وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

صفحه ی ویژه ایران ورزشی از لیگ آزادگان: عاقبت سهمیه خریدن! / این چهار تیم نه سقوط می‌کنند و نه صعود

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – روزنامه ایران ورزشی مهمترین روزنامه ورزشی ایران در صفحه ای ویژه به اتفاقات و حواشی لیگ دسته اول آزادگان در حساس ترین روزهای خود پرداخته است که بخش نخست آن را مشاهده می فرمایید:

این چهار تیم نه سقوط می‌کنند و نه صعود

شانس‌های قطعی صعود و سقوط تیم‌های لیگ یکی را که کنار بگذاریم، باز هم تعدادی از تیم‌ها هستند که روی کاغذ برای صعود به لیگ برتر شانس دارند یا خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند.

در این میان اما چهار تیم از تیم‌های لیگ یکی، نه شانس صعود دارند و نه در خطر سقوط هستند. تیم‌های مس کرمان، آلومینیوم اراک، اکسین البرز و نساجی مازندران، چهار تیمی هستند که دو بازی آینده تأثیر چندانی بر روند نتیجه گیری‌شان ندارد. مس کرمان در هفته پیش رو با نفت مسجد سلیمان بازی دارد و اکسین البرز این هفته در بوشهر به مصاف ایرانجوان می‌رود. این دو تیم در هفته آخر در کرج با هم بازی دارند.

آلومینیوم اراک با بادران در تهران بازی می‌کند و در هفته آخر به مصاف فجرسپاسی می‌رود. نساجی مازندران هم ابتدا در یک بازی خانگی با راه‌آهن مسابقه می‌دهد و هفته آخر در رشت به مصاف سپیدرود می‌رود. در این بین بازی آلومینیوم اراک مقابل فجرسپاسی و نساجی مقابل سپیدرود تا حدودی از حساسیت برخوردار است.

عاقبت خرید سهمیه تیم‌های دیگر

استقلال اهواز اگر دو بازی آینده‌اش را هم بدون برد پشت سر بگذارد، یکی از عجیب‌ترین رکوردهای فوتبالی را بجا خواهد گذاشت و شاید تنها تیمی باشد که در یک فصل از رقابت‌ها هیچ بردی نداشته است. همین استقلال اهواز اما تیمی بود که با خرید سهمیه لیگ برتری فولاد نوین به لیگ برتر آمد و با توجه به اینکه ساختار و بسترسازی مناسب برای حضور در سطح اول مسابقات را نداشت، همان فصل به لیگ یک سقوط کرد. جالب اینکه استقلال اهواز حتی در رقابت‌های لیگ یک هم نتوانست دوام بیاورد و از همین حالا این تیم را باید لیگ دویی بدانیم!

در این شرایط اولین نکته‌ای که می‌تواند به ذهن‌مان برسد این است که این اتفاقات دقیقاً عاقبت خرید مجوز حضور در سطوحی از فوتبال است، پیش از آنکه یک تیم واقعاً شایسته حضور در آن سطح باشد و آمادگی لازم برای این منظور را پیدا کرده باشد. استقلال اهواز پیش از آنکه حتی در حد لیگ یک باشد، خواست در لیگ برتر حضور داشته باشد و همه اینها چیزی جز هزینه‌های بی هدف در این فوتبال نیستند.

خونه به خونه – نساجی تکرار می‌شود

رای نهایی دیدار دو تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل از هفته ۲۸ لیگ دسته اول فوتبال از سوی کمیته انضباطی به شرح زیر اعلام شد:

۱- فرید یعقوب‌نیا- مربی تیم نساجی مازندران به دلیل اعتراض مکرر به داور مستنداً به ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی با تذکر تنبیه می‌شود.

۲- باشگاه خونه به خونه بابل به دلیل فحاشی و رفتار غیر ورزشی تماشاگرانش مستنداً به بند ۳ ماده ۷۹ آیین نامه انضباطی به یک مسابقه محرومیت از حضور تماشاگران در اولین مسابقه خانگی با احتساب یک جلسه محرومیت اعمال شده ناشی از رای اول و نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

۳- باشگاه نساجی مازندران به دلیل فحاشی، رفتار غیرورزشی و نیز ورود به محوطه زمین مسابقه (توسط تماشاگران) مستندا به بند ۳ ماده ۷۹ آیین نامه انضباطی به دو مسابقه محرومیت از حضور تماشاگران در اولین مسابقه خانگی و نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

۴- با توجه به اینکه نظریه اخیر داور مسابقه و نیز مستندات موجود در پرونده حکایت از این دارد که نیمه تمام ماندن مسابقه بدواً به جهت رفتار غیرورزشی تماشاگران هر دو تیم و نهایتاً با تصمیم و دستور مقامات محلی بوده و داور مسابقه دخالت مستقیم در تعطیلی مسابقه نداشته است، لذا کمیته انضباطی مستنداً به ماده ۲۳ آیین نامه انضباطی حکم به تکرار مسابقه مذکور بدون حضور تماشاگران(میزبان و میهمان) و با رعایت سایر تشریفات و موازین قانونی توسط کمیته برگزار کننده مسابقات صادر و اعلام کرد.

