وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

زمان نقل و انتقالات تابستانی لیگ دسته دوم / نیمه دوم شهریور آغاز فصل تازه لیک دو

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ زمان نقل و انتقالات تابستانی فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور را اعلام کرد.

بر اساس اعلام کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ؛ زمان نقل و انتقالات تابستانی فصل جدید لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور از روز یکشنبه یکم مرداد آغاز می‌شود و در روز سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

همچنین بر اساس دستورالعمل جدید کارگروه نقل و انتقالات سازمان لیگ؛ سهمیه بازیکنان در تیم‌های لیگ دو که پیش از این با سهمیه بزرگسالان، زیر ۲۵ سال، زیر ۲۳ سال و زیر ۲۱ سال به ۴۰ بازیکن می‌رسید به حدود ۳۱ بازیکن کاهش یافت!

در دستورالعمل جدید نقل و انتقالاتی برای تیم‌‌های لیگ دویی، سهمیه بزرگسال از ۲۱ به ۱۹ بازیکن، سهمیه زیر ۲۳ سال از ۹ به ۶ بازیکن و سهمیه زیر ۲۱ سال از ۱۰ به ۶ بازیکن کاهش یافته است.

همچنین سهمیه زیر ۲۵ سال نیز به مانند تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی برای تیم‌های لیگ دویی نیز حذف شده است.

نکته جالب توجه اینکه در شرایطی که علی رغم کاهش سهمیه بازیکنان در تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی؛ برای این تیم‌ها یک سهمیه ۶ نفره با فاقد محدودیت سنی تحت عنوان “سهمیه سایر بازیکنان” که شامل بازیکنان سرباز، قرضی، تیم ب و آکادمی در نظر گرفته شده است اما این سهمیه برای تیم‌های لیگ دویی در نظر گرفته نشده تا عملا پس از یک انقلاب بزرگ در کاهش سهمیه بازیکنان؛ تعداد بازیکنان در لیست‌ تیم های دسته دومی از ۴۰ بازیکن به ۳۱ بازیکن کاهش یابد.

پس از اعلام زمان شروع و پایان نقل و انتقالات لیگ دو حالا کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز زمان تقریبی شروع مسابقات را به تیم‌های حاضر اعلام کرده است تا این تیم‌ها طبق زمان بندی اعلام شده؛ برنامه ریزی‌های لازم را برای آماده‌سازی خود جهت حضور در مسابقات انجام دهند.

بر اساس اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ؛ مسابقات فصل جدید لیگ دو از اواخر شهریورماه آغاز خواهد شد. البته از آن جایی که زمان پایانی نقل و انتقالات ۱۸ مهرماه اعلام شده و با توجه به اینکه در فصول اخیر روزهای پایانی نقل و انتقالات دو هفته مسابقاتی لیگ را پوشش می‌داد به نظر می‌رسد اواخر شهریور و یا نهایتا اوایل مهرماه زمان قطعی شروع فصل جدید رقابت‌ها باشد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.