وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

سازمان لیگ در آچمز؛ این دوراهی پردردسر!

خبر ورزشی

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود دقیقاً از ۹ اسفند سال ۹۸ بود که رقابت‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌کاره ماند و حالا برای برگزاری ادامه آن هر روز اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد.

اینکه چند تیم مخالف ادامه لیگ و چند تیم دیگر موافق ادامه لیگ هستند، بحث تکراری است و هر تیمی باتوجه به منافع خود، به سازمان لیگ پیشنهاد می‌دهد، اما باتوجه به اینکه زمان به سرعت در حال گذر است و چند روز دیگر هم وارد خرداد می‌شویم، فدراسیون و سازمان لیگ باید هرچه زودتر تصمیم‌گیری کنند.

با شرایط موجود سازمان لیگ دو راه پیش‌رو دارد؛ یا لیگ را تعطیل کند و یا ادامه دهد. اگر لیگ تعطیل شود، انتخاب قهرمان، سهمیه‌های آسیایی، دو تیم سقوط‌کننده و دو تیم صعودکننده به لیگ برتر نیز باید مشخص شود. یا اینکه همه نتایج باطل و تیم‌ها برای فصل آینده استراحت می‌کنند.

انگار که فصل نوزدهم اصلاً وجود نداشته! ولی اگر سازمان لیگ مجوز ادامه رقابت‌های لیگ برتر را صادر کند، مشکلات دیگری وجود دارد. بعضی از شهر‌ها و استان‌ها در وضعیت قرمز ویروس کرونا (نظیر اهواز، آبادان و مسجدسلیمان) قرار دارند و طبعاً برگزاری مسابقه فوتبال در آن شهر‌ها خطرناک است.

طبق پروتکل های بهداشتی بوندس‌لیگا یا دیگر لیگ‌های معتبر هم نمی‌توانیم جلو برویم، چون ابزار و امکانات آن‌ها را نداریم. به همین دلیل سازمان لیگ آچمز شده و تکلیف خود را هم نمی‌داند، چه رسد که تکلیف تیم‌ها را روشن کند!

باشگاه‌های اروپایی برای انجام ادامه بازی‌ها پروتکل‌های سفت و سختی را در نظر گرفته‌اند، جدا از ورزشگاه‌ها و هتل‌ها که ضدعفونی می‌شوند، بازیکنان باید تست کرونا بدهند. یعنی هر بازیکنی که دو هفته متوالی تست‌های گرفته شده از او منفی باشد، اجازه حضور در تمرینات را پیدا خواهد کرد.

روند گرفتن تست از اعضای تیم‌ها تا ورود به مرحله تمرینات گروهی و شروع مسابقات ادامه دارد و حتی با شروع رقابت‌ها نیز قبل و بعد از مسابقه از بازیکنان تست کرونا می‌گیرند و این روند تا زمان صفر شدن انتشار این ویروس ادامه خواهد داشت.

حالا جالب است بدانید در فوتبال ایران هنوز تست کرونایی از هیچ‌کدام از بازیکنان و مربیان گرفته نشده است! حتی معمولی‌ترین تست PCR که روش سریع برای تشخیص ویروس کروناست، در اختیار تیم پزشکی باشگاه‌ها قرار نگرفته است.

هزینه این تست PCR حدود ۳۵ هزار تومان است و شاید به همین دلیل است که باشگاه‌ها به‌خاطر هزینه آن، دوست دارند مسابقات نیمه‌کاره تمام شود. چرا که هر هفته این تست باید از بازیکنان، کادر فنی و دیگر اعضای مجموعه تیم‌ها گرفته شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.