وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

رویارویی مربی محبوب رشتی‌ها با سپیدرود / اولین نبرد دست‌نشان در لیگ یک، با یاران سابق

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – سرمربی جدید خونه به خونه در دیدار هفته بیست و دوم در دیدار با تیم سپیدرود رشت روی نیمکت تیمش خواهد نشست، نبردی که خاطرات خوش دوران حضور دست نشان در شهر رشت را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از “ورزش سه”، نادر دست نشان که توانسته کارنامه خوبی از دوران حرفه ای مربیگری خود به ثبت برساند، این روزها به عضویت تیم خونه به خونه بابل درآمده تا در ادامه بازی های لیگ دسته اول هدایت این تیم را برعهده بگیرد، دست نشان که پیش از این توانسته بود بارها در لیگ دسته اول به موفقیت برسد در آخرین عملکرد خود به همراه صنعت نفت آبادان از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد.

او فصل شانزدهم برتر را به همراه همین تیم آغاز کرد و تا پایان بازی های دور رفت لیگ روی نیمکت این تیم نشست اما پس از آن با تغییراتی که در این تیم ایجاد شد راهی دسته اول و تیم مدعی خونه به خونه بابل شد.

اکنون دست نشان در اولین بازی خود، رودرروی تیمی قرار خواهد گرفت که خاطرات خوشی با سرمربی و برخی بازیکنان و البته مردم شهرشان دارد، سال ها پیش و زمانی که دست نشان به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم پگاه گیلان نشسته بود توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به جا بگذارد و با این تیم تا بازی فینال جام حذفی پیش برود و به دلیل بازی و البته نتایج خوبی که تیم پگاه گیلان در دوران حضور این مربی به ثبت رسانده بود دست نشان از محبوبیت ویژه ای در شهر رشت برخوردار است.

دست نشان در حالی سرمربیگری تیم خونه به خونه را پذیرفته که این تیم یکی از تیم های مدعی رسیدن به لیگ برتر است و بازی های باقیمانده این تیم در ادامه لیگ از حساسیت ویژه ای برخوردار است. بابلی ها اکنون با ۳۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بدتر در رده هشتم جدول رده بندی ایستاده است این در حالیست که سپیدرودی ها با ۳۶ امتیاز و با یک بازی کمتر تیم سوم لیگ محسوب می شوند.

زمان حضور دست نشان در تیم پگاه، علی نظرمحمدی سرمربی این روزهای تیم سپیدرود به عنوان دروازه بان اصلی این تیم رشتی به بازی می پرداخت.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

13 دیدگاه ارسال شده است

  • قلب لشت نشا به عشق سیاه جامگان میزند گفت:

    ما مردمان زحمتکش لشت نشا چون پارسال شالوده سیاه جامگان را تشکیل داده بودیم و داغ ماندن در لیگ برتر را به ملوان گذاشتیم از مسولین خواهشمندیم خداداد عزیزی پرحاشیه را از تیم برکنار و یک لشت نشایی را سرمربی تیم کند تا اگر ملوان دوباره هوس لیگ برتر کرد یک درس لشت نشایی به انها بدهیم خواهشا همه حمایت کنید

  • حمیدرضا گفت:

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱!

  • علی گفت:

    چرا محسن دلیر را زود به بازی نمی رسانند ؟اگر اوکنار سهیل بازی بکنه درهربازی جشنواره گل خواهیم داشت

  • هرمزان گفت:

    دریغ از یه ذره عقل و شعور، لشت نشایی برات متاسفم.

