وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

گفتگوی اختصاصی با بابک زرین، موسیقیدان نامدار سپیدرودی: ماندگارترین آهنگم را برای سپیدرود می سازم

بابک زررین آهنگساز نامدار رشتی از هواداران قدیمی و دو آتیشه ی سپیدرود است و هر زمان که در شهرباران حضور داشته باشد، فرصت تماشای از نردیک مسابقه تیم ریشه دار شمال را از دست نخواهد داد.

(گفتگو از: معین نوروزی)

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – گفتگوی خودمانی با هنرمند دوست داشتنی، بازیکن تیم هنرمندان ایران و آهنگساز چیره دست رشتی بابک زرین را ملاحظه می فرمایید:

خودتون رو کامل برای خوانندگان ما معرفی کنید

سلام عرض می کنم خدمت تمام مخاطبان و هواداران تیم مردمی سپیدرود رشت خیلی خوشحالم که با سایت سپیدرود مصاحبه می کنم. من بابک زرین هستم متولد هشتم مرداد ماه سال پنجاه و هفت در شهر رشت. در دوران کودکی و نوجوانی رشت زندگی می کردیم که بعدها به خاطر شغل پدرم که ریٔیس بانک مسکن بود به فومن و بعد لنگرود رفتیم و چند سال در آنجا زندگی کردیم.

البته مرتب در این شهرها در گردش بودیم و هر از گاهی چند سالی در این شهرها زندگی می کردیم. من هم مثل همه هم سن و سال های خودم مشغول درس و مدرسه بودم که در خلال درس خواندن فوتبال هم بازی می کردم که بالاخره سال ۷۹ بود که به تهران عزیمت کردم و تا امروز همان جا ماندگار شدم.

در دوران نوجوانی و جوانی در کدام تیم بازی می کردید؟

در نوجوانی بازیکن تیم نوجوانان سپیدرود بودم و آقای احمد صومی هم مربی من بود در رده جوانان بازیکن شهرداری رشت بودم و در دوره ای هم به تیم هلال احمر رشت رفتم که آقای مسعود نوغانی مربی من بودند. بعد از رفتن به فومن در تیم انتظام فومن بازی می کردم و در لنگرود هم بازیکن شهرداری لنگرود بودم.

بعدها کم کم رو آوردم به ورزش رزمی و سال ها مشغول بدن سازی و تمرینات رزمی بودم و فوتبال من هم دیگر معطوف شد به فوتبال داخل سالن و اکنون هم با دوستان هنرمند چون همیشه دنبال موسیقی بودم و موسیقی از دوران کودکی همراه من بود بیشتر وقتم به موسیقی خلاصه شد تا فوتبال و ورزش.

بابک زررین آهنگساز رشتی و سپیدرودی

آقای زرین شما از همان دوران کودکی و نوجوانی که علاقه مند به سپیدرود بودید تا به الان آیا به دیگر تیم های رشتی و استان هم علاقه مند بودید؟

رشت همیشه برای من و همه ما یک کلیت بزرگ محسوب می شه و جزیٔیات و اتفاقاتی که در رشت حادث میشه مثل فوتبال مثل انتصاب شهردار و یا نماینده های مجلس و یا حتی اتفاقاتی که در خیابان های رشت اتفاق می افتد همیشه برای من جذاب هست با این که اینجا زندگی نمی کنم اما نتایج و بازی های تیم های دیگر را همیشه دنبال می کردم تا حدی. ولی عشق من همیشه سپیدرود بوده و هست.

به هر حال من یک گیلانی و یک رشتی هستم و قاعدتا نتایج داماش و ملوان رو تعقیب می کنم و حتی نتایج شهرداری لنگرود را هم زمانی که در لیگ دو بود دنبال می کردم ولی بیشتر از همه پیگیر سپیدرود بودم و هستم.

شما غیر از سپیدرود طرفدار کدام تیم دیگه ای هستی تو ایران؟

من از بچگی طرفدار پرسپولیس هستم ولی اولویت برای من فقط سپیدرود بوده و هست.

