نمایندگان گیلان در شرایطی به مصاف هم رفتند که اگر تیم داماش برنده مسابقه می‌شد یا با اختلاف ۴- گل شکست می‌خورد، از گروه صعود می‌کرد. در آن سو، سپیدرود رشت برای صعود نیاز به پیروزی با اختلاف +۲۰ گل داشت.

در پایان سپیدرودی ها نماینده شایسته استان در یکی از تماشایی ترین بازی های این مرحله توانستند با نتیجه ۷۲-۶۸ به پیروزی برسند و داماشی‌ها هم با کسب تفاضل گل لازم به همراه مهرام تهران به دور بعدی مسابقات لیگ دسته یک صعود کردند.

در پایان این مسابقات، تیم بسکتبال جوانان مهرام شهرقدس تهران با سه پیروزی متوالی صدرنشین این مسابقات شد، تیم بسکتبال جوانان سپیدرود رشت نیز با دو پیروزی و یک شکست در رتبه دوم دور برگشت این گروه قرار گرفت، تیم‌های پاسارگاد نوین مشهد و داماشیان نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند اما با توجه به مجموع دیدارهای رفت و برگشت، تیم‌های بسکتبال جوانان مهرام شهر قدس تهران و داماشیان به ترتیب در مکان‌های اول و دوم جدول رده‌بندی گروه ششم قرار گرفتند و با صعود به جمع ۱۶ تیم برتر، به مرحله سوم این مسابقات راه یافتند.

در مرحله دوم رقابت های بسکتبال جوانان کشور، ۳۲ تیم در هفت گروه چهار تیمی و یک گروه پنج تیمی به صورت رفت و برگشت با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله سوم راه یافتند.