  • گیلان گفت:

    با تقدیر از باشگاه ملوان که باعث شد تامینی و نزهتی و ….. به فوتبال رشت معرفی شوند

  • پدرام گفت:

    با تقدیر از تو که راه خونتو گم کردی بجای شلخت کلاب میای اینجا زر زر میزنی تقدیر از تو تقدیر از من تقدیر از اون تقدیر از همه

  • امین(سپیدرود) گفت:

    بیخیال همه حاشیه ها … ما فردا با امتیاز از بابل بر میگردیم که همچنان دست نشان برای ما خوش خاطره باقی بمونه

  • ساسان گفت:

    بازی سختی داریم و امتیازا رو داریم از دست میدیم . فردا یک مساوی هم برای ما یک پیروزی است و اگر ببریم که وضع فرق میکنه و اگر ببازیم در جدول سقوط می کنیم.

  • مهدی گفت:

    سال ۵۲ ، یعنی پنج سال قبل از انقلاب، ملوان در انتخابی تخت جمشید موفق نشد ولی نیروی دریایی با فشار و رانت و ازآنجاییکه میخواست تیم در دسته یک تخت جمشید داشته باشه، با اعمال نفوذ ملوان رو به دسته یک تخت جمشید تحمیل کرد که این مطلب در مصاحبه رضا ویشگاهی، پیشکسوت ملوان منتشر شده. از همون ابتدا با این ترفندها ملوان در بالاترین سطح فوتبال ایران صاحب جایگاه شد و رشت محروم ماند، ولی سپیدرود کبیر روی پای خودش ایستاد و در دسته دوی تخت جمشید همه ساله مدعی صعود بود و سرانجام وقتی در سال ۵۶ صعود کرد مسابقات بخاطر انقلاب تعطیل شد. بعد از انقلاب هم همیشه نیروی دریایی حامی ملوان بود و دو باشگاه محبوب رشت خصوصی و محروم از داشتن حامی دولتی در این فوتبال تمام دولتی ایران بودند. به محض اینکه شهرداری رشت یکی از دو تیم رشتی را مورد حمایتی مشابه نیروی دریایی قرار داد، فوتبال رشت در ابتدای دهه ۷۰ با استقلال شهرداری به بالاترین سطح فوتبال ایران ورود کرد و نشان داد علت حضور انزلی در بالاترین لیگ کشور و عدم حضور رشت در آن فقط و فقط به حمایت و رانت و نفوذ نیروی دریایی وابسته است و اگر باشگاههای رشتی هم چنین حمایتهایی داشته باشند، ملوان که هیچ، تنه به تنه قدرتهای لیگ کشور میزنند. در یکی از همان سالها که ملوان علیرغم حمایت نیروی دریایی، سقوط کرده و در دسته دوم آزادگان حضور داشت، در هفته آخر با تبانی با ابومسلم مشهد، از صعود استقلال شهرداری رشت جلوگیری کرد!! بدلیل اینکه میثاقیان مربی ابومسلم بود و در سالهای دور در ملوان بازی میکرد و همچنین به دلیل دشمنی با رشت و جلوگیری از صعود استقلال شهرداری به لیگ یک آزادگان(آن زمان لیگ برتر وجود نداشت). این مورد تبانی با ابومسلم توسط شخص فاضل قدیری که در آن بازی در مشهد کاپیتان ملوان بود به یکی از نزدیکان گفته شده و در آن بازی تا دقایق پایانی ملوان یک بر صفر از ابومسلم جلو بود و اگر همین نتیجه باقی میماند با برد استقلال رشت که همزمان در رشت بدست آمده بود دو تیم گیلانی به لیگ یک آزادگان صعود میکردند اما در دقایق پایانی و با آن تبانی کثیف علیه رشت، بازی مشهد یک یک شد و همان تک امتیاز منجر به صعود ملوان و ابومسلم شد!!در ادامه به تعدادی از تقابلهای تاریخی سپیدرود و ملوان و حاشیه های آنها اشاره میکنم: سال ۱۳۵۵ اولین تقابل جدی فوتبال رشت و انزلی با رویارویی سپیدرود و ملوان در جام حذفی ایران در تک بازی “ورزشگاه انزلی” رقم خورد!!! این بازی با تمام حواشی به وجود آمده با دو گل غفور جهانی و عزیز اسپندار در مقابل تک گل کامیاب به سود شاگردان صالح نیا خاتمه یافت.
