وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

روزهای تیره فوتبال گیلان: از داماش بی‌امتیاز تا سپیدرود بی پول

ایران ورزشی / وصال روحانی

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود فوتبال گیلان روزهای سخت و کم‌ثمری را لااقل در ارتباط با لیگ برتر کشور سپری می‌کند.

از یک‌سو ملوان انزلی پس از چند سال دوری از این لیگ همچنان در حال جنگیدن با مشکلات مالی است و حتی ابقای ساده و لیگ یک را برای خود توفیق می‌انگارد و از جانب دیگر داماش و سپیدرود که تا همین دو سه سال پیش لیگ برتری بودند حالا به قهقرای ناکامی‌ها سوق داده شده‌اند و به هیچ روی شرایط بازگشت به بالاترین لیگ کشور را ندارند.

امتیازی که پس گرفته شد

در یکی از تحولات اخیر فوتبال باشگاهی کشور، امتیاز تیم لیگ یکی کارون اروند خرمشهر که داماش در سایه تملک آن قادر به حضور در مسابقات این لیگ شده بود، به این تیم خوزستانی عودت داده شده است. دلیل این رویداد عدم پایبندی داماشی‌ها به تعهدات مالی خود در قبال دریافت پروانه فعالیت تیم کارون اعلام شده است.

وقتی امتیاز کارون به صاحبش برگشت داده شد و فرجام‌خواهی داماش نسبت به این مسأله هم رد شد، داماشی‌ها فهمیدند امسال را دور از لیگ یک و در شرایط بسیار سخت‌تری سپری خواهند کرد.

البته کارون اروند باز هم قصد بهره‌گیری از امتیاز خود را ندارد و می‌خواهد پروانه فعالیتش را به تیم پرسابقه و معروف خیبر خرم‌آباد واگذار کند و این تیم لرستانی که چهار سال پیش از لیگ یک به لیگ دو سقوط کرد، یک‌بار دیگر در لیگ دسته اول فعالیت کند.

این قضیه البته فرقی برای داماشی‌ها که روزگاری با مدیریت امیر عابدینی و مربیگری نظایر حمید درخشان اوضاع بسیار بهتری داشتند و حتی در لیگ برتر نتایج بعضاً آبرومندی می‌گرفتند، ایجاد نمی‌کند و آنها باید با مشکلات خود بسازند و راه‌حلی برای برون‌رفت از شرایط نامساعد فعلی خود بیابند و این در حالی است که در سال‌های اخیر بارها شایعات انحلال و تعطیلی این تیم شنیده شده است.

سقوط آزاد تیم محبوب

داماش تنها تیم نگون‌بخت این روزهای گیلان نیست و سپیدرود برای چنین عنوان و مسأله‌ای رقابتی پایاپای با داماشی‌ها دارد. تیمی که دو فصل پیش با مالکیت و سرمربیگری علی کریمی در لیگ برتر ماندنی شد.

ندانم‌کاری‌ها و تغییر چندباره مربیان تیم در یکی دو سال اخیر و جواب ندادن مربیان ولو نام‌آشنا در امر نجات سپیدرود، تیم سرخ‌پوش رشت را که محبوب اول این شهر و رقیب جدی ملوان برای کسب عنوان پرطرفدارترین تیم استان گیلان است، به مرحله‌ای کشانده که حالا امید اصلی و تک‌هدف و وظیفه‌اش پرهیز از سقوط از لیگ دو به لیگ‌های منطقه‌ای و زیرگروه‌ها است.

آنهایی که آمدند و گریختند

در حالی که هنوز تاریخ و چگونگی برگزاری «لیگ ۲» قطعی و اعلام نشده، این تیم مشغول جذب بازیکن است و جالب‌تر اینکه این کار بدون مشخص بودن سرمربی بعدی سرخ‌های رشت در دست اقدام است. مالک فعلی سپیدرود هنوز اعلام نکرده چه کسی در فصل جدید روی نیمکت رهبری این تیم می‌نشیند ولی بدتر از آن حجم عظیم بدهی‌های سپیدرود است که هنوز به‌طور قطعی و دقیق مشخص و به تبع آن بازپرداخت نشده است.

هر فصل که سپری می‌شود، بر حجم قرض‌ سپیدرود افزوده می‌گردد و عملکرد مبهم و پرتضاد هیأت فوتبال لیگ در قبال این تیم و تعهداتش در مورد سپیدرود نیز مزید بر علت شده و وضعیت این تیم را که رشتی‌ها به آن عشق می‌ورزند، بحرانی‌تر کرده است.

اواخر سال پیش و اوایل امسال هم افراد و نهادهایی برای خریداری سپیدرود پا پیش گذاشتند اما پس از دیدن سختی‌های کار و میزان بدهی‌ها از خیر موضوع گذشتند و متواری شدند و توافق نهایی بین مذاکره‌کنندگان دورترین چیزی بود که می‌شد به‌ آن امید بست.

خبری از آفتاب نیست

با اینکه سپیدرود پس‌از روی کار آمدن موقتی علی کریمی در این باشگاه عملاً از حیطه باشگاه‌های دولتی و تحت نظارت شهرداری‌ها خارج شد و مدتی روی سرمایه‌های شخصی کار کرد، اما فشارهای مالی و کم‌محبتی برخی افراد به جادوگر سابق فوتبال آسیا وی را نیز فراری داد و حالا سپیدرود مانده است و انبوهی از مشکلات لاینحل و فوتبال گیلان مانده و روزهای منفی و تیره‌ای که انگار خیال آفتابی شدن مجدد را ندارد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است