وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

دکتر عبداللهی: در همه باشگاه های گیلان فقر ساختاری دیده می شود

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – دکتر عزیز عبدالهی رییس پیشین شورای سیاست گذاری باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود رشت گفت: فوتبال در سراسر جهان اشاعه یافته و موجب جذب هویت و فرهنگ های ملی و محلی شده است.

آن چه که به افزایش نفوذ و اهمیت فوتبال کمک کرده است رسانه ها هستند. فوتبال با گسترش رسانه ها بعد همگانی و جهانی یافته و به این ورزش محبوب نقش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی داده است.

وی فوتبال بدون هواداران را فاقد ارزش دانست و گفت: فوتبال بی تماشاگر هیچ نیست. یعنی جذابیت و جایگاه فوتبال را نه بازیکنان بلکه هوادارانش می سازند، سرمایه اجتماعی فوتبال محصول کارکرد رسانه است. رسانه ای شدن فوتبال باعث تغییر از یک امر صرفا ورزشی به یک مقوله اجتماعی با ابعاد مختلف می شود. نحوه نگرش ما به فوتبال مهم است و چیستی فوتبال اهمیت دارد

این استاد دانشگاه فوتبال را یک نهاد اجتماعی مستحکم دانست و گفت: در رویکرد اجتماعی فوتبال نه صرفا نوعی ورزش بلکه نوعی کنش جمعی و نهاد اجتماعی است، از این منظر، جامعه شناسان فوتبال را هم به مثابه امر اجتماعی و هم به مثابه مساله اجتماعی تبیین کرده اند.

پرسش کانونی در رویکرد اجتماعی فوتبال، تبیین نسبت میان جامعه و فوتبال است، تحلیل های تاریخی و جامعه شناختی می توانند ریشه های اجتماعی فوتبال را نشان دهند.

فوتبال به مثابه یک امر اجتماعی نیازمند؛ طراحی و اجرای یک ساختار استاندارد و حرفه ای است. نیروی انسانی متخصص، تشکیلاتی و نظم پذیر، نظام لجستیک و پشتیبانی با کفایت موجب رشد این ورزش فراگیر می شود.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه در همه باشگاه های فوتبال گیلان فقر ساختاری دیده می شود، گفت: در کمتر باشگاهی نیروی انسانی آموزش دیده، تشکیلاتی و معتقد که به کار جمعی و فرایندی معتقد باشند دیده می شود. بی توجهی به نهادسازی، نیروی انسانی و تشکیلاتی که سرمایه های اصلی یک باشگاه هستند می تواند تبعات زیادی ایجاد نماید.
در همه باشگاه های گیلان دو موضوع اول الویت کمتری نسبت به موضوع لجستیک دارد. مقوله لجستیک یک امر مهم، استراتژیک و حساس است اما بی توجهی نهاد سازی نیروی انسانی و تشکیلاتی که سرمایه های اصلی باشگاه هستند کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

رییس پیشین شورای سیاست گذاری باشگاه سپیدرود اظهار داشت: نگرش حاکم بر فوتبال و باشگاهداری ما دولتی است و وابستگی باشگاه ها به این نوع منابع باعث شده است که بخش خصوصی وارد عرصه سرمایه گذاری در ورزش نشود. ما ناگزیریم از رویکرد دولتی شدن فوتبال جلوگیری کنیم اما مهم است بستر های حضور بخش خصوصی در فوتبال فراهم شود تا از این طریق به توسعه فوتبال کمک کنیم.

وی راه عبور از بن بست فوتبال گیلان را سیاست گذاری صحیح دانست و گفت: برای اینکه این اتفاق در فوتبال گیلان بیافتد باید نگرش به سیاست گذاری ها هدف گذاری های فوتبال تغییر یابد و مادامی که این اتفاق نیافتد، فوتبال در گیلان رشد کمی و کیفی نخواهد داشت.

رسانه های استان باید در خصوص مباحث مدیریت ورزشی و باشگاه داری، داوری ها، مربیان، منتقدان و زیربناهای ورزشی گفتگو و بحث کنند و این انتظار وجود دارد که همکاران رسانه ای بیشتر به این موضوعات بپردازند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.