    سال ۱۳۶۱ یکی از طلاییترین سالهای فوتبال رشت در تقابل با انزلی بود، در این سال سپیدرود در یک بازی نفس گیر با دو گل ملوان را مغلوب کرد. گل اول بازی را مرحوم هوشنگی و گل دوم را حمیدرضا منصوری بثمر رساندند. این بازی رفت دو تیم بود ملوان با ترکیب رمضان احمدپور،درجزی،پیشگاه هادیان، قدیر بحری،مرحوم فرخ جهانی،حمید محمدیان،کهن قنبریان،عزیز اسپندار، غفور جهانی و علافی با سرمربیگری صالح نیا برای اولین بار برابر سپید رود شکست خورد و در بازی برگشت نیز دیدار دو تیم با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید.
    در سال ۱۳۶۲ مرحوم ایرج زهرابی رئیس هیات فوتبال گیلان بود وی در نیمه نهایی لیگ گیلان تک بازی پر التهاب ملوان و سپیدرود را در اقدامی عجیب در “ورزشگاه انزلی” برگزار کرد تا برنده بازی به دیدار پایانی راه یابد!!!
    در آن دیدار سپیدرود خیلی خوب شروع کرد و شوت سنگین محمد احمدپور از فاصله ۴۰ متری دروازه ملوان را باز کرد، اما ملوان فشار عجیبی روی دروازه سپیدرود وارد کرد تا سرانجام در دقیقه ۷۰ به یک “پنالتی” برای ملوان منجر شود که این پنالتی توسد قدیر بحری به گل تساوی ملوان تبدیل شد.
    بازی به وقت های اضافه کشیده شد و ملوانان همچنان فشار را روی دروازه حریف حفظ کردند در حالی که بازی به دقیقه ۱۲۰ و شروع ماراتن پنالتیها نزدیک می شد ناگهان مرحوم قایقران با یک شوت راه دور بی نظیر استادیوم را منفجر کرد و ملوان را به دیدار پایانی لیگ گیلان فرستاد. اما مهمترین اتفاقی که بعد از انقلاب آتش حاشیه‌های نبرد تیم‌های رشت و انزلی را شعله‌ورتر کرد، دیدار دو تیم سپیدرود و ملوان در فینال مسابقات لیگ قهرمانی استان گیلان در سال ۶۳ بود. بازی رفت این دو تیم در رشت برگزار شد که به دلیل ازدحام تماشاگران و حضورشان در کنار زمین، نیمه کاره ماند. چند روز بعد این بازی تکرار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.
    بازی برگشت در انزلی برگزار شد و درحالیکه سپیدرودی‌ها با یک گل پیش بودند، تیم ملوان توانست توسط قایقران در دقایق پایانی بازی گل تساوی را به ثمر برساند تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. سپیدرودیها و طرفدارانش با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، غرق در شادی قهرمانی بودند که در کمال تعجب دیدند مسئولان برگزاری مسابقه در اقدامی بی سابقه اعلام کردند برنده در وقت اضافه مشخص خواهد شد و قانون گل زده در خانه حریف که همیشه انجام میشد، در این بازی لحاظ نمیگردد!!
