وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

شباهت های دو تیم صعود کرده: نقش کی روش در صعود / جم و گیلان!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – سخت کوشی و تلاش تا آخرین لحظه دو ویژگی مهم تیم های صعود کرده به لیگ برتر است.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرورزشی، لیگ یک این فصل در حالی به پایان رسید که دو تیمی که از این رقابت ها مجوز حضور در لیگ برتر را دریافت کردند در در طول تمام هفته های این فصل تلاش ویژه ای برای صعود به دسته بالاتر از خود نشان داده بودند.

هدف بزرگ هر دو تیم برای صعود به لیگ برتر از دو فصل پیش آغاز شده  بود. به خاطر نداریم در طول تاریخ لیگ یک هر دو تیم صعود کرده به لیگ برتر فصل قبلش را در لیگ دو سپری کرده باشند. شرایطی که پارس جنوبی و سپیدرود تجربه کردند. هر دو تیم فصل گذشته در لیگ دو حضور داشتند و این فصل مجوز حضور درلیگ یک را پیدا کرده بودند.

در شرایطی که زمانی که این دو تیم از لیگ دو راهی  لیگ یک شدند تعدادی از مطرح ترین تیم های لیگ از نظر روانی در مقابل آنها برتری داشتند. تیم هایی مانند ملوان، بادران، گل گهر و خونه به خونه در ابتدای فصل به مراتب از نظر روانی شرایط بهتری نسب به سپیدرود و پارس جنوبی برای صعود داشتند و بی دلیل نبود که تا نیم فصل دوم در جدول رده های بالا را به خود اختصاص داده بودند.

اما در شاکله پارس جنوبی و سپیدرود نگاهی حرفه ای وجود داشت. علاوه برای این حمایت جانانه هوادارانشان نشانه مهم دیگری بود که تا آخرین لحظه دو تیم را تنها نگذاشتند.

نسل جدید مربیان با نگاه حرفه ای

هر دو تیمی که جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند با مربیانی از نسل جدید فوتبال ایران به این موفقیت دست پیدا کردند. پارس جنوبی با مهدی تارتار و سپیدرود رشت با علی نظر محمدی. این دو برخلاف بسیاری از مربیان لیگ یک نگاه سنتی به فوتبال ندارند. فوتبال روز دنیا را دنبال می کنند و علاقه مند به سبک مربیانی مانند پپ گواردیولا و یورگن کلوپ هستند.

علاقه به علم روز فوتبال حتی باعث شده بود این دو مربی جوان در ابتدای فصل در تمرین تیم ملی فوتبال ایران حاضر شوند و از نزدیک شاهد تمرینات کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی باشند. نت برداری آنها از تمرینات کی روش نشان می دهد آنها تحت تاثیر تفکرات سرمربی تیم ملی هستند که به نظر می رسد از نظر فنی کامل ترین مربی است که در حال حاضر در فوتبال ایران حضور دارد.

حتی سبک کی روش روی فوتبال دوتیم هم تاثیر گذاشته بود. به عنوان مثال پارس جنوبی این فصل دارای بهترین خط دفاع لیگ یک بود که این موضوع تمایل تارتار را به شیوه دفاعی در فوتبال نشان می دهد.

پارس جنوبی و سپیدرود با تفکر دو مربی جوان موفق شدند جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورند. دو تیم از سرمایه هواداران پر شور نیز برخوردار هستند. همه چیز برای رو شدن آنها به عنوان دو پدیده جذاب در سطح اول فوتبال ایران در فصل آینده مهیا است و دو تیم می توانند هدف های خود را فصل آینده در لیگ برتر دنبال کنند.

جم و گیلان!

دو تیم از لیگ یک و از دو منطقه جنوبی و شمالی کشور به لیگ برتر راه یافتند. زمینه‌های مساعد جنوب برای فوتبال که تاریخی را با خود حمل می‌کند در شرایط مناسب و مدیریت صحیح و داشتن بودجه جواب داد و پارس جنوبی جم (جم یک شهر کوچک با ۵۲ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر است) به لیگ برتر می‌آید.

وجود منابع کار باعث شده که رنگ‌آمیزی نژادی گوناگونی این شهر پیدا کند و شریان اقتصادی نفت توجه به این شهر کوچک را بیشتر کرده است. یک نماینده دلسوز و مردمی، یک بانوی تحصیلکرده در مجلس شورای اسلامی از مردم این شهر به انواع مختلف دفاع می‌کند و حقوق آنان را در نظر دارد.

شاید مدیران کلانشهر، این مهم را دارا هستند که خروجی‌های آنان در تمام زمینه‌ها مثبت واقع می‌شود. بقای پارس جنوبی جم در لیگ برتر مهم‌تر از صعود آنهاست و حالا جنوبی‌ها باید باور کنند که این بخش از ماجرا خیلی جدی‌تر است و نیازمند یک برنامه‌ریزی اساسی است. خوشحالیم که جم در لیگ برتر تیم دارد اما نگرانیم که ظرفیت حضور در لیگ برتر را جم با این موقعیت داشته باشد. مدیران جم، کار دشواری پیش ‌رو دارید، مسئولیتی سنگین و حفظ اعتبار و آبروی ورزش جنوب را امروز باید آغاز کنید تا به فصل‌های شتاب و عجله نرسیده است.

گیلان پرنشاط، بافرهنگ، با تاریخ و مبارز، گیلانی که روزگاری با ملوان قهرمان جام حذفی می‌شد و هر تیم قدرتمند تهران را در انزلی زیبا از پا درمی‌آورد. گیلان غفور جهانی، علی نیاکانی، عزیز اسپندار، گیلان بهمن صالح‌نیا، گیلان سیروس قایقران. حیف از ملوان، با وجود تلاش بسیار تا رده چهارم لیگ دسته اول بالا آمد اما سپیدرود رشت، تیم باریشه و تاریخ‌دار توانست به لیگ برتر برسد.

چه دل‌انگیز است زمانی که سپیدرود در لیگ برتر فوتبال ایران به حرکت درآید و بماند و تقویت شود، بودجه داشته باشد و خود را به تمام انرژی‌های بودن مجهز کند. رشت با این پتانسیل اقتصادی، فرهنگی و تاریخی نباید از نظر مالی کم بیاورد. باید نمایندگان و مسئولان استانی رشت بدانند اهمیت بودن در لیگ تا چه اندازه برای استان مهم است.

لیگ یک تمام شد و از فردا نوبت ساختن و رفتن در رقابت‌هایی است که تعریف جامع کشوری خود را دارد. مسئولان سپیدرود، شما با تیم بزرگ رشت می‌توانید بر بسیاری از معضلات جامعه شمالی خود فائق بیایید.

مادر شهر گیلان، مردانی چون ثابت‌قدم، جعفرزاده و کوچکی‌نژاد دارد تا بتوانند از سپیدرود رشت یک الگو بسازند، دولت یازدهم نیز باید کمک کند تا رشت با قوهای سفید خود در فوتبال کشور به حرکت درآید. وزیر ورزش هوای رشتی‌ها را داشته باشید.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه ارسال شده است