وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

خطبه‌ای پیرامون فوتبال شمال: سخنانی به وسعت گیلان

استاد اردشیر لارودی

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – نگاهی بیندازیم به بی‌سر و سامانی هم تیم‌های شمالی، مثل نساجی، سپیدرود، ملوان و هم تیم‌های جنوبی مثل نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، پارس از جم و شاهین شهر بوشهر!

شمالی ها انگار بی‌خیال شده اند و جنوبی ها گویا صورت مسئله را بد فهمیده‌اند! وارونه درک کرده‌اند! راهی را می‌روند که به ترکستان ختم می‌شود! و البته هر چه دارید می‌بینید، از نتایج سحر است! نتایج سحر که انگار با جادو و سحر هم میانه خواهد داشت!

خطبه‌ای پیرامون فوتبال شمال

در شمال هم فوتبال پر از سخت‌کوشی و سرشار از زحمت کشیدن «مازنی» را داریم که اسمش رویش است: مازن در آن یعنی سختی در آن! به همین دلیل مازنی‌ها کار‌ها را بر خود دشوار می‌کنند!

ماجرای گیلان فرق دارد! یعنی فرق ندارد، عین درد‌های دیرینه فوتبال شمال و جنوب و غرب و شرق است…. نبودن امکانات! نداشتن ضروریات! خالی‌بندی‌های تبلیغاتی! مردم‌فریبی‌های رایج همیشگی! خود را عقل کل و بقیه را «ببو» فرض کردن! دم را غنیمت شمردن و بی‌خیال دل‌گویه‌ها و دل‌خواهش‌های مردم صاف و صادق شدن!

سخنانی به وسعت گیلان

مشکلات روز به روز بیشتر شونده فوتبال گیلان، صدای یک روحانی متوجه و دغدغه‌مند را هم درآورد! در نماز جمعه هفته پیش شهر اسالم که در همه گیلان بازتاب یافت؛ «حاج‌آقا باقری» از فوتبال حرف زد، از سپیدرود گفت و از داماش و ستمی که دوباره بر این تیم رفت، یاد کرد!

حجت‌الاسلام باقری، ملوان را مطرح کرد و تأثیر اجتماعی‌اش را به میان آورد و از بی‌همتی دست‌اندرکاران و نامسئولان به ظاهر مسئول خطه گیله‌مردان و گیله‌زنان گفت!

آیا سخنان گرم آقای باقری در دل سفت و سنگین مخاطبان ایشان جایی باز می‌کند؟ آیا ذره‌ای از محبت و مردم‌دوستی و عشق به سرزمین مادری آن زنی که مثل شیر به میدان آمد و هزینه دو سفر تیم فوتبال دختران ملوان را برعهده گرفت، در وجود مدیران ورزش و مدیریت اجتماعی رشت و انزلی «جوانه» خواهد زد؟

زنی که اسم خود را هم برملا نکرده و اساب سفر تیم ملوان -تیم خوب و زیبای مریم ایراندوست ـ را به بوشهر فراهم آورد و این هفته گیلان‌دخت‌های لایق شهرش را به شیراز می‌فرستد!

کاش کار ورزش در رشت و در انزلی به دست چنین شیرزنانی سپرده می‌شد!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.