وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

دکتر عبدالهی: سپیدرود یک برند بدون مانند است

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودبدون تردید دکتر عزیز عبدالهی معمار سپیدرود دوباره اوج گرفته در دهه ی نود بوده و زحماتش به هیچ وجه قابل چشم پوشی در سپیدرود نیست.

کمک سالیانه ای که سپیدرود و داماش در این سال ها از شهرداری دریافت کردن و همچنان می کنند بر اثر طرح و‌ برنامه ایشان در سال ۹۴ محقق شد و ادامه دار شده که متاسفانه هرگز هیچ کدام از مصرف کنندگان این پول قابل توجه نامی از ایشان نیرده اند.

بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگی به زشتی برد

مصاحبه پیج هواداری (سپیدرود عشق بی پایان) را در زیر مشاهده می کنید:

خوشحالیم در خدمت شما هستیم، از دوران حضورتون در هیئت مدیره باشگاه سپیدرود بگید و اگر اشتباه نکنیم جز محدود دورانی بود که باشگاه سپیدرود صاحب هیئت مدیره بود؟

🎬ما اگر فوتبال را یک پدیده یا پروسه و یا پروژه بدانیم برای راهبری آن نیاز به سازمان، نیروی انسانی کارآمد و نظام لجستیک مکفی داریم؛ بنابراین، وقتی آقایان پورمحسن و صیاد از من خواستند که برای خرید امتیاز سپیدرود با استاد رهنما مدیرکل وقت ورزش و جوانان صحبت کنم و این انتقال انجام شد در اولین فرصت، سازمان و وظایف باشگاه تدوین شد و هیات مدیره باشگاه با حضور جمع موثری از نمایندگان وقت رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا و فعالان اقتصادی تشکیل گردید و برای پشتیبانی فکری از باشگاه، شورای سیاست گذاری هم تعریف شد.

همه ارکان باشگاه دارای وظایف مشخص و مدیر مشخصی بودند طبق بررسی هایی که انجام داده ام نه قبل و نه بعد از حضور ما در سپیدرود، چنین سازمان و ساختار مدرن و تشکیلاتی شکل نگرفته است. این باشگاه به رغم پیشنه تاریخی خود، هنوز در مرحل تکوینی و نهاد سازی قرار دارد و دقیقا در این مرحله است که باشگاه سپیدرود نیازمند حمایت مسئولان محترم استان از جمله استانداری، دستگاه قضایی، مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تثبیت جایگاه سپیدرود در فوتبال ایران است.

چرا بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در سپیدرود نیست؟

🎬با احترام بی پایان به بنیان گذاران، مالکان و مدیران و پیشکسوتان و همه هواداران دلسوز سپیدرود و زحماتی که کشیده شد تا سپیدرود خشک نشود و هم چنان جاری بماند فکر می کنم هیچ گاه در طول بیش از ۵۰ سال عمر باشگاه پرافتخار سپیدرود، این باشگاه به طور جدی حمایت نشد و ساختار واقعی یک باشگاه خصوصی را نداشت و دست به دست شدن های مداوم باشگاه، باعث تضعیف سرمایه و شخصیت اجتماعی اش شده است.

به اجمال عرض می کنم که سرمایه گذاری در جایی شکل می گیرد که امنیت وجود داشته باشد و سرمایه گذار احساس کند که میزبان از سرمایه و سرمایه گذاری اش حمایت می کند. تجربه حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فوتبال گیلان، مثبت نیست و حقوق سرمایه گذار به راحتی نادیده گرفته می شود.

من در گزارش کمیسون اصل ۹۰ مجالس قبلی خواندم که ۹۰ درصد باشگاه های لیگ برتری و لیگ یکی به دولت و شرکت های دولتی وابسته اند و در این خصوص هم بین استان ها عدالت دیده نمی شود. باشگاه های سپاهان و ذوب آهن، پرسپولیس و استقلال و پیکان و سایپا به نوعی از حمایت های دولتی بهره مندند و یا در لیگ های مختلف فوتبال تیم های وابسته به شهرداری، حضور قدرتمندی دارند اما در استان گیلان تنها چند درصد از سهام ملوان انزلی متعلق به نیروی دریایی است و سایر باشگاه ها از وضعیت مالی نامناسبی رنج می برند.