موسیقی رو از چه سالی شروع کردید؟

من از نوجوانی موسیقی رو شروع کردم و حتی یک سری کار در صدا و سیمای مرکز گیلان هم ضبط کردم در همان دوران. ولی به صورت حرفه ای از سال ۷۹ که رفتم تهران کارم شروع شد و در سال ۸۰ موسیقی سریال مهمان پذیر طوبی به کارگردانی آقای کیومرث پوراحمد و بازی آقای جمشید مشایخی جزو اولین کارهای حرفه ای من بود. بعد از اون سریال مردان کوچک که حامی خواننده تیتراژ ابتدایی سریال بود و بنده هم آهنگ ساز موسیقی متن اون سریال و آهنگ تیتراژ بودم.

بعدها هم که موسیقی آلبوم های زیادی رو ساختم مثل آلبوم سام اسدی، مانی رهنما و خیلیاز خواننده های قدیمی و جدید وچند کار ماندگار موسیقی متن و تیتراژ سریال های تلوزیونی مثل سریال تبریز در مه و سریال معمای شاه که خواننده تیتراز این دو سریال اقای سالار عقیلی بودند و خیلی از کارهای دیگه که به خاطر حجم زیاد کارها نمیشه که به همه اشاره کرد.

کارهایی رو که ساختید کدوم یک را بیشتر از همه دوست دارید چون میدونم که برای خوانندگان برون مرزی هم آهنگ ساختید.

من تمامی کارهایی رو که ساختم دوست دارم چون همشون با عشق ساختم خیلی از آهنگ سازها هستن که خیلی از کارهاشون رو فراموش میکنن ولی من تمام کارهام رو حتی کارهایی که برای خواننده های جدید ساختم رو هم دوستشون دارم و تو ذهن من هست. اما در کل صد و خورده ای کار که ساختم تا الان حدود سی تا از کارهای من خیلی ماندگار و معروف شدن که از بین آنها میشه اشاره کنم به کارهایی که برای سالار عقیلی، عارف، معین، منصور و فریدون آسرایی ساختم.

ترانه دلم تنگته معین رو خیلی دوست دارم و همین طور طلوع و وطنم سا لار عقیلی و خیلی از آهنگهای ساخته شده من رو هم مردم عاشقانه دوست دارند مثل تو به داد من برس فریدون آسرایی، ترانه کنار تو مانی راهنما و سفر حامی جزو کارهای برگزیده من هست که در این بین دلم تنگته معین رو از همه بیشتر دوست دارم.

بابک زررین در ورزشگاه عضدی برای تماشای مسابقات سپیدرود

سال ۷۷ که شما از رشت رفتید تهران مصادف شده بود با افول سپیدرود و سقوط تیم به لیگ های پایینی و نهایتا به لیگ استان گیلان و تا حدود ۱۵ سال هم که در لیگ دسته دوم و یا به نوعی در فراموشخانه لیگ دو حضور داشت. آیا باز هم بازی های سپیدرود را تعقیب می کردی؟

بله، همیشه. حتی یادم هست وقتی که تیم در لیگ استان بود هر وقت که به رشت میومدم همیشه به دوستان و حتی توی خونه به پدرم می گفتم ایران سپیدرود که پدرم به شوخی میگفت بابا سپیدرود دیگه اومده لیگ گیلان باز هم ول کن نیستی!

در کل همیشه پیگیر نتایج تیم بودم. یادم هست که تیم در لیگ دسته دوم حضور داشت و با این که اون موقع اینترنت هنوز فراگیر نشده بود و این همه سایت های ورزشی وجود نداشت ولی من همیشه مراجعه می کردم به سایت فدراسیون فوتبال و از اونجا پیگیر نتایج سپیدرود می شدم و حتی خودم تلفنی به پدرم و برادرم می گفتم که برنامه بازهای سپیدرود کی هست و یا نتیجه بازی هاش رو اعلام می کردم در کل شاید خیلی ها تو رشت به نوعی سپیدرود رو فراموش کرده بودن و پیگیر نبودن ولی من از تهران همیشه پیگیر تیم بودم و قلبم همیشه برای سپیدرود می تپید.

اون سال ها داماش قدرت فوتبال رشت شده بود و سپیدرود هم در نظر نسل های جدید شاید شناخته شده نبود و به نوعی فراموش شده بود و همه نگاه ها معطوف به داماش بود اما من هنوز هم امید داشتم و هنوز پیگیر بازیهای سپیدرود بودم.

