وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

دانش افزایی پزشکی ورزشی فوتبال در رشت برگزار شد

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان گیلان با بیان اینکه گیلان به عنوان نخستین استان موفق به کسب گردید D آسیا شد، گفت: کلینیک پزشکی ورزشی هیئت فوتبال گیلان طی مراسمی افتتاح شد.

علی رضا وهابی در گفتگو با سایت سپیدرود، اظهار داشت: واحد پزشکی هیئت فوتبال گیلان با هماهنگی دپارتمان آموزش و مربیان این هیئت و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در سطح هیئت های فوتبال کشور، دوره دانش افزایی پزشکی ورزشی فوتبال ویژه مربیان و بازیکنان فوتبال و پزشکان ورزشی را در شهر رشت برگزارکرد.

مدیرروابط عمومی هیئت فوتبال گیلان با تاکید بر اینکه مدرسین این دور از چهره های مطرح در بخش پزشکی ورزشی بوده اند، افزود: این دوره به مدرسی دکتر توحید سیف برقی رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، دکتر شمسی با موضوع جلوگیری از آسیب های ورزشی، دکتر فردین فلاح با عنوان اعتیاد و روانگردانها و الکل و خانم دکتر بهار حسن میرزایی با موضوع اورژانس های فوتبال و مواد ممنوعه، همراه بود.

وهابی تصریح کرد: دانش افزایی پزشکی ورزشی ویژه مربیان و بازیکنان با شرکت حدود ۱۳۰ تن از فعالان ودست اندرکاران فوتبال  در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام گلسار برگزار گردید و با توجه به الزامات کسب گرید D با برگزاری این همایش ها، گیلان به طور کامل این گرید را بعنوان نخستین استان کسب نمود.

 مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال گیلان در توضیح الزامات این گرید در فوتبال گفت: گرید D آسیا شامل داشتن اتاق مجهز دوپینگ، آموزش جلوگیری از اعتیاد و دوپینگ، احیا قلبی عروقی، تعیین بیمارستان مرجع و کلینیک معاینات اولیه پزشکی می باشد که با افتتاح این کلینیک به طور رسمی تاکنون موارد فوق در هیئت فوتبال گیلان اجرا شده است .

وهابی در ارتباط با افتتاح این کلینیک، گفت: پس از برگزاری نخستین دوره دانش افزایی پزشکی ورزشی در رشت، با حضور دکتر سیف رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، نخستین کلینیک پزشکی فوتبال در سطح هیئت های فوتبال استان های کشور در رشت واقع در مجموعه ورزشی شهید دکتر عضدی افتتاح شد.

 

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.