وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

رقابت سخت نمایندگان فوتبال گیلان

ایرنا

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود نمایندگان فوتبال گیلان در مسابقات فصل جاری لیگ دسته اول کشور رقابت سختی را برای صعود و حتی بقا در مقابل سایر تیم ها دارند.

رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور (جام آزادگان) در  فصل جاری از روز ۲۶ آبان ماه با حضور ۱۸ تیم آغاز خواهد شد که تیمهای ملوان بندرانزلی، داماش گیلان، چوکا تالش و شهرداری آستارا چهار نماینده استان گیلان در این مسابقات بشمار می روند.

استان گیلان با داشتن چهار نماینده بیشترین سهمیه را در بین استان های کشور در رقابت های لیگ دسته اول دارد اما به نظر کارشناسان این تیمها باید سعی کنند که سهمیه خود را حفظ کرده و نگاهی نیز به میانه های جدول داشته باشند اما تیم ملوان بندرانزلی شانس بیشتری برای صعود دارد.

از چهار نماینده گیلان، تیمهای فوتبال ملوان بندرانزلی و داماش گیلان فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته اول حضور داشته و سهمیه خود را در این لیگ حفظ کردند اما تیم چوکا تالش که در مسابقات لیگ دسته دوم حضور داشت با کسب عنوان برتر گروه خود به طور مستقیم به لیگ دسته اول صعود کرد و تیم شهرداری آستارا نیز با کسب رتبه دوم گروه خود به مرحله پلی آف راه یافت و با برتری در دو بازی رفت و برگشت برابر حریفش، جواز حضور در رقابت های لیگ دسته اول را کسب کرد.

مشکلات مالی بلای جان تیم های گیلانی است

مجید جهانپور یکی از کارشناسان و مربیان باسابقه فوتبال کشور و استان گیلان در خصوص حضور چهار نماینده گیلان در لیگ دسته اول و وضعیت آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه مهمترین مشکل تیمهای فوتبال گیلان مالی است که این امر روی بخش مدیریتی باشگاه ها نیز تاثیر منفی می گذارد.

وی که سالها به عنوان سرمربی در تیمهای گیلانی حضور داشته،  افزود: با توجه به شنیده ها وآنچه که می بینم هنوز اکثر تیمهای گیلانی با مشکل مالی مواجه هستند و این امر روی نتایج آنان نیز به طور حتم تاثیرگذار است.

کمک مربی اسبق تیم ملی فوتسال ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود، ملوان بندرانزلی می تواند برای حضور در لیگ برتر امیدوار باشد و تیمهای چوکا و شهرداری آستارا نیز باید روند رو به رشد خود را ادامه دهند و با یک برنامه ریزی مناسب طی سال های آینده به لیگ برتر راه یابند اما وضعیت داماش همچنان مبهم است چون وضعیت مدیریتی این تیم هنوز مشخص نشده است.

جهانپور با اشاره به تیم ملوان بندرانزلی بیان کرد: باشگاه ملوان که سابقه حضور در لیگ برتر و سابقه قهرمانی در جام حذفی کشور را دارد، در حال حاضر سازمان دهی خوبی داشته و فوتبال گیلان امیدوار است که این تیم باتجربه بتواند امسال در لیگ دسته اول بدرخشد.

وی اضافه کرد: با توجه به شنیده ها، به نظر می رسد که ملوانان از همه پتانسیل موجود استفاده می کنند تا اتفاقات خوبی برای این تیم در لیگ دسته اول ایجاد شود که در این راه، نقش مدیران این باشگاه بسیار حائز اهمیت است و البته با توجه به اینکه هم اینک مدیریت و کادرفنی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بومی و از بازیکنان سابق این تیم هستند،  اتنظار می رود که ملوان در رقابت های فصل جاری نسبت به سایر نمایندگان گیلان نتایج بهتری را کسب کند.

وی به تیمهای چوکا تالش و شهرداری آستارا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تیم چوکا تالش که زمانی در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت،  با شایستگی و با جاه طلبی مناسب توانست در رقابت های لیگ دسته دوم بدرخشد و به لیگ دسته اول صعود کند.

این پیشکسوت فوتبال گیلان افزود: البته تیم چوکا در بازی های خود بسیار خوب ظاهر شده و اتحاد خوبی نیز در این منطقه به دلیل صعود این تیم به لیگ دسته اول ایجاد شده و باید با حمایت مسئولان این راه را در لیگ دسته اول نیز ادامه دهد و مسئولان نیز باید به ضرورت وجود فوتبال به عنوان ابزار شادی آفرین در جامعه توجه کرده و با حمایت تم چوکا، این شادی را در منطقه تداوم دهند.

جهانپور در ادامه گفت: البته تیم شهرداری آستارا نیز چنین وضعیتی دارد وبا شایستگی به لیگ دسته اول صعود کرد و انسجام خوبی نیز دارد، از سویی آستارا نیاز داشت که یک تیم در لیگ دسته اول کشور داشته باشد.

