وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

برای شایانی که نمی‌جنگد

آی اسپورت / حسین غفوری

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – خوش قد و قامت است. قدرت حمل توپ بالایی دارد. سانترهایش هم نسبت به استانداردهای لیگ برتر، قابل قبول است.

شایان مصلح را می‌گوییم؛ فوتبالیست، شاعر، مداحی که مهندسی می‌خواند.  بازی‌های درخشانش در سپیدرود نوید تولد یک ستاره را می‌داد. ستاره‌ای که می‌رفت قدم در جای پای دوست صمیمی‌اش محمد انصاری بگذارد.

باور عموم این بود که اگر پرفسور توانسته از آن یکی، از آن بازیکن تستی، فوق‌ستاره‌ای در اشِل تیم ملی بتراشد، لابد این یکی الماس را هم صیقل خواهد داد. جنس این یکی اما اندکی متفاوت بود.  شایان هم مانند «حاجی انصاری» دل در گروی اعتقادات و ایدئولوژی مذهبی‌اش دارد، اما برخلاف او برونگراتر است. این ویژگی شخصیتی در کنار طبع شعر از مصلح بازیکنی احساساتی ساخته است و این آخرین چیزی‌ست که برانکو می‌خواهد.

جایگاهی که برانکو برای این چپ‌پای رودباری در نظر گرفته مدافع چپ است. پستی که علاوه بر سرعت، دوندگی، دریبلینگ به مقادیر معتنابهی «دقت» و «سختگیری» نیاز دارد. آیتم‌هایی که در بازی سرخوشانه‌ی مصلح به چشم نمی‌خورد.

کافی‌ست گل سپاهان را بازبینی کنیم که شایان براحتی به بازیکن حریف اجازه پیشروی و ارسال توپ داد تا امتیازهای حیاتی از دست برود. در بازی الهلال هم که عملکرد شایان در کنار سایر عناصر خط دفاع فاجعه‌آمیز بود.

بنظر می‌رسد افکار مدافع جوان سرخپوشان آنچنان که باید و شاید متمرکز نیست. برای ذهنی که از سوریه تا آرامگاه کوروش و اینستاگرام کریمی در کش و قوس است، تمرکز روی حرکات حریف احتمالا دشوار است.

شاید هم رسیدن به پیراهن پرسپولیس چنان او را اشباع کرده که به نشستن کنار دست خوردبین و فرصت‌های پنج دقیقه‌ای قناعت کرده است. اگر اینطور باشد باید تاسف خورد برای استعداد شگرفی که می‌توانست جانشین شایان توجهی برای نیکبخت واحدی باشد و جناح چپ پرسپولیس و تیم ملی را در سیطره‌ی خود بگیرد.

اتفاقی که محال نیست، بشرطی‌که مصلح جوان از لحاظ روحی و جسمی به آمادگی آرمانی برسد و با سختگیری بیشتر بر کانال کناری تیمش، تابلوی ورود ممنوع نصب کند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.