وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ایران ورزشی/ شرایط تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر

ایران ورزشی

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – سه هفته به پایان رقابت‌های لیگ یک باقی مانده و با اینکه طبق اعلام ابتدای فصل فقط دو تیم اول جواز صعود به لیگ برتر را دریافت خواهند کرد اما هنوز سرنوشت هیچکدام از مدعیان به طور قطع مشخص نشده است. فاصله کم امتیازی چهار تیم اول و بازی‌های پیش‌رو معادلات صعود را پیچیده‌تر می‌کند.

تیم صدرنشین سپیدرود در دو بازی باقی مانده میزبان است. شاگردان علی نظرمحمدی در اولین بازی میزبان ایرانجوان بوشهر هستند که خطر سقوط تهدیدشان نمی‌کند.

اما در دومین بازی که شاید به نوعی تکلیف صعود را مشخص کند میهمان تیم مدعی گل‌گهر سیرجان خواهند بود. البته باید دید سیرجانی‌ها در هفته سی و دوم چه نتیجه‌ای را مقابل AL در اراک به دست می‌آورند که اگر بازی‌شان با پیروزی همراه باشد بدون شک تقابل‌شان با سپیدرود یک فینال تمام عیار خواهد بود.

آخرین بازی تیم پرطرفدار رشت هم شهرآورد شمالی‌ها است. جایی که نساجی رو در رویشان قرار می‌گیرد. مسابقه‌ای که فارغ از جایگاه تیم‌ها در جدول حساسیت زیادی دارد.

اما پارس جنوبی که با مهدی تارتار روند بسیار خوبی را در نیم‌فصل دوم آغاز کرده و امروز در فاصله یک امتیازی صدرنشین قرار دارد در اولین بازی، سخت‌‌ترین مسابقه‌اش را برگزار می‌کند.

مصاف آنها با ملوان یک بازی شش امتیازی و نتیجه‌اش برای دو مدعی دیگر این جدول بسیار مهم است. پارس جنوبی بعد از این بازی به خانه استقلال اهواز سقوط کرده به لیگ دسته دوم می‌رود. این مسابقه و اهمیت آن بیشتر برای تیم میهمان است. شاگردان تارتار در آخرین بازی از تیم خوب بادران پذیرایی می‌کنند. مسابقه‌ای که شاید سرنوشت یکی از تیم‌های صعودکننده را مشخص کند.

اما قرعه ملوان در این سه بازی پایانی سخت است. تیم محمد مایلی‌کهن در ابتدا به زمین تیم مدعی پارس جنوبی می‌رود که در بالا به آن اشاره شد. پس از آن میزبان تیم خونه به خونه بابل خواهد بود. جایی که پژمان نوری و یارانش مقابل ملوان می‌ایستند.

این بازی هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. چهار امتیاز از این دو بازی می‌تواند نتیجه خوبی برای انزلی‌چی‌ها باشد. ملوان در آخرین هفته لیگ یک با نفت در مسجدسلیمان بازی می‌کند. حساسیت این بازی هم بیشتر برای تیم میهمان است.

البته باید دید تا آن روز چند امتیازی می‌شوند. اما گل‌گهر سیرجان که دو شکست متوالی را تجربه کرد و همان هم باعث شد تا در فاصله چهار امتیازی با صدرنشین قرار گیرد، در اولین بازی به زمین AL اراک می‌رود.

دومین مسابقه‌شان همانطور که اشاره شد فوق‌العاده مهم است چرا که از سپیدرود مدعی پذیرایی می‌کنند. تیم وینکو بگوویچ در هفته آخر با فولاد در یزد بازی می‌کند. اگر فولادی‌ها تا آن موقع بقای‌شان در لیگ قطعی نشده باشد این بازی می‌تواند یکی از سخت‌ترین بازی‌هایشان در این فصل باشد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه ارسال شده است

  • وحید گفت:

    همان طور که قبلا اشاره کردم و در متن بالا هم آمده سپیدرود و پارس جنوبی شانس بسیار بالاتری برای صعود دارند به شرطی که سپیدرود قدر موقعیت بدست آمده را بداند.

  • سامان گفت:

    برد یا مساوی ملوان به نفع سپیدرود هستش. ملوان باید این بازی رو ببره… چرا؟
    چونکه پارس جنوبی بازی هاش آسونتر از ملوانه. اگه ملوان نبره پارس جنوبی حتما صعودش قطعی میشه. از اون ور میمونه یک سهمیه که گل گهر و ملوان هر دو تا برامون شاخ میشن. البته روی مساوی هم میشه حساب کرد ولی باز برد ملوان بهتره.
    درود بر سپیدرود…

  • وحید گفت:

    به نظر من چون بازی های پارس از رقبای دیگر ساده تر هست عملا یک سهمیه باید برای این تیم کنار گذاشت با برد پارس در این هفته یکی دیگر از رقبای سپیدرود حذف می شود

  • کیوان عبادی گفت:

    منم با نظر وحید موافقم.پارس اگه ملوان ببره به نفع سپیدرود میشه.هم از نظر امتیاز سپیدرود با ملوان فاصله میگیره هم تفاضل ملوان ضعیفتر از سپیدرود هستش و با دو برد از سه بازی صعود میکنیم

  • omid گفت:

    قطعا مرحبا پارس ببره بهتره چون ملوان بازیهای اخرش هم مشکله ولی پارس ببازه بازم شاخ میمونه

  • omid گفت:

    ملوان نمیتونه تو جم برنده بیاد خونه به خونه هم دست نشان از خودمونه بعید میدونم ملوان از سه بازیش بتونه بزنده در بیاد مگه اینکه مسجد بهش راه بده به هرحال اینا همش حدسه ما خودمون باید ببریم

  • omid گفت:

    کاملا حق با کیوان هستش