وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

بررسی سه تیم گیلانی در هفته پایانی لیگ

ایرنا

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور از ساعت ۲۰ یکشنبه به طور همزمان برگزار و در نهایت ملوان با تساوی برابر حریفش در لیگ ماندگار شد، سپیدرود مغلوب شد و داماش نیز بازی جوانمردانه ای را در اراک به نمایش گذاشت.

در رقابت های انجام شده و در حساس ترین بازی بین نمایندگان فوتبال گیلان در هفته پایانی این مسابقات ، تیم ملوان بندرانزلی در شیراز رو در روی تیم فجرسپاسی قرار گرفت که در نهایت برابر حریفش به نتیجه مساوی دست یافت.

این دیدار برای تیم فوتبال ملوان بندرانزلی از اهمیت  خاصی برخوردار بود چون ملوانان با کسب یک نتیجه مساوی و همچنین توقف تیم نیروی زمینی، می توانستند سهمیه خود را در لیگ یک حفظ کنند که در نهایت نیز این امر اتفاق افتاد.

با این وجود ملوانان یکی از حساس ترین بازی های فصل جاری را برگزار کردند که در نهایت برابر تیم فوتبال قشقایی شیراز به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با این نتیجه مساوی و همچنین کسب نتیجه تساوی تیم نیروی زمینی، موفق شد سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند تا تیم نیروی زمینی به همراه تیم های سپیدرود رشت و علم و ادب تبریز از رقابت های لیگ دسته اول خداحافظی کند.

البته تیم فوتبال قشقایی شیراز حریف تیم ملوان بندرانزلی در هفته پایانی نیازی به کسب پیروزی در این بازی نداشت چون این تیم سهمیه خود را حفظ و از این بابت نگرانی نداشت اما این تیم در نهایت برابر ملوان به نتیجه مساوی رضایت داد تا هر دو تیم بتوانند یک امتیاز از آخرین دیدار خود کسب کنند.

اما تیم فوتبال داماش گیلانیان که با کسب چند پیروزی طی چند هفته اخیر موفق به حفظ سهمیه خود شده بود، در دیداری بسیار مهم مقابل تیم آلومینیوم اراک قرار گرفت که این دیدار یکی از حسا ترین بازی های هفته پایانی این مسابقات قلمداد می شد.

البته این حساسیت مربوط به تیم داماش نبود چون پیروزی ، تساوی و یا شکست تاثیر چندانی در رتبه بندی نهایی داماشی ها نداشت اما این بازی برای آلومینیوم اراک بسیار مهم و بازی مرگ و زندگی بود.
آلومینیوم اراک که در رتبه دوم جدول رده بندی قرار داشت و پس از تیم صعود کرده مس رفسنجان مهمترین گزینه صعود از این مسابقات بشمار می رفت ، با پیروزی در این دیدار می توانست صعود خود را به لیگ برتر مسجل کند.

با این وجود و چنین شرایطی حرف و حدیث های زیادی نیز قبل از این دیدار عنوان شد، گروهی تصور داشتند که تیم داماش با بازیکنان ذخیره خود در این دیدار به میدان می رود و گروهی نیز گمان می کردند  که تیم مس کرمان دیگر گزینه صعود به رقابت های لیگ برتر به تیم داماش در صورت توقف تیم آلومینیوم، پاداش خواهد داد.

در چنین شرایطی تیم فوتبال داماش رو در روی تیم آلومینیوم اراک قرار گرفت البته مسئولان این باشگاه نیز نسبت به این شایعات واکنش نشان داده و اعلام کردند که همانند گذشته برای انجام یک بازی جوانمردانه و پاک،  رو در روی آلوممنیوم قرار خواهند گرفت و کاری به شرایط سایر تیمها در جدول رده بندی ندارند.

البته این امر نیز در همین مسابقه به خوبی انجام شد و تیم فوتبال داماش گیلان یک بازی جوانمردانه و شرافتمندانه ای را از خود به نمایش گذاشت و برابر نایب قهرمان لیگ دسته اول کشور به خوبی  مبارزه کرد.

گرچه تیم فوتبال داماش در نهایت در این مسابقه با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد اما  بازی خوب و قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشت و هنگامی که تیم آلومینیوم سعی داشت بر تعداد گل های خود بیافزاید ، تیم داماش جانانه برابر این تیم مقابله کرد تا یک بازی جوانمردانه را به نمایش بگذارد.

به هر حال تیم فوتبال داماش گیلان گرچه با یک شکست خارج از خانه رقابت های لیگ دسته اول را به اتمام رساند اما این تیم به رغم تمامی مشکلات مالی و مالکیتی، موفق به حفظ سهمیه خود شد.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول در هفته پایانی این مسابقات رو در روی تیم فجرسپاسی شیراز قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد.

سپیدرودی ها که سقوط آنها به لیگ دسته دوم مسجل شده بود، در یک دیدار تشریفاتی رو در روی فجرسپاسی قرار گرفت که در نهایت نیز با یک شکست خانگی لیگ را به اتمام رساند تا وداع تلخی با این مسابقات داشته باشد.

البته کادرفنی سپیدرود رشت در این دیدار در ترکیب تیمش بیشتر از بازیکنان رده های امید و جوانان خود سود برد و فقط دو بازیکن بزرگسال در ترکیب سپیدرود حضور داشتند و سایر بازیکنان این تیم را جوانان آینده دار این باشگاه تشکیل می دادند.

البته نتیجه این دیدار  برای تیم فجرسپاسی نیز اهمیت چندانی نداشت چون این تیم سهمیه خود را حفظ کرده و از طرف دیگر شانسی برای صعود به رقابت های لیگ برتر نداشت و با این شرایط رو در روی تیم سپیدرود قرار گرفت.

به هرحال تیم فوتبال سپیدرود رشت در آخرین گام  و در شبی که هیچ یک از مسئولان هیات فوتبال گیلان و همچنین مسئولان باشگاه در ورزشگاه حضور نداشتند، برابر فجر سپاسی مغلوب شد و از رقابت های لیگ دسته اول خداحافظی کرد.

با اتمام رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم های داماش و ملوان بندرانزلی موفق به حفظ سهمیه خود شدند و فصل بعد نیز باید در همین رقابت ها حضور یابند اما تیم سپیدرود از گردونه رقابت های لیگ دسته اول کنار رفت و فصل آینده باید در مسابقات لیگ دسته دوم به میدان برود.

در پایان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، داماش گیلانیان با کسب ۴۲ امتیاز در مکان دوازدهم ، ملوان بندرانزلی با ۳۵ امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار گرفتند.

تیمهای فوتبال نیروی زمینی تهران ، سپیدرود رشت و علم و ادب تبریز با قرار گرفتن در رتبه های شانزدهم تا هجدهم، از رقابت های لیگ دسته اول سقوط و فصل آینده باید در رقابت های لیگ دسته دوم به میدان بروند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است