وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

دو هفته پایانی به صورت همزمان برگزار می شود / باشگاه ها از ایجاد تنش و حاشیه خودداری کنند

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودمسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم گفت: باشگاه ها و عوامل آنها سعی کنند فضای آرامی ایجاد شود و شرایط به گونه ای باشد که هر تیمی که شایستگی اش را دارد نتایجش در داخل زمین مشخص شود.

مهرداد شفیعی راد در خصوص اینکه برخی باشگاه ها درخواست دارند تا تمامی دیدارها به صورت همزمان برگزار شود در گفتگو با دی اسپورت اظهار کرد: از لحاظ الزام قانونی ما موظف هستیم در دو هفته پایانی شرایط را طوری فراهم کنیم که مسابقات به صورت همزمان برگزار شود.

شفیعی راد افزود: اینکه مسابقات تا قبل از دو هفته پایانی لیگ به صورت همزمان برگزار شود الزام قانونی ندارد اما با توجه به شرایطی که در لیگ دسته دوم حاکم است سعی شده است که در کوران مسابقات، دیدارهای هر گروه در یک روز برگزار گردد.

مسئول برگزاری مسابقات در پاسخ به این پرسش که چرا ساعت دیدارهای هر گروه همزمان نیست بیان داشت: دو دلیل در متفاوت بودن ساعت دیدارهای هر گروه وجود دارد دلیل اول مربوط به اوقات شرعی هر شهر است که ساعت اوقات شرعی در هر شهری متفاوت است.

دومین دلیل به امکانات ورزشگاه ها از لحاظ نور استاندارد برمی گردد که برخی ورزشگاه ها با وجود سخت گیری و تاکید سازمان لیگ همچنان مشکل نور دارند البته مشکل نور برخی ورزشگاه ها برطرف شده اما از کیفیت مطلوب و استاندارد برای برگزاری مسابقات برخوردار نیستند به همین دلایل ساعت دیدارها متفاوت می شود با این وجود ساعت دیدارها به هم نزدیک است و مشخصا مسابقات دو هفته پایانی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

وی در واکنش به بیانیه نویسی برخی باشگاه ها گفت: با توجه به مصوبه کارگروه نظارت بر هفته های پایانی لیگ، نباید باشگاه ها با صدور بیانیه و عوامل باشگاه ها با انجام مصاحبه سبب شوند تا تنش و حاشیه وارد مسابقات شود.

با توجه به برگزاری مسابقات هفته های پایانی از باشگاه ها و عوامل آنها خواهش می کنم که با پایبندی به اخلاق حرفه ای این مصوبه و قانون را رعایت کرده و از ایجاد تنش و حاشیه خودداری کنند و چنانچه باشگاه یا فردی از عوامل باشگاه با انجام مصاحبه و یا با صدور بیانیه مطالب خلاف واقع را عنوان کند و این موضوع مسابقات را تحت الشعاع قرار دهد قطعا طبق قانون به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

شفیعی راد ادامه داد: هفته گذشته یک باشگاه با صدور بیانیه و یک مربی با انجام مصاحبه مطالب و مواردی خلاف واقع را عنوان کرده بودند که بلافاصله پرونده آنها به دبیرکل فدراسیون فوتبال ارسال شد تا ایشان با ارجاع پرونده به کمیته مربوطه از جمله کمیته اخلاق در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

ایشان اضافه کرد: باشگاه ها و عوامل آنها سعی کنند فضای آرامی ایجاد شود و شرایط به گونه ای باشد که هر تیمی که شایستگی اش را دارد نتایجش در داخل زمین مشخص شود.

این مقام مسئول در سازمان لیگ در خصوص درگیری های دو دیدار اسپاد و شهرداری بندرعباس و همچنین در دربی تبریز بین دو تیم محشتم و علم و ادب بیان کرد: در دقیقه ۸۷ دربی تبریز و پس از گل سوم تیم محتشم که با گل بخودی تیم علم و ادب به ثمر می رسد یکی از مربیان تیم علم وادب به سمت داور حمله ور می شود که با ورود بازیکنان و کادرفنی دو تیم قائله ختم به خیر می شود و صدمه ای به داور وارد نمی شود که کوبل داوری پس از این اتفاقات زمین مسابقه را ترک می کنند و پرونده این دیدار به کمیته انضباطی ارجاع داده می شود تا این کمیته در خصوص نتیجه مسابقه دو تیم تصمیم گیری کند.

در خصوص درگیری های دیدار دو تیم اسپاد و شهرداری بندرعباس درگیری های این بازی جای سوال دارد این بازی شرایط خاص خودش را داشته که پرونده آن به دبیرکل ارجاع داده شده و بایستی اتفاقات این دیدار در کمیته انضباطی و اخلاق بررسی شود.

زمان پایان فصل جاری لیگ دسته دوم مشخص شد

مهرداد شفیعی راد در خصوص زمان پایان فصل جاری رقابت های لیگ دسته دوم اظهار داشت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیرماه هفته پایانی لیگ را برگزار خواهیم کرد تا این تاریخ مرحله گروهی رقابتها به پایان برسد.

شفیعی راد افزود: احتمال دارد با توجه به برگزاری بازی های لیگ برتر تاریخ هفته پایانی لیگ، یک یا دو روز به عقب یا جلو کشیده شود که انشا الله طی ۲ یا ۳ روز آینده تاریخ قطعی دو هفته پایانی لیگ را مشخص خواهیم کرد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.