وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

روز و شب فراموش‌نشدنی رشت: سپیدبخت!‌

(آی‌اسپورت / محمدحسین عباسی)

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – آن‌ها که قبل از هر نقطه دیگری، ملاقات با رشت را از ورزشگاه عضدی شروع می‌کنند، خیلی زود همه تصویرها و باورهای‌شان شاعرانه درباره شهر کوچک را دور می‌ریزند.

عضدی با اختلاف زیادی بی‌نظم‌ترین ورزشگاه کشور است. استادیومی در مرکز شهر رشت که به دانشگاه و درمانگاه چسبیده و برگزاری فوتبال در آن، سیمای شهر را تغییر می‌دهد. بلیت‌ها در ورزشگاه، همیشه توسط ۲ یا نهایتا ۳ نفر فروخته می‌شوند. پشت هر کدام از درهای ورودی، جمعیت زیادی منتظر می‌مانند و مسئولان استادیوم عموما ترجیح می‌دهد اقوام خودشان را از این درها عبور بدهند و تا دقایقی قبل از شروع بازی به خبرنگارها بی‌محلی کنند.

در جایگاه خبرنگارها، نه خبری از وای‌فای است و نه حتی صندلی به اندازه کافی دیده می‌شود. هیچ چیز در فضای استادیوم، استاندارد نیست اما اشتیاق هوادارها، تماشای فوتبال در عضدی را جذاب می‌کند. تماشاگران سپیدرود ۸ ساعت زودتر از شروع بازی حساس با نساجی، به استادیوم وارد شده‌اند و ۵ ساعت قبل از شروع مسابقه همه صندلی‌ها و حتی فضای بین صندلی‌ها را پر کرده‌اند.

جمعیت زیادی از پشت درها به خانه برمی‌گردند و گروهی نیز در یک تصمیم خطرناک، به خانه نیمه‌کاره اطراف زمین می‌روند و مسابقه را از آن‌جا تماشا می‌کنند. بعضی از هوادارها روی شیروانی‌های خانه، به تماشای سپیدرود نشسته‌اند. کافی‌ است یک نفر آن‌ها یک حرکت اضافه انجام بدهد تا این بازی، آخرین بازی‌ عمر همه این جماعت باشد.

نبرد با نساجی برای سپیدرود، با روحیه آغاز می‌شود. آن‌ها در اوج آمادگی ذهنی و جسمی هستند و خیلی زود، ۲ گل به حریف می‌زنند. نزهتی که بیشتر از هر بازیکن دیگری به صعود باور داشته، گل زیبای اول را وارد دروازه حریف می‌کند و گل دوم با ضربه سر تهیدست از راه می‌رسد. جشن صعود روی سکوها آغاز شده اما یک ضربه پنالتی، جهت نگاه‌ها را به طرف زمین برمی‌گرداند.

گل بیست و چهارم عباس‌زاده. وفاداری او به وعده‌اش. تیشرت مخصوص برای یادآوری عدد ۲۴. این تصاویر به سرعت از مقابل چشم هواداران سپیدرود عبور می‌کنند. مهاجم گلزن نساجی تشویق می‌شود و بازی، ادامه پیدا می‌کند.

تا حوالی دقیقه ۶۸، بازی بی‌حادثه دنبال می‌شود اما یک ضربه سر، ورزشگاه را برای چند ثانیه از شعار و شادی خالی می‌کند. آیا این آخرین قسمت از درام بازی امروز است؟ در ورزشگاه بعضی‌ها این‌طور فکر می‌کنند. بعضی‌ها اما امیدوارند. ۱۲ دقیقه جهنمی برای همه سپری می‌شود تا انگشت اشاره داور، نقطه پنالتی را نشان بدهد.

کعبی، کار حریف را تمام می‌کند و کار صعود را. تماشاگرها فنس‌ها را می‌شکنند تا روی چمن مصنوعی عضدی قدم بگذارند. هیچ دارویی به جز فوتبال نمی‌تواند چنین شادی خالصی به آن‌ها ببخشد. در شعارهای‌شان، به بازیکن‌ها افتخار می‌کنند و به ملوان کنایه می‌زنند. آن‌ها یک سال قبل، صعود به لیگ یک را در همین‌جا جشن گرفتند و هرگز تصور نمی‌کردند در همین زمان کوتاه، لیگ برتری‌شدن تیم محبوب را به چشم ببینند.

عمر ۵۰ ساله سپیدرود، حالا به یک فراز تاریخی رسیده است. یک روز و شب باشکوه. بکر و فراموش‌نشدنی. بوق و بادکنک قرمز، همه نمادهای دیگر خیابان‌های رشت را برای چند ساعت تسلیم می‌کنند. حالا زمان تن‌سپردن به شادی است. زمان فراموش کردن هر حسرتی که وجود داشته و نداشته.

زمان رقصیدن در خیابان‌ها. فکر کردن به یک انتظار طولانی و خندیدن، به ناامیدی‌ها. آینده سپیدرود؟ شهرهایی که چرخ صنعت در آن‌ها نمی‌چرخد نمی‌توانند درباره فوتبال رویاپردازی‌های زیادی داشته باشد اما برای سپیدرود، همه چیز ممکن است. تیمی که مربی‌اش نظرمحمدی است و ستاره‌اش کعبی. تیمی که تا همین‌جا، غیرممکن‌های زیادی را دریبل زده است.

