وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

تعریف اشتباه سازمان لیگ از دومین سطح فوتبال ایران/ لیگ یک؛ دسته یک نیست!

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرودسازمان لیگ در آیین‌نامه جدید خود به طرز عجیبی لیگ یک ایران را «دسته یک» تعریف کرده است.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سازمان لیگ پس از سال‌ها اقدام به انتشار آیین‌نامه رسمی برگزاری لیگ برتر و لیگ یک کرد، هرچند به نظر کارشناسان این آیین‌نامه می‌تواند در آینده اصلاح شود اما تعریف غلط از دومین لیگ فوتبال ایران شاید عجیب‌ترین نکته این آیین‌نامه قلمداد شود.

سهیل میرزاجانی کارشناس فوتبال و از چهره‌های آگاه به حوزه حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تعریف اشتباه سازمان لیگ در آیین‌نامه رسمی مسابقات لیگ یک و لیگ برتر اظهار کرد: به رده‌ای از مسابقات که به‌صورت رفت‌وبرگشت و در یک گروه برگزار می‌شود و الزاماً تمام تیم‌ها با یکدیگر مصاف می‌کنند «لیگ» گفته می‌شود همانند لیگ برتر و لیگ ‌یک.

وی با تأکید بر تفاوت تعریف «دسته» و «لیگ» خاطرنشان کرد: به رده‌ای از مسابقات که تیم‌ها در قالب دو یا بیش از دو گروه به‌صورت رفت‌وبرگشت با یکدیگر پیکار کرده و برای صعود و سقوط هرگز به‌صورت مستقیم با یکدیگر پیکار نمی‌کنند «دسته» اطلاق می‌شود همانند مسابقات دسته دوم و دسته سوم کشور.

این کارشناس فوتبال با اشاره به صعود دو تیم خوشه طلایی و آرمان گهر از مسابقات دسته دوم به لیگ یک خاطرنشان کرد: این دو تیم در گروه‌های الف و ب رقابت‌های دسته دوم حضورداشته و هرگز با یکدیگر به‌صورت مستقیم مصاف نکردند.

میرزاجانی با بیان اینکه لیگ‌ یک فعلی حدود ۱۳ سال به‌صورت دسته‌ای و در دو گروه برگزار شد، افزود: از فصل ۹۴ مسابقات دسته یک به‌صورت تک گروهی و لیگی برگزار می‌شود و به شکلی عجیب، سازمان لیگ‌ در ماده ۲ این آیین‌نامه، رقابت‌های لیگ یک را لیگ دسته یک عنوان کرده‌اند!

اشتباهی که برای آیین‌نامه برگزاری بالاترین سطح باشگاهی کشور نمی‌تواند قابل‌قبول قلمداد شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/و

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.