    اجرا نشدن دقیق قانون که بسیار تعجب آور و آنی بود و از نفوذ عجیب نیروی دریایی حکایت داشت، باعث ایجاد درگیری‌هایی شد اما در نهایت با برقراری آرامش نسبی، مسابقه ادامه یافت. در دقیقه ۷ وقت اضافه، داور یک ضربه “پنالتی” به سود ملوان اعلام کرد!!! ضربه غفور جهانی توسط مصطفی خمامی مهار شد اما باز هم در عین ناباوری، داور رای به تجدید این ضربه داد که اینبار “زننده ضربه تغییر کرد” و قایقران آن توپ را به گل تبدیل کرد تا با همین گل در نهایت ملوان با نتیجه دو بر یک پیروز شده و به قهرمانی دست یابد!!
    پس از پایان مسابقه ابتدا بازیکنان دو تیم درگیر شدند که این درگیریها به سکوی تماشاگران کشید و در این شرایط و با تصمیمات بسیار بحث برانگیز داور و مسئولین برگزاری مسابقه، بازیکنان و خیل هواداران رشتی به هیچ وجه قادر به کنترل خود نبودند! این آغاز دوباره‌ای بود در تنش‌ها و حاشیه‌های شهرآورد استان گیلان. در سال ۱۳۶۴ سپیدرود رفت و برگشت ملوان را شکست داد و یک دبل تاریخی را رقم زد و بنوعی انتقام حوادث سال قبل را بخوبی گرفت. قرمزپوشان دیدار رفت را در انزلی(۲برصفر) و بازی برگشت را با گل حسن حاجی پور(یک بر صفر) به سود خود به پایان رساندند. در این سال سپیدرود قهرمان گیلان شد و صالح نیا در ملوان جوانگرایی را استارت زد تا به ملوان روح دوباره ببخشد.
    در سال ۶۶ مرحوم قایقران با۲۶ سال سن با دو شوت راه دور و استفاده از ضعف سنگربان سپیدرود (مسعودی) دروازه سپیدرود را گشود تا ملوان آن دیدار را به نفع خود به پایان ببرد.پیروزی و موفقیت زمانی شیرین و دلچسب است که جوانمردانه و با قضاوت عادلانه بدست آید، نه با پنالتی های مداوم و اخراج بازیکنان حریف و اعمال نفوذ از خارج مستطیل سبز و . . . !! چنین پیروزیهایی اگر به دوستان ملوانی میچسبد، مبارکشان باشد.
    در نهایت، واقعیت اینه که رشت در طول پنجاه سال، بدون حمایت و بودجه دولت، دو باشگاه مردمی و پرهوادار رو حفظ کرده و هر زمان بصورت مقطعی توسط شهرداری یا شرکت پگاه یا داماش از فوتبال رشت حمایتی بعمل اومد، این شهر به بالاترین سطح و لیگ کشور رسید و حتی فینال جام حذفی رو هم دید، اما انزلی فقط با حمایت پنجاه ساله نظامی تونسته خودشو حفظ کنه و همیشه در انتهای جدول لیگ بوده و علیرغم همه حمایتها سه مرتبه سقوط هم کرده!! ولی فوتبال رشت هر زمان سقوط کرد با بحران مالی و مالکیتی مواجه بود که همه اینها حاصل عدم حمایت مداوم و منابع اعتباری پایدار هست. انزلی بدون حمایت نیروی دریایی و با استفاده از بازیکنان و ستاره های ملوان و برای خارج شدن از سایه همیشگی نیروی دریایی، استقلال انزلی رو ایجاد کرد که حتی غفور جهانی و سیروس قایقران و خیلی از اسطوره های انزلی هم نتونستن بیش از چند سال حفظش کنن و در کمترین زمان محو شد و ثابت کرد فوتبال انزلی مثل رشت نیست که بدون نیروی دریایی بتونه ادامه حیات بده . . .

  • علی (بندرعباس) گفت:

    سپیدرود فقط باید برای برد به زمین بابل برود

  • میلاد ق گفت:

    مساوی هم خوب است . چون برد در بابل بسیار سخت است. یک امتیاز به از صفر امتیاز است

  • کیوان رشتی گفت:

    درودبرشیربچه های باغیرت رشتی

  • فرهادسپیدرود گفت:

    تقدیر از فوتبال کلانشهر رشت و حومه که بازیکنهای زیادی رو به شلخت ها دادش