وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

اکثر تیم های لیگ یک در بلاتکلیفی

ایران ورزشی

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – این روزها بیشتر اخبار فوتبال ایران پیرامون دو باشگاه پرسپولیس، استقلال و تا حدودی هم تیم ملی است. فصل گذشته پس از انصراف دو تیم نفت تهران و مشکی‌پوشان از حضور در رقابت‌های لیگ یک برنامه این مسابقات دچار بی‌نظمی و از همان هفته‌های ابتدایی مشخص شد که فقط یک تیم در پایان فصل به لیگ دسته دوم سقوط خواهد کرد که قرعه به نام شهرداری ماهشهر افتاد.

از آن طرف هم سه تیم آرمان‌گهر سیرجان، نیروی زمینی و خوشه‌طلایی ساوه به لیگ یک راه یافتند تا در کنار ۱۳ تیم گل‌ریحان البرز، آلومینیوم اراک، مس کرمان، سرخپوشان پاکدشت، بادران تهران، فجر سپاسی، قشقایی شیراز، مس رفسنجان، ملوان، نود ارومیه، خونه به خونه، شهرداری تبریز، کارون اروند خرمشهر و دو تیم سقوط‌کرده سپیدرود و استقلال خوزستان فصل جدید لیگ یک با ۱۸ تیم برگزار شود. در این میان اکثر تیم‌های لیگ یکی هم بیکار ننشسته و فعالیت‌شان را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

بادران یکی از همین تیم‌ها است که بیشتر از سایر تیم‌ها تا امروز بازیکن جذب کرده و به نظر فرهاد کاظمی که فصل گذشته در زمان کم حضورش در این تیم توانست نتایج خوبی را هم به دست آورد عزمش را برای صعود به لیگ برتر جزم کرده است. در یک ماراتن ۳۴ هفته‌ای باید آنقدر بازیکن همسطح داشت که در صورت محرومیت یا مصدومیت یک یا چند بازیکن، تیم‌ها خیلی به مشکل نخورند. فرهاد کاظمی در گام نخست بازیکنان کلیدی‌اش را حفظ و طی روزهای گذشته هم بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت.

علی محسن‌زاده دروازه‌بان فصل گذشته سرخپوشان پاکدشت که سابقه همکاری در این تیم با فرهاد کاظمی را داشت، یاسر درویشی بازیکن فصل گذشته مس رفسنجان، عزت کرامت هافبک تیم سپیدرود رشت، ابوالفضل ابراهیمی هافبک پیکان، عرفان پورافراز مهاجم فصل گذشته نود ارومیه، سعید حلافی و محمد فصیحی دروازه‌بان سابق سرخپوشان پاکدشت از خریدهای بادران هستند.

همچنین ایمان غلامی مهاجم جوان فصل گذشته بادران با نظر مساعد فرهاد کاظمی قراردادش را یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. به احتمال بسیار زیاد طی روزهای آینده هم شاهد حضور بازیکنان بیشتری در این تیم خواهیم بود.

اما تیم خوشه‌طلایی شهر ساوه که با محسن عاشوری لیگ یکی شد قرارداد حسن مرادی‌فر، بهزاد داودی، فرهاد خیرخواه و محمد چهارمحالی بازیکنان فصل گذشته اش را تمدید کرد. پیش از این نیز وحید عزیزی دروازه‌بان فصل گذشته این تیم که رکورددار کلین‌شیت در رقابت‌های لیگ دسته دوم بود قرارداد خود را یک فصل دیگر با خوشه‌طلایی تمدید کرده بود. تیم قشقایی شیراز هم که چند روز پیش رضا عنایتی را به‌عنوان سرمربی معرفی کرد علیرضا غلامیان دروازه‌بان سابق تیم امید پرسپولیس تهران را به خدمت گرفت.

اما امسال برای سیرجانی‌ها یک سال کاملا فوتبالی در پیش است. پس از صعود تیم گل‌گهر سیرجان به لیگ برتر تیم آرمان‌گهر سیرجان هم با قاسم شهبا لیگ یکی شد. آنها در نخستین اقدام‌شان قرارداد وحید نورمحمدی هافبک فصل گذشته خود را یک فصل دیگر تمدید کردند. همچنین امین اسدی مهاجم فصل گذشته این تیم پس از توافق با مدیران باشگاه آرمان‌گهر قرارداد خود را یک فصل دیگر تمدید و در این تیم ماندنی شد.

