وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

بداد سپیدرود برسید؛ فردا خیلی دیر است! / نساجی را الگوی خود کنید

سپیدرود در یکی از وخیم ترین و سردرگم ترین روزهای تاریخ خود قرار دارد که برای نجاتش از این وضعیت تاسف آور به همت و تدبیر دلسوزان نیاز دارد و مسئولینی که ارزش این گوهر ۵۵ ساله را بدانند، شاید بهترین نمونه برای کار درست نگاهی به وضعیت برادر هم سن و سال و شمالی رود خردوشان گیلان زمین، تیم نساجی مازندران است که با حمایت درست مسئولین و مدیریت مناسب امروز قرار است در آسیا حضور داشته باشد و سپیدرود در فراموشخانه لیگ دو در آرزوی تامین بودجه چند میلیاردی است!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – روزها و ساعت ها و دقایق با سرعت به ضرر سپیدرود عبور می کنند و انگار قرار نیست هیچ کدام از مسئولین برای برون رفت قدیمی ترین تیم گیلان زمین راه نجاتی چاره کند!

داستان و مشکل اصلی سپیدرود این است که هنوز برخی از مسئولین که اتفاقن بودجه دست آنهاست با هزینه های پر هوادارترین ورزش کشور بیگانه هستند یا حداقل دوست ندارند که با واقعیت آشنا شوند!

اینکه ملوان امسال در لیگ برتر با ۵۰ میلیارد تومان بودجه عنوان اقتصادی ترین تیم لیگ برتر را از آن خود کرد، خود بیانگر همه چیز هست و درد اینجاست که نه تنها قرار نیست بودجه ملوان رشد کند که امسال همین بودجه را هم ندارد و بعد می بینیم که در همین فصل سرپرست مدیرعاملی استقلال در رسانه ملی تایید می کند که با دروازه بان ذخیره استقلال ۲۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است!

یعنی دو نیم بازیکن استقلال می شود کل بودجه ملوان و تازه ۳۰ کیلومتر این طرف تر در مرکز استان داشتن و تامین شدن یک پنجم از این پول یعنی ۱۰ میلیارد تومان در یک فصل به آرزویی محال تبدیل شده است و اینجاست که می گوییم مسدولان در رشت با ارقام رد و بدل شده در فوتبال دولتی ما بیگانه هستند.

نمی دانند که چه لیگ برتری باشی چه لیگ دویی یک سفر از رشت به جنوب بالای ۲۰۰ میلیون هزینه دارد و بعد شورای شهر برای تیم های رشتی بودجه ۵۰۰ میلیونی تصویب می کند و بعد یادمان می آید که ۷ سال پیش همین شورای شهر بر مبنای پروپزالی که چند کاربلد در سپیدرود وقت با هماهنگی شهردار و شورای شهر دادن موفق می شوند دو میلیارد و هشتصد بودجه برای سپیدرود بگیرند و با همان بودجه جذب شده تیم به لیگ برتر می رسد و الان بعد از ۷ سال در بهترین حالت نصف آن بودجه را هم برای سپیدرود نمی توانیم تصور کنیم.

سپیدرود را باید با هم نوع خودش مقایسه کرد، تراکتور و سپاهان و البته نساجی! ببینید سپیدرود بالا آمد برایش چه کردند و نساجی را چه شد! سپیدرود از فردای بالا آمدنش قلب تپنده اش که عضدی بود را به ویرانه تبدیل کردند و وطنی قائم شهر را یک استان همت کرد و نونوارش کردند!

سپیدرود از فردای بالا آمدنش نه تنها وارد جنگ مالکیتی و رکورد هر ۳ ماه یک مالک برایش ثبت کردند که همان بودجه شورای شهر را هم به نصف و شاید یک سوم تقلیل دادند اما ناسجی برایش مالک مقتدر انتخاب کردند و حمایت یک استان را پشت سر خود دید. سپیدرود برایش مالک اینستاگرامی آوردند و نساجی حمایت یک ایرلاین را دارد! سپیدرود در دو سال خاطره شیرین یک اردی بهشت رویایی را به جهنمی تلخ برای رشتی ها تبدیل کرد و نساجی امسال می خواهد آسیا را تجربه کند!

سپیدرود ریشه دار است و نساجی هم، سپیدرود قدمت دارد و نساجی هم، سپیدرود هوادار دارد و نساجی هم، سپیدرود قرمز می پوشد و نساجی هم … اما، اما؛ اما سپیدرود مسئولی که بداند عیار قیمت های فوتبال چقدر است ندارد و نساجی دارد!

سپیدرود و فوتبال رشت زمانی از این منجلاب عقب افتادن و درجا زدن رها می شوند که دلسوزی کاربلد کنارشان بایستد و با صدای بلند این عقیده را داشته باشد که برند سپیدرود ارزشش را دارد که برایش هزینه کنند. نه از آن هزینه ها که فقط روی کاغذ برایش می کنند و از فردایش کاغذ بدست در این رسانه و آن رسانه بر سر هوادار منت می گذارند که اگر ما نبودیم سپیدرود نبود! نه قربانتان برویم چه شما بودید چه نبودید سپیدرود بود و بعد از شما هم خواهد بود و اتفاقن اگر سپیدرود نبود کسی شما را نمی شناخت و حالا که معروف شدید منت تان را هم باید تحمل کنیم!

سپیدرود بزرگ هست و بزرگ می ماند اما برای بزرگی کردن دوباره در سطح نخست فوتبال ایران باید راهی را برود که نساجی رفت همان برادری که در آن اردی بهشت رویایی شاهد جشن برادرش بود و اتفاقن در آن جشن بود که نساجی چی ها تصمیم گرفتند سال بعد مثل سپیدرود جشن بگیرند و گرفتند و امیدواریم که سپیدرود و مسئولان رشت این تصمیم یادگیری از نساجی را امروز بگیرند که همین حالا هم خیلی دیر شده است!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.