وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

درخواست باشگاه ها از فدراسیون: با بی تعهدی مربیان مبارزه کنید

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدروددر فصلی که رو به پایان است برخی از مربیان لیگ برتری به راحتی قرارداد خود را با تیم شان فسخ و راهی تیم جدید شدند! در حالی که برخی از آنها هیچ ادله ی قانع کننده ای برای جدایی نداشتند.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، سازمان لیگ در پاسخ به اعتراض باشگاه های ناراضی این را می گفت قانون مربی همانند بازیکن نیست و اگر از مربی خود گله مند هستید به کمیته ی تعیین وضعیت شکایت و درخواست غرامت کنید.

این پاسخ بدون شک برای باشگاه ها قانع کننده نبوده و پرسش های متعددی را مطرح کردند و یکی از آنها این بود که چطور سرمربی تیم می تواند به راحتی قانون و تعهدی که نسبت به باشگاه دارد را نادیده بگیرد و به آسانی راحتی یک تیم جدید شود؟

این بی تعهدی در فوتبال را از سوی مربیان رواج می دهد در حالی که مربی باید الگوی تعهد بازیکنان باشد.

چند باشگاه در این باره به سازمان لیگ نامه نوشته اند و کمیته ی تعیین وضعیت هم حق را به باشگاه ها داده است و در نظریه ی خود گفته دلیل جدایی برخی از مربیان مشکلات مالی نبوده و این مربیان در میانه های راه به بهانه ی دریافت پیشنهاد بهتری به صورت سوری مشکلی را در تیم خود طرح کرده و از تیم جدا شدند که این به دور از جوانمردی در فوتبال است.

نکته ی مهم دیگری که برخی از باشگاه های شاکی بدان اشاره داشته اند این بوده که وقتی مربی ای تیمی را رها می کند ضربه ی زیادی به آن تیم وارد می کند و حتی تعیین غرامت از سوی کمیته ی تعیین وضعیت نمی تواند جبران کننده باشد به این خاطر که هر مربی ای تیم را با ایده و تفکرات خویش می بندد و این کار را برای سرمربی جدید سخت می کند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است توضیحات سازمان لیگ برای باشگاه ها اقناع کننده بوده و سازمان لیگ در پی اجرای مصوبه ای است که در پی آن جابجایی مربی در تیم های لیگ برتری به این آسانی نخواهد بود.

این طور که در میانه های راه سرمربی تیمش را براحتی رها و وارد یک تیم جدید شود. فریبرز محمود زاده – رییس کمیته ی نقل و انتقالات در این باره صحبت کرده و گفته: « از فصل آینده جابجایی مربیان با محدودیت مواجه می‌شود و یک سرمربی دیگر نمی‌تواند به راحتی تیمی را ترک کند.»

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.