تیمی که لیگ‌برتری شدن‌اش، مثل به هم رسیدن ۲ خط موازی است. تیمی که قوانین فیزیک را هم به بازی گرفته تا برگردد. تیمی با یک اسم باشکوه. که زندگی را به رشت و طراوت را به لیک برمی‌گرداند. که دیگر از بزرگ‌شدن آرزوهایش، وحشت نمی‌کند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه ارسال شده است

  • لشت نشا گفت:

    بچه ها عادل عوضی دید آمار سپیدرود داره سر به فلک میزنه دوباره نظرسنجی رو از اول گذاشته تا دیروز فقط 3000نفر به سپیدرود رای داده بودن الان شده 800نفر!و لیست تیم ها هم 2بخش شده.دوباره برید سایت @tvnavad و رای بدید.خیلی آشغاله این مردک

  • مهدی گفت:

    بعد از اینکه داماش پس از سه سال خوب نتیجه گرفتن در لیگ برتر، بدلایل مالی و مالکیتی و . . . سقوط کرد، همسایه ها که قبلا سابقه تبانی علیه رشتیها رو با استانهای دیگه داشتن، خوشحال شدن و بعضیشون گفتن: اشکال نداره، توی لیگ یک هم بازیهای مهمی انجام میشه!! قبل از هفته آخر در جاهای مختلف نوشته بودن: ملوان عزیزم، مبادا سپاسی را ببری و باعث ماندگاری داماش شوی!! بباز، آنچنان بباز که لذت ببریم!! الان شعر کوروش عزیز که نوشته: خنده نوکون می گریه ره . . . ، مصداق پیدا میکنه. همین امسال بارها بازیکنان و مربیان و مردم ما مصاحبه کردن که چقدر خوبه ملوان با ما صعود کنه ولی من در انزلی بجز بهمن خان صالح نیا، احدی رو ندیدم که چنین آرزویی برای سپیدرود داشته باشه. امسال از اول فصل دوستانی از بندر با نامهای کرامتی، سامان آبایی، آبای، و . . . میومدن و میگفتن : ابوی جان تیم شما پیره و کم میاره و نیم فصل دوم هفتم هشتم ببینینش!!
    الان باید ما بهشون بگیم: علیرغم حمایتهای فراوان نیروی دریایی و استفاده از سرباز و کمکهای پشت پرده باران چشمه و پولهای دنیامالی نتونستین صعود کنین ولی ما با دست به تمام معنی خالی همه رو ناک اوت کردیم و حقی رو که دهها سال ازمون سلب کرده بودن گرفتیم. حالا برید و فصل بعد هم در لیگ یک خاطره بسازید و رویای لیگ برتر رو تا سالها داشته باشین. فصل بعد ماشین سازی و سیاهجامگان یا صبا و مس کرمان و مس رفسنجان و بادران و اکسین و خونه به خونه و نساجی و گلگهر و سپاسی و . . . همه میخوان صعود کنن و شما حالا حالاها باید رویای لیگ برتر رو داشته باشین. ابوی جان، دیگه پیدات نیست!! سایت ملوان کلاب ده روزه که در حالت کما مونده و به روز نمیشه!! سایتهای دیگرشون هم همینطور. کامنت پامنت و قدقد هم دیگه خبری نیست!!

  • مهدی گفت:

    کامنت یک آبای در سایت شلخت کلاب، بعد از باختشون در جم و قبل از دو بازی آخر با خونه به خونه و مسجد سلیمان. نام کاربریش هم “مهراب” بود:

    6امتیاز ایتده ملوان را برتری میکند شک نکنید ،، سپید رود شخصیت لیگ برتر رفتن نداره.

    البته عرض کردم که این کامنت مربوط به پایان هفته 32 مسابقات بود، چون الان حدود یک هفته هست که تمام سایتهای مرتبط با شلخت در کما هستن و اصلا بروز نمیشن و احدی هم کامنت نمیذاره. کرامتی و سامان آباییی، soren1 و . . . کلا ناپدید شدن و خبرهای ضد و نقیضی در دست هست که بعضی از این عزیزان در اطراف مرز آذربایجان و در حال گریز به سمت لیگ روسیه مشاهده شده اند!!!

  • فرهاد گفت:

    درود
    صعود شکوهمند و با عزت رود خروشان گیلان، همه ما را زنده کرد. سپیدرود یک تاریخ است، یک تاریخ پر رنج، یک تاریخ بی کسی در بین تیمهای تا بن دندان مسلح دولتی، کارخانه های دولتی و ……. دولتی. لیگ برتر باید به سپیدرود افتخار کند. خسته شدیم از بس که نام تیمهای دولتی را شنیدیم. فولاد، آهن، تراکتو، ماشین،نفت بعدش لابد گچ و خاک …. ، سنگ مرمر ….، سیمان .
    لیگ برتر با نام زیبای سپیدرود مزین خواهد شد. اجازه دهیم تیمی اصیل با نامی اصیل و زیبا، زینت بخش فوتبال کشور شود.

  • کیوان رشتی گفت:

    درودبر دلاوران سپیدرود

  • omid گفت:

    اقای فریاد شیران بهتره خفه بشی پنالتیایی که برای ما گرفته شد اکثرا درست بود ضمن اینکه خیلی از پنالتیهای ما گرفته نشد که اگه میشد 5 هفته پیش قهرمان بودیم خیلی پنالتیهایی هم که به ضرر ما گرفته شد به گواه کارشناسا پنالتی نبود نظیرش پنالتی مفتی که ثانیه 20 تو انزلی به ضرر ما گرفتن شما عرضه نداشتی اقلا به پارس نبازی تا شاید صعود کنی پنالتیای مفت زیادی هم برای شما گرفته شده تیم ما بازیکن تکنیکی زیاد داشت و با نفوذاشون به درستی پنالتی میگرفتن کارنامه شما چیه هر جا رفتی چسبیدی به دم مایلی کهن اما هیچ افتخاری نداری برو خونه بشین کشکت رو بساب اوردن اسم مقدس سپیدرود برات کفاره به همراه داره