وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ایپنا: در نشست مدیران سپیدرود رشت با رسانه ها عنوان شد:سپیدرود با عشق هودارانش زنده است

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – عصر روز پنجشنبه در محل باشگاه سپیدرود رشت، جلسه ای با حضور جمعی از اصحاب رسانه های تصویری و مکتوب و مجازی و تنی چند از اعضای هیات مدیره باشگاه سپیدرود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا منطقه گیلان در این مراسم محمد پورمحسن مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت در پاسخ به پرسش های خبرنگاران گفت: استراتژی ما صعود تیم به لیگ یک است اما اگر این امر نیز محقق نشود دنیا برای ما به پایان نرسیده است و در راهی که در پیش گرفته ایم مداومت خواهیم داشت.

وی با تاکید بر تشکیل تیم امید این باشگاه افزود: ما به زودی تیم امید را هم به تیم های نوجوانان و جوانان سپیدرود اضافه خواهیم کرد. برای ما تشکیل شدن تیم امید سودمند خواهد بود، چرا که هم اکنون شش تا هفت بازیکن رده سنی امید همراه تیم بزرگسالان تمرین می کنند و اگر ما تیم امید داشته باشیم می توانیم از وجود آنها در ترکیب بزرگسالان استفاده نماییم.

پورمحسن با اشاره به ارکان این باشگاه ریشه دار، گفت: باشگاه سپیدرود دارای ارکان و وظایف مشخص است و هیات مدیره آن ترکیبی از عناصر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند. اعضای هیات مدیره شامل دکتر حسن تامینی، مهندس رضا رسولی، محمود باقری، مهندس علی بهارمست، استاد احمد صومی، جمشید غلامی، مهندس کامران، مهندس شفیعی نسب و مهندس صیاد هستند.

مدیرعامل سپیدرود در ارتباط با بازیکنانی که از سپیدرود جدا می شوند، گفت: متاسفانه در ابتدای فصل مسعود میکاییلی دچار مصدومیت شد و بهنام افشه هم به دلیل مشکل کارت پایان خدمت با مشکل مواجه شدند. اشکان ناظمی نیز مصدوم شد. در نیم فصل دوم به درخواست سرمربی برای ترمیم خطوط مورد نیاز تاکنون دو بازیکن را جذب کرده ایم، محمد جعفری که از ملوان به تیم ما آمد و سامان نورمحمدی و که سابقه بازی در تیم های تیم های ملوان، چوکا، گاز جم بوشهر، شهرداری لنگرود و خونه به خونه بابل را دارد.

وی با بیان مشکلات تیمش در ابتدای فصل جاری گفت: مشکلات ابتدای فصل برای خرید امتیاز سبب شد تا تیم دیر بسته شود و عملا تیم در کوران مسابقات به هماهنگی برسد و تا پایان نیم فصل با فاصله 2 امتیاز با صدر جدول امید به صعود داریم. ما همه قدرت خود را برای رشد و صعود تیم به کار بسته ایم و از این نظر مشکلی نداریم، کارهای باشگاه به آرامی به پیش می روند.

پورمحسن برنامه های اقتصادی باشگاهش را چنین تشریح نمود: بنای تقویت ستون پایه های قدرت اقتصادی باشگاه را داریم و در شرایط حاضر متکی به حمایت مالی سرمایه گذار هستیم اما برنامه های اقتصادی باشگاه در حال پی گیری است و در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

مدیرعامل تیم ریشه دار شمال افزود: باشگاه سپیدرود مشکل مالکیتی ندارد و پروسه انتقال قانونی آن طی شده است و پروانه فعالیت باشگاه هم به نام مالک فعلی صادر گردیده است و شایعاتی که در این زمینه مطرح گردیده مبنای قانونی ندارند.

وی در خصوص وضعیت داوری ها در لیگ دو گفت: ما اعتراض رسمی خود را به مراجع ذی صلاح ارسال نموده ایم و اجازه نخواهیم داد تا حق این باشگاه بزرگ پایمال گردد. ما برای جامعه داوری کشور احترام ویژه ای قایل هستیم اما به جد پیگیر بعضی از اشتباهات دنباله دار داوری بر علیه سپیدرود هستیم.

پورمحسن با خرسندی از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال گیلان گفت: ما در باشگاه سپیدرود دست یاری و البته دوستی خود را به سوی همه مسئولین دراز کرده ایم و خوشبختانه با انرژی های مثبتی که از سوی همه دریافت کرده ایم با انگیزه بیشتری به راه خود ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل سپیدرود با اشاره به رسانه رسمی باشگاهش گفت: وب سایت رسمی باشگاه سپیدرود از شهریور ماه به صورت آزمایشی و از نیمه پاییز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و باید با افتخار اعلام کنم که در همین عمر کوتاهش یه یکی ازپربازدید کننده ترین سایت های استان تبدیل شده است.

ما از تمام نقاط استان و کشور و حتی در امریکا و اروپا بازدید کننده داریم و هواداران ما با استفاده از این پل ارتباطی روزانه پیگیر اخبار مربوط به تیم محبوب خود هستند.