و مطمیٔن بودم که سپیدرود دوباره یک روزی خواهد آمد، چون تیم ریشه دار همیشه زنده است. اصولا تیم ریشه دار، انسان ریشه دار، موسیقی ریشه دار، فیلم ریشه دار همه ی این ها همیشه ماندگار و زنده هستن و سپیدرود هم به خاطر ریشه و بنیان قوی خودش همیشه زنده بوده و خواهد بود.

چند سال پیش و بازی فینال گونه با بادران تهران. از اون بازی برای ما بگو چون میدونم که اون بازی تو استادیوم حضور داشتی.

دقیقا اصلن من به خاطر بازی بادران اومدم رشت تا بازی رو ببینم ولی هرگز فکر نمی کردم که این همه تماشاگر برای یک بازی دسته دوم به استادیوم بیاد به سختی و با کمک چند تا از دوستان خلاصه وارد استادیوم شدیم و به همراه برادرم بین هواداران نشستیم و شاهد یک روز خاطره انگیز بودیم که من در صفحه های اجتماعی خودم حتی جشن صعود سپیدرود به لیگ یک را به اشتراک گذاشتم. و از ته قلبم واقعا خوشحال بودم و با خوشحالی هم برگشتم تهران. «چه روز قشنگی بود»

بابک زررین و علی بهارمست در رختکن سپیدرود

آرزو داشی بازی سپیدرود با کدوم تیم رو ببینی؟

با استقلال تهران و این که استقلال رو شکست بدیم!

سپیدرود وقتی با پرسپولیس بازی می کرد چی؟

من باز هم دوست دارم سپیدرود برنده بشه بی شک فقط سپیدرود. من با این که یک پرسپولیسی هستم ولی تو بازی پرسپولیس با قشقایی شیراز خیلی دوست داشتم که قشقایی برنده بازی بشه چون دوست خوبم مهدی شیری توی تیم قشقایی بازی می کرد حالا اون که قشقایی شیراز بود و تیم شهر من نیست اگه سپیدرود باشه که دیگه هیچی. (البته با خنده) ولی باید سپیدرود ببره تحت هر شرایطی.

از بازی های قدیمی و نوستالژیک سپیدرود کدوم بازی رو به یاد داری؟

سپیدرود و استقلال تهران در رشت که صفر صفر شد. سپیدرود و ماشین سازی تبریز که دو بر دو مساوی شد. سپیدرود و تراکتورسازی تبریز که یک صفر باختیم، سپیدورد و ملوان که با گل ایرج خوالی دو یک برنده شدیم جزو بازی هایی هست که همیشه تو ذهنم هست.

کدوم یکی از بازیکنان قدیمی سپیدرود اسطوره فوتبالی شما بودن؟

سیاوش ناصح و خیلی هم دوست دارم ببینمشون.

از بازیکنان فعلی تیم کدوم رو بیشتر دوست داری؟

همه رو چون همه به یک اندازه زحمت میکشن.

بابک زررین هنرمند رشتی و سپیدرودی

چه سالی ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟

من سال ۸۵ ازدواج کردم و ثمره ازدواج ما یه دختر به اسم بیتا که الان ۵ سال داره.

برای دخترت آهنگ ساختی؟

بله یه آهنگ براش خوندم خودم به اسم بیتا که اون آهنگ میدم به سایت هواداران که همه دوستان بتونن گوش بدن و این قول میدم که کارهای معروف خودم رو خدمت هواداران سپیدرود تقدیم کنم که شاید روزی سایت یک قسمت هنری هم ایجاد کرد.

می تونم یه قول از شما بگیرم آیا امکان داره یه آهنگ برای سپیدرود بسازی؟

میشه این کار کرد ولی باید روش فکر کنم ببینم چی میشه درست کرد که همیشه ماندگار بشه برای حتی نسل های بعدی هواداران.

