وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

برگزاری لیگ یک در سکوت خبری رسانه ها

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودرقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور پس از شیوع ویروس کرونا بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از دی اسپورت، رقابت های لیگ‌ یک پس از ماه ها تعطیلی سرانجام از سر گرفته شد و سازمان لیگ پروتکلی برای برگزاری مسابقات ارائه داد.

پروتکلی که در آن در مورد حضور خبرنگاران چیزی بیان نشده و همین مساله شدیدا برای خبرنگاران مشکل ساز شده است.

با تعطیلی رقابت های فوتبال خبرنگاران، به خصوص خبرنگاران میدانی همانند سایر اقشار جامعه آسیب زیادی دیدند و ماه ها بدون درآمد در انتظار آغاز رقابت ها بودند اما رقابت های لیگ برتر بدون حضور خبرنگاران آغاز شد و توجیه این امر عدم برگزاری کنفرانس و پخش زنده ی تمام مسابقات بود اما این رویه عدم حضور خبرنگاران در مورد مسابقات لیگ یک هم اجرا شده است.

در این رقابت ها خبری از پوشش زنده تلویزیونی جز تعداد کمی مسابقه نیست و خبرنگارانی که بار گزارش بازی را به دوش می کشیدند اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند. این مساله علاوه بر آسیب به قشر خبرنگار سبب پوشش ضعیف و عدم اطلاع رسانی مسابقات لیگ یک شده است.

شاید اجرای پروتکل های بهداشتی تا حدودی ضروری باشد اما وقتی در رقابت های لیگ یک افراد متفرقه به راحتی حضور پیدا می کنند و جایی برای حضور زحمتکشان عرصه خبر نیست دلسردی بسیاری بوجود می آید.

از طرفی طبق پروتکل های بهداشتی اعلامی ۶ عکاس، عوامل پخش زنده تلویزیونی، عوامل پخش زنده رادیویی و فیلمبرداران برنامه های مختلف تلویزیونی امکان حضور دارند این در حالی ست که در برخی از دیدارها تنها یک یا دو عکاس حضور دارند و خبری از سایر افراد نیست و حتی در این گونه دیدارها نیز با خبرنگاران بی مهری می شود.

اگر قرار است دیدارها کاملا بدون اطلاع رسانی برگزار شود اصلا چه ضرورتی بر برگزاری مسابقات بود؟ گاها دیده شده است نیمه اول یک دیدار به پایان می رسد اما اطلاع رسانی به حدی ضعیف است که هیچ کس حتی از نتیجه دقیق خبردار نمی شود.

به نظر می رسد سازمان لیگ در لیگ های پایین‌تر مثل لیگ یک و دو باید در مورد حضور خبرنگاران تجدیدنظر کند چرا که در غیاب اصحاب رسانه رقابت های لیگ های پایین تر همانند سال های دور بدون انعکاس جذابیت‌هایش برگزار می شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.