشگاه‌های فوتبال رشت ایجاد شده است. ذهنیت بدی که در آن، رشتی‌ها را انسان‌های بد زبانی معرفی می‌کند که تنها حرف‌شان در ورزشگاه، توهین است و ناسزا.

اما دیگر بس است! دیگر دوران ادامه این ذهنیت بس است. من و شمای رشتی، پنجشنبه این هفته در ورزشگاه ثابت می‌کنیم یک رشتی، اهل توهین نیست. من و شمای رشتی، اول از هر چیز و مهمتر از هر چیزی، با رفتار مودبانه‌مان در ورزشگاه، ادب‌مان را به همه ثابت می‌کنیم.

نشان می‌دهیم اگر روزگاری، عده‌ای در ساحت ورزش گیلان، چند فحش و فضیحت گفتند، نباید آنرا پای همه مردم گیلان و رشت گذاشت. کسی حق ندارد این قضاوت را انجام دهد. ما با رفتارمان، این حق ناحق را از دیگران می‌گیریم.

همچنین، خیلی خوب است هرکدام از ما که دغدغه مشابهی دارد، با آوردن یک تراکت یا پرچم یا هر قطعه دیگری به ورزشگاه، که روی آن عبارت‌هایی چون: رشتی اهل توهین نیست، رشتی به کسی فحش نمی‌دهد، رشتی به همه احترام می‌گذارد، رشت شهر فرهنگ و ادب و تمدن و … این کار لازم را به دیگران نشان داده و معرفی کند.

این کار را هم من و شما و تک تک تماشاچیان می‌توانیم انجام دهیم، هم نهادها و سازمان‌ها و جمعیت‌های فرهنگی که به چنین دغدغه‌ای، احترام می‌گذارند. امید که همه رشتی‌های با معرفت، یکبار دیگر شخصیت اصیل و والای خود را به ایرانیان نشان دهند.

به امید اولین پیروزی سپیدرود قهرمان

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه ارسال شده است

  • گیله مرد گفت:

    به عنوان یک رشتی که 18 ساله تهران هستم پیشنهاد می کنم که اتفاقا ما در باغ وحش ایران بیش از حد متمدن و بافرهنگ بودیم. یک ضرب المثل گیلکی هست که می گه “تو برای من غش بکن، من برات می میرم”. شهرهای دیگه این کشور چه گلی به سر ما زدند؟!!! اتفاقا فکر می کنم باید کمی بی فرهنگ باشیم تا بعضی ها بفهمند که تمدن و فرهنگ نصل قدیم ما از شعور اونها بود و نه از ضعفشون…

  • پاسکیاب گفت:

    کاملا درسته نباید ناسزا گفت ولی باید اینقدر جو وحشتناکی وجود بیاریم که نتونند نفس بکشند

  • مجید گفت:

    بخدا که علی راست میگه. ما اینقدر خودمونو کم نبینیم. رشتی یعنی آدمی که فرهنگ و فرهنگ پذیری تو خونشه. حالا بعضی ها اگه خودشونو بی فرهنگ میدونن برن شهرایه دیگه ببینن اونا چجورین. بهتر از رشت تو ایران شاید یه استانم نباشه. رشتی حرف نداره. اغراق نمی کنم، باید رفت و اونجاها رو از نزدیک دید که از 10 تا کلمه 9تاشو فحش میدن. اونا بی ادبن. از مظلومیت ما تو حرف زدن سوء استفاده میکنن. هر بلانسبت چرت و پرتی که میگن ما قبول میکنیم. خداییش ما رشتیها فرهنگ پذیرترین مردم ایران هستیم. امثال عادل فردوسی پور دنبال تفرقه بیشتر بین رشت و انزلین. از یکی حمایت میکنه، دیگری رو میکوبونه تا آبو گل آلود کنه و بازار خودشو داغتر کنه. این وسط آدم بزرگای مظلوم هم گولشو میخورن. رشت بهترین نماینده واسه ایرانه تو فرهنگ و ادب.

  • حسین گفت:

    من به عنوان یک رشتی که تقریبا بیشتر عمرم رو خارج از رشت زندگی کردم . هر جای دنیا که باشم همیشه خودم را با افتخار و لبخند رشتی معرفی میکنم. در بازی با نفت در ورزشگاه تختی بودم و واقعا لذت بردم و لذت بردم از بودن در کنار همشهری هایی که همه شان به نظرم انگار اشنا بودند و انگار همه شان را میشناختم و لذت بردم از سطح شعور و اگاهی و فرهنگ مردم خوب شهرم.بعضی وقتها که یکی از همشهری ها از شدت هیجان چیزی میگفت ناگهان صدای دوستاانه ای میگفت آبرار فوش نما دن .. نیاز به هیچ پرچم و پلاکادری نیست . هر چند که من با صحبت نگارنده کاملا موافقم و میگویم شاید جایگاه ما در انتهای فصل در جدول در رتبه های بالای جدول نباشد که انشالله هست . اما ایمان دارم جایگاه بسیار شایسته ای در میان قلب مهمانهایمان در رشت خواهیم داشت.

  • سپیدرود - یوونتوسی گفت:

    از همه این حرفهای تکراری گذشته باید فقط تیم رو تشویق کرد ، باید کاری کرد که سیاه جامگان احساس کنه در جهمنم گرفتار شدهو خودش رو ببازه..

  • فرهاد شعبانی گفت:

    من سالهاست که از شهر نازنینم دور هستم ولی همیشه قلبم برای شهر و همشهریانم میتپه
    دنیا فقط رشت ، رشتی ها و گیلانی ها همیشه بافرهنگ بودند و خواهند بود، به کوری چشم هر کس که نمیتونه ببینه
    درود و سلام به شهر زیبا و با اصالتم رشت و همشهری های عزیزم
    انشااله با گلهای زیاد بازی رو میبریم