با توجه به این که خودتون عضو تیم هنرمندان ایران هستید و در پست دفاع هم بازی می کنید و اتفاقا در هیات مدیره تیم هنرمندان هم حضور دارید شنیده شده که خیلی ابراز علاقه کردید که با تیم سپیدرود یک بازی دوستانه برگزار کنید آیا واقعیت داره این موضوع؟

بله، این موضوع جزو علاقه مندی های من هست به شدت و حتی صحبت هایی هم در هیات مدیره تیم انجام دادیم و همه اعضا تیم با کمال میل موافق برگزاری این بازی هستند. که بنده ماموریت پیدا کردم که صحبت های اولیه رو انجام بدم که در اسرع وقت یک بازی خیریه ای برگزار کنیم که عواید این بازی برسه به اتفاقات قشنگ خیریه ای برای نیازمندان یا موسسات خیریه.

آقای زرین آلبوم جدید و یا کار جدیدی در دست ساخت دارید؟

بله دو آلبوم به زودی از کارهای من منتشر خواهد شد که یک آلبوم از آقای محمدرضا فروتن بازیگر محبوب سینما که چند سالی هست به عرصه موسیقی وارد شده که آهنگ سازی کل قطعات کار خودم هست و شعرهای این آلبوم از آقای یدالهی و تنظیم آقای سیروان خسروی و امیرمیلاد نیک زاد هست که به زودی منتشر خواهد شد.

یک آلبوم چهارخواننده ای در دست ساخت دارم به خوانندگی آقایان رضا صادقی، فریدون آسرایی، مانی راهنما و محمد علیزاده که هرکدوم دو آهنگ خوندن و در کل هشت آهنگ که هر هشت آهنگ کار آهنگسازی و تنظیم خود من هست. ترانه های این آلبوم از آقای امیررضا صمدی و یک ترانه هم ساخته آقای یعقوب گل رویی هست که به زودی پخش خواهد شد.

از کارهای دیگر من هم می تونم اشاره کنم به تیراژ سریال عاشقانه آقای منوچهر هادی و موسیق متن فیلم بیست و چهار سپتامبر و آلبوم آقای محمد اصفهانی که پس از سال ها سکوت دوباره خواند و یک آلبوم از آقای سالار عقیلی و دو آلبوم تازه با خوانندگان تازه و جدید به نام آقای علیرضا علیزاده و آقای شهریار شهریاری و چند کار در دست تولید از خوانندگان برون مرزی از آقای معین که این اهنگ ها چند وقت پیش ساخته شده و در آینده نزدیک پخش خواهد شد.

بابک زررین در رختکن سپیدرود

تشویق هوادارن در بازی برابر مسجدسلیمان را چطور دیدی و کدوم شعار هواداران از همه بیشتر دوست داری؟

تشویق هواداران که خیلی عالی بود و من به شخصه لذت بردم ولی شعار نوستالژیک و عالی هواداران همون شعر سپیدرود قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه رو خیلی دوست دارم چون همیشه این زمزمه میکنم.

بیشتر بخوانید:

سپیدرود با تلاش و جذب بازیکن درلیگ برتر ماندگار می شود

حضور دو سپیدرودی در مراسم خیریه کودکان

اختصاصی/ خصوصی سازی در فوتبال ایران: یک تراژدی نافرجام

میدونم که بعد از چهارسال این اولین مصاحبه ای که با یک سایت انجام دادید و حتی با هیچ روزنامه ای هم مصاحبه نداشتید این مایه افتخار برای ما هست که تونستم از شما مصاحبه بگیریم و اون هم یک مصاحبه کامل و جامع در انتها اگر سخنی برای مخاطبان خودتون و هوادارن سپیدرود دارید بفرمایٔید.

خیلی خوشحالم و امیدوارم همیشه سپیدرود پیروز باشه و این مسیر پیروزی ها ادامه دار باشه چون من احساس میکنم سپیدرود هروقت پیروز می شه گیلان زنده است شاید این حس خودم هست ولی می بینم این سرزندگی و شوق رو.

به یک موضوع اشاره کنم که هروقت سپیدرود و ملوان در اوج بودند اتفاقات خوبی برای فوتبال گیلان افتاده چون تقابل این دو تیم هوادارن زیادی رو به استادیوم میاره و من امیدوارم که سپیدرود در لیگ برتر پایدار بمونه تا خون تازه ای به رگ های این شهر وارد بشه و تیم ما بتونه تو لیگ برتر حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه و من امیدوارم که هواداران همین طوری پشت تیمشون باشن و در هر حال از تیم خودشون حمایت کنن.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است