تیم سرخپوشان هم با علی نیکبخت فصل جدید لیگ یک را آغاز خواهد کرد. میلاد شکرزاده بازیکن فصل گذشته این تیم و همچنین وحید امانی بازیکن فصل گذشته نفت و گاز گچساران با عقد قراردادی به جمع شاگردان نیکبخت ملحق شد. از تیم خوب و ریشه‌دار ملوان خبرهای زیادی نمی‌شنویم.

این تیم که فصل گذشته با وجود کسر شش امتیاز توانست با هدایت محمد احمدزاده در لیگ یک بماند، هنوز فعالیت خاصی برای فصل آینده نداشته؛ ضمن اینکه مهیار زحمتکش هافبک فصل گذشته آنها به تیم ماشین‌سازی تبریز پیوسته است.

تکلیف دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان هم مشخص نیست. اولی هنوز درگیر موضوع مالکیت و دومی هم سرمربی‌اش را انتخاب نکرده است. تیم مس رفسنجان هم همین شرایط را دارد.

پس از اینکه میشو کرستیچوویچ کروات که فصل گذشته هدایت تیم فوتبال مس رفسنجان را برعهده داشت نتایج قابل قبولی را با این تیم گرفت، این موضوع مزید بر علت شد تا مدیران این باشگاه قرارداد وی را برای فصل جدید لیگ یک تمدید کنند اما طولی نکشید تا این قرارداد از درجه اعتبار ساقط شود چرا که میشو خواهان پرداخت مطالبات فصل گذشته خود شد اما عدم پرداخت مطالبات از سوی مدیران باشگاه مس سبب شد تا وی تمایلی برای ادامه همکاری با رفسنجانی‌ها نداشته باشد. البته امیر طهمورثی مدافع این تیم قراردادش را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد.

هدایت تیم آلومینیوم اراک در فصل جدید با محمود فکری خواهد بود. این تیم فصل گذشته با فراز کمالوند نتوانست لیگ برتری شود و حال هوادارانش امیدوارند که این اتفاق برای نخستین مرتبه با محمود فکری رقم بخورد. این مربی سابقه صعود با تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر را دارد.

مس کرمان قبل از پایان فصل قرارداد فرزاد حسین‌خانی را به‌عنوان سرمربی تمدید کرد اما بعد از تغییراتی که در این باشگاه رخ داد، آنها با مجتبی حسینی به توافق رسیدند و این مربی که فصل گذشته هم با مس قرارداد داشت و خیلی زود از جمع‌شان جدا شد حالا دوباره هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.

اما تیم گل‌ریحان که تا روز آخر لیگ مدعی صعود به لیگ برتر بود حالا در بلاتکلیفی به سر می‌برد. سرمربی این تیم برای فصل جدید انتخاب نشده و مشخص هم نیست که آنها چه برنامه و هدفگذاری را برای فصل پیش رو در دستور کار دارند.

داود مهابادی سرمربی فجر قبل از پایان فصل گذشته قراردادش را تمدید کرد. این مربی در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی با تیمش کسب کرد. شهر شیراز که در سال‌های نه چندان دور دو تیم در لیگ برتر داشت حالا فوتبال‌دوستان این شهر امیدوارند که یکی از تیم‌های شهرشان بازگشت دوباره ای به لیگ برتر داشته باشد.

نیروی زمینی تیم قدیمی لیگ یک نیز پس از چند سال دوری از این رقابت‌ها با هدایت امید روانخواه و با برتری مقابل داماش در دو دیدار رفت و برگشت مرحله پلی‌آف به لیگ یک صعود کرد.

مالک باشگاه خونه به خونه بابل فصل گذشته به دلیل اتفاقات دو فصل پیش که منجر به صعود آنها به لیگ برتر نشد، فصل گذشته حاضر به تیمداری نبود اما با فشار هواداران و مسوولان راضی به تیمداری شد و در نهایت فصل را در حالی‌ که در معرض سقوط به دسته پایین تر بودند با سلامتی به پایان رساندند اما باز هم مجددا پرونده فروش امتیاز این تیم توسط مالک باشگاه باز شد تا بار دیگر نگرانی‌ها در بین هواداران بابلی شدت بیشتری به خود بگیرد؛ حکایتی که از دو فصل پیش رواج پیدا کرده و بیشتر به خاطر اعمال فشار هواداران به مسوولان جهت حمایت از این تیم و مالک آن صورت می‌گیرد.

از سه تیم نود ارومیه، شهرداری تبریز و اروند خرمشهر هم اخبار زیادی به گوش نمی‌رسد. در واقع هنوز مشخص نیست که نحوه تیمداری آنها به چه صورت خواهد بود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سیزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.