وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

جلال چراغپور: فوتبال گیلان را جدی بگیریم

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودبرای بررسی یک آسیب لاجرم باید اجزای تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سایت سپیدرود، جلال چراغپور در گفتگو با مجله کیهان ورزشی گفت: موضوع فوتبال گیلان و علل افت آن را از ابعاد مختلف می توان بررسی کرد. ضعف بزرگ موجود در بدنه این فوتبال را باید به ضعف های کوچکتر تقسیم نمود. اولین مورد که به وضوح مشاهده می شود این است که؛ تیم های فوتبال گیلان توانایی نگهداری تولیدات خود را ندارند.

منظور این است که اگر در این فوتبال بازیکنی بنام «علیرضا جهانبخش» تولید می شود، امکان و توان حفظ او وجود ندارد. البته این موضوع در ابعاد بزرگتر می شود مشکل کل فوتبال ما که بازیکنانی در اندازه هایی بزرگتر از لیگ خودمان تولید می کنیم و نمی توانیم آنها را حفظ کنیم.

حالا می رسیم به این سوال که؛ چرا فوتبال گیلان قدرت حفظ تولیداتش را ندارد. دلیلش این است که وقتی تولیدات این فوتبال گرانقیمت می شوند، بودجه و امکان نگه داشتن شان وجود ندارد. به همین دلیل است که بازیکنان شایسته گیلانی در سراسر کشور و در تیم های دیگر پخش شده اند.

از سوی دیگر در فوتبال گیلان ابزار تولید بازیکن مثل آکادمی ها و امکاناتی چون زمین تخصصی، زمان تخصصی، مربیان تخصصی و … به اندازه دیگر استان ها وجود ندارد. محصول آن می شود تولید سالانه تنها چند بازیکن ( به اندازه انگشتان یک دست). این یکی دیگر از دلایل افت فوتبال در این استان است.

حالا باید به نقطه قوت این فوتبال اشاره کرد که همین نکته مثبت ایجاب می کند که فکری برای فوتبال گیلان کرد و مانع افت بیشتر آن شد. استان گیلان از نظر تنوع سبک فوتبالی استثنایی است.

شما در گیلان می توانید در چهار پست گلر، دفاع، هافبک و مهاجم بازیکن تولید کنید؛ کاری که مثلا در خوزستان و کرمان و …نمی شود. این به دلیل فرهنگ غذایی، ژن و آب و هوا در این استان است.

در گیلان شما ۱۰، ۱۱ ماه به درد بخور برای فوتبال در اختیار دارید. در گیلان شما سه قطب فوتبالی کاملا تفکیک شده دارید. یکی انزلی که سبک فوتبالی خودش را دارد، یکی رشت و دیگری در تالش و آستارا که تیم هایشان در همین فصل از مسابقات دسته دوم خوش درخشیدند.

برای هر کدام از این بخش ها می توان یک کلاس فوتبالی را تعریف کرد لذا باید فوتبال گیلان را جدی گرفت تا با اوج گیری آن فوتبال ملی مان بهره لازم را ببرد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.