وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

سپیدرود – تراکتور: پیروزی ندارها برابر داراها

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدروددر هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور تیم های تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت که به نوعی تیم های دارا و ندار ایران هستند به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ندارها( سپیدرود) برابر تراکتورسازی به برتری رسید.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرگزاری ایرنا، تیم فوتبال سپیدرود رشت عصر جمعه در این دیدار در ورزشگاه سردارجنگل رشت با نتیجه سه بر یک برابر تیم متمول و پرمهره تراکتورسازی تبریز به برتری رسید.

در این دیدار بازیکنان سپیدرود یک بازی هجومی و با انگیزه ای را انجام دادند اما شاید بیشترین چیزی که در این دیدار به چشم آمد، اشتباهات محرز محسن فروزان دروازبان تیم تراکتورسازی تبریز در به ثمر رسیدن گل اول و همچنین گل سوم سپیدرود بود.

محسن فروزان که در چند دیدار اخیر تراکتورسازی دروازه خود را بسته نگهداشته بود و سودای شکستن رکورد سیدحسین حسینی دروازبان جوان استقلال را در سر داشت، به طور حتم این تصور را داشت که مقابل تیم انتهای جدولی سپیدرود نیز می تواند دروازه خود را بسته نگه دارد تا بتواند به رکورد حسینی نزدیکتر شود.

با وجود این اشتباهات ، دروازبان تراکتورسازی چند عکس العمل خوب نیز داشت و مانع از به ثمر رسیدن گل های بیشتر از سوی سپیدرود رشت شد به خصوص در دقایق پایانی یک واکنش جالب این دروازبان باعث شد تا سپیدرود به گل چهارم خود دست نیابد.

شاید اکثر کارشناسان و فوتبال دوستان نیز قبل از بازی رای به پیروزی راحت تیم تراکتورسازی در این میدان می دادند و به طور حتم همگان بر این باور بودند که تیم تراکتورسازی با غلبه آسان بر سپیدرود یک گام به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر نزدیکتر می شود.

اما تیم سپیدرود با برتری در این دیدار تمامی معادلات را به هم زد و شرایط تیم ها را در صدر جدول و در انتهای جدول جذاب تر کرد و هم اینک رقابت برای کسب قهرمانی و همچنین کسب سهمبه آسیا در صدر جدول جذاب تر شده و رقابت برای فرار از سقوط نیز در انتهای جدول سخت تر و پیچیده تر شده است.

بازیکنان سپیدرود در این دیدار فراتر از انتظار ظاهر شدند و توانستند تیم پرمهره و پر امکانات تراکتورسازی را با نتیجه جالب سه بر یک شکست دهند تا علاوه بر اینکه این تیم تبریزی را تا حدی از قهرمانی دور نگهدارد، خود نیز امیدوارانه رقابت های لیگ برتر را ادامه و شانس ماندن خود را در مسابقات فصل جاری افزایش دهد.

بازیکنان سپیدرود در دیدار برابر تراکتورسازی سه بار دروازه این تیم را گشودند تا پس از چند بازی که تیم تبریزی دروازه خود را بسته نگهداشته بود، به یکباره در یک بازی سه گل دریافت کند که به طور حتم این شکست باعث می شود تا تراکتورسازی با احتیاط بیشتری در پنج بازی باقی مانده وارد زمین شود.

البته سرخپوشان رشتی به جز به ثمر رساندن سه گل، چند موقعیت مناسب گلزنی دیگر نیز داشتند و از طرف دیگر به خوبی توانستند مهره های ارزشمند و میلیاردی تیم تراکتورسازی تبریز را مهار کنند و فقط یک بار مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی و کاپیتان تیم تراکتورسازی موفق به گشودن دروازه تیم سپیدرود شد.

به جز این مورد ، سپیدرودی ها در سایر موارد بسیار توانمند ظاهر شدند و به خوبی توانستند مهره های کارساز داخلی و خارجی تیم تراکتورسازی را از کار بیاندازند و این مهره های کلیدی را مهار کنند که به طور حتم در این امر، نقش کادر فنی و همچنین حمایت تماشاگران تاثیر بسزایی داشت.

به هرحال تیم فوتبال سپیدرود رشت در دیدار برابر تراکتورسازی با یک بازی زیبا و تماشاگرپسند به برتری رسید و از همان شروع مسابقه این تیم برای کسب پیروزی پا به میدان گذاشت و سرانجام توانست سه امتیاز حساس این بازی را تصاحب کند تا شانس ماندن خود را در لیگ برتر افزایش دهد.

البته این پیروزی ارزشمند در ابعاد دیگر هم قابل تحلیل و بررسی است چون تیم سپیدرود که از ابتدای فصل با مشکلات فراوان مالی و مدیریتی مواجه بوده و هم اینک نیز شرایط بسیار بد مالی را سپری می کند، در مقابل تیمی قرار گرفت که می توان از آن به عنوان پولدارترین و پر امکانات ترین تیم لیگ برتری نام برد.

پیروزی تیم سپیدرود نیز باعث شد تا دوباره این تفکر در ذهن ما خطور کند که همه چیز پول نیست و گرچه پول در اکثر اوقات حلال مشکلات است اما گاهی اوقات پول همه چیز نیست و می توان با مشکلات مالی فراوان نیز خوب بازی کرد ، خوب جنگید و به برتری رسید.

به طور حتم سپیدرود با این پیروزی با روحیه بهتر در پنج بازی خود به میدان خواهد رفت و اگر بتواند همانند دیدار با تراکتورسازی در بازی های باقی مانده حضور یابد، شانس این تیم برای ماندن در لیگ برتر افزایش خواهد یافت.

اما از طرف دیگر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که با این شکست از صدر جدول فاصله گرفت و شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کمرنگ می بیند، منتظر توقف پیروزی برابر سایپا است تا با برتری برابر این تیم در بازی رو در رو ، همچنان امیدوار به قهرمانی در رقابت های فصل جاری لیگ برتر باشد.

به هرحال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این پیروزی سپیدرود رشت چه پیامدهایی دارد و آیا برتری ندارها باعث ماندن سرخ پوشان رشتی در لیگ برتر خواهد شد.

با توجه به انجام سایر بازی ها و در جدول رده بندی، تیم تراکتورسازی تبریز با این شکست همچنان ۴۹ امتیازی باقی ماند و گرچه در مکان دوم جدول است اما فاصله سایر تیم ها با سرخپوشان تبریزی کم شده و از طرف دیگر اگر پرسولیس در دیدار خود برابر سایپا به برتری برسد، فاصله اش را با این تیم بیشتر می کند.

از طرف دیگر تیم فوتبال سپیدرود رشت با پیروزی ارزشمند برابر تراکتورسازی تبریز ۱۸ امتیازی شد و گرچه در همان مکان پانزدهم جدول باقی ماند اما فاصله اش را با تیم نفت مسجد سلیمان که در مکان چهاردهم قرار دارد، به یک امتیاز کاهش داده تا شانس سرخپوشان رشتی برای سبقت از این تیم و ماندن در لیگ برتر افزایش یابد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.