پورمحسن در پایان  یادآور شد: از آقای دکتر تامینی سپاسگزاریم که که تیم فوتسال بانوان را به باشگاه سپیدرود آوردند و از آقای مهندس کوچکی نژاد هم تشکر می کنم که از باشگاه حمایت می کنند و همچنین از آقای مهندس جعفرزاده هم سپاسگزارم. باشگاه سپیدرود ریشه در روح و جان مردم دارد و با عشق همین هواداران تاکنون زنده مانده است، امیدوارم که بتوانیم به انتظارات و انتقادات مردم پاسخ دهیم.

 

دکتر عبداللهی: در همه باشگاه های فوتبال گیلان فقر ساختاری دیده می شود!

دکتر عزیز عبدالهی رییس شورای سیاست گذاری باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود رشت در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با اعضای هیئت مدیره باشگاه در ابتدا گفت: فوتبال در سراسر جهان اشاعه یافته و موجب جذب هویت و فرهنگ های ملی و محلی شده است. آن چه که به افزایش نفوذ و اهمیت فوتبال کمک کرده است رسانه ها هستند. فوتبال با گسترش رسانه ها بعد همگانی و جهانی یافته و به این ورزش محبوب نقش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی داده است.

وی فوتبال بدون هواداران را فاقد ارزش دانست و گفت: فوتبال بی تماشاگر هیچ نیست. یعنی جذابیت و جایگاه فوتبال را نه بازیکنان بلکه هوادارانش می سازند، سرمایه اجتماعی فوتبال محصول کارکرد رسانه است. رسانه ای شدن فوتبال باعث تغییر از یک امر صرفا ورزشی به یک مقوله اجتماعی با ابعاد مختلف می شود. نحوه نگرش ما به فوتبال مهم است و چیستی فوتبال اهمیت دارد.

این استاد دانشگاه فوتبال را یک نهاد اجتماعی مستحکم دانست و گفت: در رویکرد اجتماعی فوتبال نه صرفا نوعی ورزش بلکه نوعی کنش جمعی و نهاد اجتماعی است، از این منظر، جامعه شناسان فوتبال را هم به مثابه امر اجتماعی و هم به مثابه مساله اجتماعی تبیین کرده اند. پرسش کانونی در رویکرد اجتماعی فوتبال، تبیین نسبت میان جامعه و فوتبال است، تحلیل های تاریخی و جامعه شناختی می توانند ریشه های اجتماعی فوتبال را نشان دهند. فوتبال به مثابه یک امر اجتماعی نیازمند طراحی و اجرای یک ساختار استاندارد و حرفه ای است. نیروی انسانی متخصص، تشکیلاتی و نظم پذیر، نظام لجستیک و پشتیبانی با کفایت موجب رشد این ورزش فراگیر می شود.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه در همه باشگاه های فوتبال گیلان فقر ساختاری دیده می شود، گفت: در کمتر باشگاهی نیروی انسانی آموزش دیده، تشکیلاتی که به کار جمعی و فرایندی معتقد باشند دیده می شود. بی توجهی به نهادسازی، نیروی انسانی و تشکیلاتی که سرمایه های اصلی یک باشگاه هستند می تواند تبعات زیادی ایجاد نماید. در همه باشگاه های گیلان دو موضوع اول الویت کمتری نسبت به موضوع لجستیک دارد. مقوله لجستیک یک امر مهم، استراتژیک و حساس است اما بی توجهی نهاد سازی نیروی انسانی و تشکیلاتی که سرمایه های اصلی باشگاه هستند کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

رییس شورای سیاست گذاری سپیدرود اظهار داشت: نگرش حاکم بر فوتبال و باشگاهداری ما دولتی است و وابستگی باشگاه ها به این نوع منابع باعث شده است که بخش خصوصی وارد عرصه سرمایه گذاری در ورزش نشود. ما ناگزیریم از رویکرد دولتی شدن فوتبال جلوگیری کنیم اما مهم است بستر های حضور بخش خصوصی در فوتبال فراهم شود تا از این طریق به توسعه فوتبال کمک کنیم.

وی راه عبور از بن بست فوتبال گیلان را سیاست گذاری صحیح دانست و گفت: برای اینکه این اتفاق در فوتبال گیلان بیافتد باید نگرش به سیاست گذاری ها هدف گذاری های فوتبال تغییر یابد و مادامی که این اتفاق نیافتد، فوتبال در گیلان رشد کمی و کیفی نخواهد داشت. رسانه های استان باید در خصوص مباحث مدیریت ورزشی و باشگاه داری، داوری ها، مربیان، منتقدان و زیربناهای ورزشی گفتگو و بحث کنند و این انتظار وجود دارد که همکاران رسانه ای بیشتر به این موضوعات بپردازند.

 

احمد صومی: سپیدرود یکی است و هیچ پسوند و پیشوندی ندارد!

