وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

هراتیان: مهمترین دلیل آسیب دیدگی فوتبالیست ها؛ عدم آشنایی مربیان در گرم کردن به شیوه ۱۱+ فیفا است

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشیسپیدرود طبق مطالعات صورت گرفته در مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران (ایفمارک) شایعترین آسیب های فصول گذشته به ترتیب شیوع آسیب مچ پا (۱۵.۲ %)، پارگی رباط صلیبی (۱۳.۲%) و کشیدگی هامسترینگ (۷.۹%) عنوان شده است.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، دکتر زهره هراتیان، رییس مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران با بیان این مطلب افزود: در معاینات انجام شده قبل از آغاز فصل چهاردهم لیگ برتر، متاسفانه ۶۹% فوتبالیست های حرفه ای ما دچار کوتاهی هامسترینگ به درجات مختلف بوده اند که برای فوتبال زنگ خطر محسوب می شود.

وی افزود: ۲۴ بازیکن دچار کانکاشن یا تکان مغزی شده بودن که توسط کادر پزشکی بازتوانی های مناسب برایشان صورت نگرفته بود. این مطالعات متمرکز به ما کمک کرد که بتوانیم استراتژی های پیشگیری از آسیب را برای فصل آتی بر اساس شیوع این آسیبها تدوین کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه مربیان ما اکثرا با استراتژیهایی از قبیل تمرینات Core و یا گرم کردن به شیوه ۱۱+ فیفا آشنا نبوده و یا علاقمند به استفاده از این راهکارها نیستند و عواقب آن دور ماندن های طولانی بازیکنان به دلیل آسیب دیدگی از زمین بازی است. شیوه نامناسب تمرین، زمین نامناسب و اختلالات راستای بدن بازیکنان از دیگر علل شیوع این نوع آسیب دیدگی هاست.

وی در پایان گفت: در همین راستا در معاینات پیش از فصل امسال، تستهای فانکشنال و اسکن کف پا به برنامه های معاینات اضافه شده است.کادر پزشکی تیم ها موظف به ثبت روزانه آسیب به منظور رصد کردن شیوع و بروز آسیب ها توسط مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران هستند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • مصطفی زمانی گفت:

    با سلام
    من سعی کردم تا جایی که از دسم بر میومد تاریخچه ی باشگاه سپیدرود رو جمع آوری کنم تا یه شناسنامه ایی واسه تیم جمع بشه
    منتهی بعضی از سال ها رو اطلاع کافی ندارم یا منبع درستی نتونستم واسش پیدا کنم. خواهشا اطلاع رسانی کنین اگه کسی میدونه راجع به تاریخچه باشگاه سپیدرود از سال ۱۳۴۷ تا الان اعلام کنه یا بنویسه که بتونیم اطلاع کاملی از گذشته تیم داشته باشیم. اینجا لینک تاریخچه رو هم خودم گذاشتم یه جاهاییش خالیه خواهشا اگه میدونین کمک کنین
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sepidrood_Rasht_F.C.#Season-by-season