وی اظهار کرد: تیمهای چوکا تالش و شهرداری آستارا باید با برنامه میان مدت پایدار بتوانند به راه خود ادامه دهند و این پتانسیل در این منطقه وجود دارد تا با حمایت همه جانبه مسئولان این دو تیم روند صعودی خود را در لیگ دسته اول ادامه دهند و ابتدا خود را در این لیگ حفظ کرده و سال های آتی برای حضور در لیگ برتر بجنگند تا کمبود گیلان در لیگ برتر را نیز برطرف کنند.

وی به وضعیت تیم داماش نیز اشاره و بیان کرد: مسابقات فوتبال لیگ دسته اول به مدت دو هفته به تعویق افتاده که با توجه به شرایط تیم فوتبال داماش گیلان،  این تاخیر به نفع تیم داماش است چون تازه سرمربی این تیم انتخاب شده اما هنوز وضعیت مدیریتی این باشگاه نامشخص است.

وی اضافه کرد: به طور حتم گره مشکلات فوتبال گیلان با افراد بومی باز می شود و هم اینک نیز سکان هدایت داماش در کادرفنی برعهده یک مربی باتجربه (امید هرندی) که یک فرد بومی است، سپرده شده و قرار است مدیریت این باشگاه نیز به یک فرد اهل شهرستان رشت سپرده شود که با توجه به حضور نیروهای بومی می توان به آینده این تیم امیدوار بود.

وی تصریح کرد: همچنین باید ثبات در منابع مالی و مدیریتی وجود داشته باشد و با یک برنامه ریزی دقیق تیم داماش می تواند حرکت رو به جلو داشته باشد اما اگر ثبات مدیریتی دوام نداشته و نوسانات ادامه دار باشد، نمی توان آینده خوبی را برای داماش پیش بینی کرد.

جهانپور خاطرنشان کرد: از سویی با توجه به تجربه ناموفقی که اداره ورزش و هیات فوتبال گیلان در چند سال اخیر در انتقال تیمها داشتند، دیگر نباید دچار اشتباه شوند و باشگاه داماش به مالک شایسته و پرتوانی سپرده شود.

وی در خاتمه اظهار کرد: در چند سال اخیر مسئولان باشگاه داماش اعم از مالک و مدیرعامل زحمات زیادی را برای این تیم کشیدند و به نوعی ایثار کردند و همچنین موفق نیز بودند چون تیم داماش سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کرد و سال گذشته نیز فینالیست جام حذفی کشور شد و وظیفه جامعه فوتبال رشت است که از این افراد قدردانی کنند.

ملوان شانس حضور در صدر جدول را دارد،  تیم های دیگر باید به فکر حفظ سهمیه باشند

یکی دیگر از کارشناسان و مربیان جوان فوتبال استان گیلان نیز در خصوص حضور چهار نماینده گیلان در لیگ دسته اول در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایطی که شاهدیم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به درستی کار خود را انجام می دهد و حتی شانس آن  را دارد که جزو تیمهای صدر جدولی نیز قرار گیرد.

محسن عبدنصراللهی افزود: تیم فوتبال ملوان بندرانزلی هم اینک استراتژی و مدیریت قدرتمندی دارد که می تواند موفق ترین تیم گیلان در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول باشد و  نتایج خوبی را در رقابت های لیگ دسته اول کسب کند.

وی ادامه داد: تیم فوتبال شهرداری آستارا نیز شرایط مناسبی دارد و از مدیریت خوبی نیز برخوردار است  اما با توجه به اینکه این تیم از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کرده، باید بتواند عزم خود را جذب کرده تا سهمیه اش را حفظ و طی سال های آینده با تقویت خود یکی از مدعیان این لیگ باشد.

وی که به عنوان سرمربی در چند دیدار سپیدرود را در لیگ برتر هدایت کرد، بیان کرد: تیم فوتبال چوکا تالش نیز بدون دردسر و با یک برنامه ریزی مناسب به لیگ دسته اول صعود کرد و با کسب رتبه نخست گروه خود جواز حضور در لیگ دسته اول را تصاحب کرد و امید است که در لیگ دسته اول نیز بدرخشد و نتیجه مناسبی بگیرد.

وی اضافه کرد: البته این تیم کادرفنی قدرتمندی ندارد و متاسفانه در فوتبال ما مربیانی که با خود اسپانسر می آورند جذب تیمها می شوند ولی کارنامه خوبی ندارند اما امیدوارم که تیم چوکا با وجود تماشاگران پرشور و فهیم خود نتیجه لازم را در لیگ دسته اول کسب کند.

این مربی و کارشناس فوتبال گیلان تصریح کرد: هر چند در افقی که پیش روی ما است، ملوان بندرانزلی تنها تیمی است که کاندیدای سقوط نیست اما سه تیم دیگر باید تمام تلاش خود را بکار بندند تا سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کنند.

 عبدنصراللهی خاطرنشان کرد: به عنوان یک فرد فوتبالی و یک مربی آرزو دارم که همه تیمهای گیلانی نتایج خوبی را در لیگ های مختلف کسب کنند و  فوتبال در اختیار فوتبالی ها باشد و چسبیده های فوتبال از این رشته در گیلان جدا شوند.