احمد صومی پیشکسوت فوتبال گیلان، سرمربی سال های اوج سپیدرود، یکی از بنیانگذاران این تیم و عضو کنونی هیئت مدیره سپیدرود در نشست مطبوعاتی این باشگاه با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها ترازوی جامعه هستند و می توانند با انتقادهای سازنده خود موجب رشد و ارتقاء جامعه شوند. من نمی دانم که چرا رسانه های ورزشی این روزها از سپیدرود کمتر انتقاد می کنند!

پیشکسوت فوتبال گیلان با اشاره به شرایطی که در هنگام واگذاری سپیدرود وجود داشت، گفت: در هنگام نقل و انتقال ما سپیدرود را تنها با یک برگ کاغذ خریداری نمودیم و هیچ تصویری که شما از یک باشگاه در ذهن دارید وجود نداشت. امیدواریم روزی که ما از این تیم می رویم باشگاه سپیدرود را با یک ساختار مناسب و در شان نام بزرگ این تیم، به گروه بعدی تحویل دهیم.

وی شایعه تشکیل تیم هایی با نام سپیدرود در سطح کشور را تکذیب نمود و گفت: سپیدرود فقط یکی است و هیچ پسوند و پیشوندی ندارد. مردم هوشیار باشند که افراد سودجو با استفاده از نام بزرگ سپیدرود از آنها سو استفاده ننمایند. زمانی که مرحوم غلامرضا صومی این تیم را بنیان نهاد، آن را متعلق به عموم مردم می دانست و این فرهنگ در مکتب سپیدرود همچنان پایدار است.

صومی با تقدیر از حضور دوباره هواداران فوتبال در بازی های این تیم ریشه دار گفت: سپیدرود در طول تاریخ نیم قرنی اش تنها با هوادارانش نفس کشیده است و من خوشحالم که دوباره ورزشگاه خاطرانگیز عضدی با حضور نسل های مختلف فوتبال مملو از جمعیت می شود.

عضو هیئت مدیره سپیدرود انجام هرگونه دخالت در کار افشین ناظمی را مردود دانست و گفت: همانگونه که خودم سرمربی تیم بودم دوست نداشتم کسی در کارم مداخله کند، من هم اجازه نمی دهم کسی در کار فنی ناظمی دخالت نماید. افشین شاگرد خوب و مستعد من بود و مطئنم که می تواند تیم ما را موفق نماید. ما تنها وظیفه داریم که نکات فنی را اگر خود آقای ناظمی از ما خواست برای ایشان مطرح نماییم.

 

جهانچی: اجازه دهند خبرنگاران بازی های ما را ببینند

سرمربی تیم فوتسال لیگ برتری باشگاه سپیدرود گفت: ما تنها تیمی در استان هستیم که ده سال است در لیگ برتر فوتسال به صورت مداوم حضور داشتیم.

معصومه جهانچی افزود: ما در سال گذشته متحمل سختی های بسیاری بودیم که خوشحالیم که امسال زیر پوشش سپیدرود رفتیم و بسیاری از مشکلات ما حل شده است، هر چند که هنوز تا رسیدن به ایده آل هایی که مد نظر ماست، فاصله زیادی داریم.

وی با ابراز تاسف از اتفاقی که در داوری این تیم در مسابقه سپیدرود با دانشگاه آزاد روی داد، گفت: اتفاقی که برای ما روی داد در دنیای داوری بی نظیر بود! ما پنالتی را گل کردیم و داور دستور شروع بازی را داد و سوت زد، اما پس از اعتراض مربیان میزبان و چند دقیقه توقف بازی، رای خود را بر گرداند و گل صحیح ما را مردود اعلام کرد! مدیرعامل سپیدرود در همان زمان اعتراض کتبی ما را به کمیته انضباطی ارسال نمود، ولی آقای حسن زاده تا این لحظه رای خود را به ما ابلاغ نکرده است.

جهانچی ضمن ابراز امیدورای برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر، گفت: ما مصمم هستیم که یک نفس تا کسب عنوان قهرمانی بجنگیم. امیدواریم که حمایت ها از فوتسال بانوان ادامه دار باشد و نباید فرقی بین آقایان و خانم ها در ورزش از سوی مسئولین گذاشته شود.

وی با درخواست از مسئولین ورزشی استان برای حضور اعضای هیئت مدیره و خبرنگاران در بازی های تیم فوتسال سپیدرود گفت: ما در هر شهری که می رویم حتی مسئولین برگزاری بازی ها هم مرد هستند. ما با حجاب کامل و پوشش اسلامی در مسابقات حاضر می شویم و با همین پوشش در بازی های خارجی حضور پیدا می کنیم. فقط در رشت است که اعضای باشگاه و اصحاب رسانه اجازه حضور در سالن بازی ها را ندارند. امیدوارم با حضور خبرنگاران، بازیکنان ما بتوانند با روحیه مضاعف در بازی ها شرکت نمایند.

سرمربی تیم سپیدرود در ادامه افزود: ما پنج بازیکن ملی پوش در ترکیب داریم و سایر بازیکنان ما هم در حد بالایی می باشند و همین امر توقعات را از سپیدرود بالا می برد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.