وقتی اقتصاد فوتبال ایران، دولتی است و سهم گیلان ناچیز است، بایستی دستگاه های اجرایی شهرداری ها و نمایندگان محترم مجلس از برنامه ای توانمند سازی این باشگاه ها دفاع نمایند و از سرمایه گذار خصوصی حمایت نمایند. هیچ کسی در جایی که سودی نمی برد سرمایه گذاری نمی کند و این منطق سرمایه گذاریست.

دخالت های افراد سیاسی در احوالات باشگاه سپیدرود را چگونه ارزیابی می کنید؟

🎬سپیدرود تیم ریشه دار و محبوب نه تنها رشت و گیلان بلکه شمال کشور و سرمایه بزرگ رشت و استان ماست و باید تلاش شود که این تیم به روزهای اوج خود در دهه ۵۰ و ۶۰ برگردد. سپیدرود رشت اینک به مثابهء یک نماد، خود را در حوزه‌های هویتی، ورزشی و اجتماعی، تثبیت نموده و مظهر احساس، عشق، قدرت و هویت مردمان این دیار است و این شعار قدیمی هواداران که اگر سپیدرود بخشکد ماهی ها می میمرند، عمق تعلق و احساس و وابستگی مردم، به آن را روشن می سازد؛.

بنابراین، با وجود این سابقه و اعتبار و سرمایه اجتماعی، سپیدرود چه بخواهیم و چه نخواهیم مورد توجه افراد و حتی جریانات سیاسی قرار دارد و و برای بهره مندی از محبوبیت سپیدرود، معمولا تلاش می شود به نوعی در تحولات باشگاه نقش آفرینی کنند و این موضوع اگر چه در مواقعی به کمک سپیدرود آمده، اما مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

نقش متولیان ورزش استان در آشفتگی سالیان اخیر سپیدرود را تا چه حد می دانید ؟ پیشنهاد خاصی مد نظر دارید؟

🎬راه حلی که می توانم پیش نهاد کنم این است که باشگاه دارای مالک خصوصی شود. وقتی باشگاه مالک خصوصی داشته باشد می تواند از حقوق خود دفاع کند و جلوی دخالت ها را بگیرد و مدیریت ورزش استان هم با حمایت از حقوق مالکیت مالک،به تثبیت وضعیت سپیدرود کمک خواهد کرد.

نقش دستگاه قضایی، استانداری و نمایندگان در حمایت از سپیدرود، همواره یکی از قطب های فوتبال کشور بوده است و توسعه پایدار فوتبال در استان گیلان، می تواند به عنوان یک دستاورد و فعالیت های فوتبال به یک شاخص عمومی تبدیل شود.

از طریق فوتبال می‌توان در بارۀ سطح پیشرفت اجتماعیِ داوری کرد. باید سیستم، برنامۀ جامع یا چرخۀ ساختارمندی برای سرمایه گذاری، تقویت باشگاه ها، استعدادیابی، بازیکن سازی، پرورش مدیر، مربی و البته فرهنگ پروری، حداقل در بلند مدت، تدوین و عملیاتی شود و امیدواریم با برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان، مشارکت باشگاه ها و نظارت دستگاه محترم قضایی و مجمع محترم نمایندگان، استان گیلان بتواند به این هدف، نایل شود.

آیا سرمایه گذاری در باشگاه سپیدرود توجیه اقتصادی دارد؟

🎬سرمایه گذاری در سپیدرود توجیه دارد. سپیدرود به صورت بالقوه به‌مثابه یک برند است. جمعیت ده ها هزار نفری هواداران در ورزشگاه و بیرون از آن در روز بازی با بادران تهران (۲۶ اردیبهشت ماه ۹۵)، تماشای ۲ میلیون نفر از پخش مستقیم بازی از سیمای گیلان و بازدید ۳۵ هزار نفر در روز بازی از سایت باشگاه، نشان دهنده جایگاه ویژه اجتماعی سپیدرود است اما آن چه مهم است این که، سپیدرود یک بازار بزرگ برای شرکت های اقتصادی، تجاری، فروشگاه های بزرگ و شرکت های تبلیغاتی است و فعالان اقتصادی می توانند برای استفاده از ظرفیت این بازار بزرگ و برند سپیدرود، با باشگاه همکاری کنند. این همکاری مشترک، می تواند هم شرایط مناسبی را برای بنگاه ها ایجاد کند و هم بنیان های مالی و لجستیکی سپیدرود را تقویت کند.

❌ خیلی خیلی سپاسگذاریم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید و به امید روزی که باشگاه سپیدرود از ظرفیت بزرگانی مانند دکتر عزیز عبدالهی بهره کافی و ببره.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.