لیگ برتر نماد قدرت هر استان در فوتبال کشور است

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در خصوص حضور چهار تیم گیلان در لیگ دسته اول در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: لیگ برتر نماد قدرت فوتبال هر استان در کشور است که متاسفانه استان گیلان در این لیگ سهمیه ای ندارد.

سیدامیر فرحسینی افزود: امید است فوتبال گیلان علیرغم همه مشکلات و موانعی که دارد در فصل جاری در رقابت های لیگ دسته اول بدرخشد و شاهد حضور یک یا دو نماینده از این استان در رقابت های لیگ برتر باشیم.

وی ادامه داد: البته امسال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بهتر کار می کند چون در بخش های مدیریتی و سازماندهی، فعالیت های بسیار مثبتی دارد و همچنین از مربیان بومی خود در بخش های مختلف سود می برد که با توجه به شرایط موجود می توان به این تیم امیدوار بود که با جذب اسپانسرها و حمایت مسئولان به لیگ برتر صعود کند.

وی بیان کرد: تلاش ها و رایزنی های پژمان نوری در بقای ملوان بندرانزلی نقش بسیار مهمی داشت که این امر حتی می توان در صعود این تیم به رقابت های لیگ برتر نیز نقش بسزایی داشته باشد چون علاوه بر حضور پژمان نوری و کادرفنی بومی، هم اینک شاهد حضور پیشکسوتان این باشگاه همچون نصرت ایراندوست، مهدی حسنی مقدم و غیره در بخش های مختلف این باشگاه هستیم.

وی که به مدت ۱۹ سال به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه فوتبال سپیدرود رشت فعالیت داشت، در خصوص تیم داماش گفت: مشکل این تیم در چند سال اخیر مسایل مالی بود چون بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند با تیمهای دولتی مقابله و همچنین تیمداری کند.

وی خاطرنشان کرد: اما امید است مالک جدید این باشگاه با یک سازماندهی و ساماندهی مناسب تیم را حفظ و باعث بقای داماش شود البته این تیم مشکلات زیادی دارد  از جمله نداشتن زمین تمرین که مدیر جدید باید تشکیلات تیمهای پایه را سرو سامان دهد.

وی اضافه کرد: اگر تیم فوتبال داماش گیلان تیمهای پایه قدرتمندی داشته باشد، از نظر پشتوانه سازی شرایط مطلوبی را برای خود فراهم می کند و مردم رشت نیز امیدوارند که مالک جدید بتواند در کار خود موفق باشد و داماش با قدرت در لیگ دسته اول حضور یابد چون این تیم تنها نماینده رشت در لیگ دسته اول کشور است.

این مربی و کارشناس فوتبال گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت تیم چوکا گفت:  تیم فوتبال چوکا تالش به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرد اما متاسفانه فرشاد پیوس که یک مربی بااخلاق و توانمند بود از این تیم جدا شد و سرمربی چوکا که گیلانی است کارنامه مناسبی ندارد.

فرحسینی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود مردم تالش نیز از  جدایی پیوس ناراحت و نسبت به کادرفنی این تیم نگرانند که آیا خلاء پیوس در این تیم پر می شود، اما به هرحال امیدواریم که تیم چوکا نیز در نهایت بتواند سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند.

وی تصریح کرد: البته مسئولان این شهر و متولیان باشگاه چوکا باید کنترل و نظارت بیشتری روی این تیم داشته باشند و از چوکا حمایت همه جانبه ای کنند.

وی به تیم شهرداری آستارا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این تیم موفق ترین تیم گیلان در فصل گذشته بود چون کسی فکر نمی کرد که  بتواند به لیگ دسته اول صعود کند اما ایجاد همدلی و انسجام بین شهرداری آستارا و سایر مسئولان این شهر، باعث شد که این تیم نتایج خوبی را کسب کند.

این کارشناس فوتبال گیلان ادامه داد: اگر این اتحاد و همدلی ادامه یابد به طور حتم تیم شهرداری آستارا در رقابت های لیگ دسته اول نیز می تواند با قدرت ظاهر شده و در میانه های جدول رده بندی قرار گیرد و امید است که شهرداری آستارا به خوبی این تیم را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: البته فقط حمایت شهرداری آستارا از این تیم نمی تواند باعث موفقیت شود و باید سرمایه گذار و اسپانسرهای دیگر نیز از این تیم حمایت کنند تا تیم در میانه راه دچار مشکل مالی نشود.

فرحسینی بیان کرد: از سوی دیگر برای موفقیت تیمهای گیلانی حاضر در رقابت های لیگ دسته اول باید هیات فوتبال گیلان کمیته ای را در این خصوص تشکیل دهد تا کار نظارت بر نتایج تیمهای گیلانی حاضر در لیگ دسته اول را داشته باشد و برای موفقیت، رشد و صعود این تیمها برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا روزهای آفتابی در انتظار فوتبال گیلان باشد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.