لازم به توضیح است، این رأی در بندهای ۲، ۳ و ۴ قابل تجدید نظرخواهی و در بقیه موارد قطعی است.

مسگرساروی: این چه فوتبال پاکی است که ما داریم؟

حسین مسگرساروی، سرمربی نساجی مازندران به رأی کمیته انضباطی مبنی بر تکرار بازی تیم‌های نساجی مازندران و خونه به خونه، اینطور توضیح می‌دهد: «وقتی که رأی صادر شده و تصمیم گرفته شده من دیگر چه می‌توانم بگویم. ما تمام مدارک و اسناد خود را برای بازبینی به کمیته انضباطی ارسال کردیم ولی‌ ای کاش این رأی زودتر صادر می‌شد. البته در کل رأی منصفانه‌ای است.»

او همچنین در مورد باخت نساجی مقابل تیم فولاد یزد، می‌گوید: «ما همه جا اعلام می‌کنیم که فوتبال ما پاک است ولی این چه فوتبال پاکی است که ما داریم! در بازی ما داور مسابقه به ناحق یک پنالتی به ضرر تیم ما گرفت که همین پنالتی باعث گل فولاد یزد شد.»

مسگرساروی به اتفاق عجیبی اشاره می‌کند که در این بازی افتاده: « اگر به فیلم بازی رجوع شود شما می‌بینید که داور بازی چقدر به نفع فولاد یزد سوت زده که حتی خود مسوولان یزد هم که در ورزشگاه حضور داشتند شاکی بودند. چگونه است در شب قبل از بازی که قرار است این بازی از تلویزیون پخش شود اما در ۱۰ دقیقه قبل از بازی به یکباره تمام امکانات فیلمبرداری را جمع و می‌گویند بازی پخش نمی‌شود.»

سرمربی تیم نساجی در انتقاد از داوری بازی می‌گوید: «کامرانی‌فر از داوران خوب کشور ما بوده ولی در چیدمان داوری من به صراحت می‌گویم که اشتباه می‌کند. چرا در بازی‌هایی که در شهرهای مختلف داریم از داوران اطراف آنجا استفاده می‌شود و چرا از داوران با تجربه‌تر استفاده نمی‌کنند؟ می‌بینید که اینگونه این داوران می‌آیند و به ناحق، حق تیم ما را ضایع می‌کنند. حالا هم که کمیته انضباطی رأی داده، این رأی را چرا یک هفته قبل از مسابقات صادر نکرده؟!رای زمانی صادر شده که ما در کورس مسابقات بودیم.»

پیروانی: چرا از هفته ۱۴ مرا آوردند؟

تیم فجرسپاسی در هفته سی و دوم تیم خونه به خونه را در بابل متوقف کرد تا همچنان امیدهایش برای بقا زنده بماند. غلامحسین پیروانی سرمربی تیم فجر در این باره می‌گوید: «بازی خیلی خوبی بود و ما ممنون خدا هستیم. بچه‌ها همه نکاتی را که در تمرین انجام داده بودیم در زمین پیاده کردند. ما مناطق نفوذی‌شان را بستیم و در دقیقه ۱+۹۰ هم می‌توانستیم به گل دوم برسیم. البته از حق نگذریم که آنها تیم بسیار خوب و پر مهره‌ای هستند که موقعیت‌هایی هم داشتند.»

پیروانی اما دلخور است. دلخور از کسانی که تیم را دیر تحویل او دادند: «ما کار بزرگی کردیم اما چه فایده که دیر شروع کردیم. من از مسوولان می‌پرسم و شما هم از آنها بپرسید که چرا مرا در هفته چهاردهم انتخاب کردند. با این حال ما یکی از بهترین تیم‌های دور برگشت هستیم که عالی امتیاز گرفتیم.»

سرمربی فجرسپاسی با اشاره به مشکلات مالی می‌گوید: «۳۰۰ میلیون را میان مجموعه تیم تقسیم کردند که نفری ۹، ۸ میلیون می‌شود. این ۳۰۰ میلیون پول یک بازیکن بسیاری از تیم‌هاست. واقعا افسوس که تیم را فراموش کردند و حتی پول ندادند که مثل تیم‌های بالای سر خودمان را تقویت کنیم. من دو مهاجم کلیدی می‌خواستم اما پولش نبود.»

با این حال پیروانی ناامید نیست و به بقای تیمش هم فکر می‌کند: «با اینکه بازی‌های بسیار سختی داریم اما ناامید نیستیم و تا همین جا هم دست بازیکنانم را می‌بوسم اما همانطور که قبلا گفتم چه فایده که تیم را خیلی دیر تحویل من دادند. زمانی که من آمدم تیم چهار امتیاز داشت اما الان ۳۰ امتیاز داریم شاید اگر زودتر می‌آمدم در آن ۱۴ بازی امتیازهای لازم را برای ماندن کسب می‌کردیم. با این حال توکلمان به خدا و تلاش بچه‌هاست.

پاشازاده: اگر هدف صعود نباشد، نمی‌مانم

گل‌گهر هم در اراک به تساوی دست پیدا کرد و حالا باید در بازی بعدی سپیدرود را شکست دهد تا امیدی به صعود داشته باشد. مهدی پاشازاده، سرمربی تیم آلومینیوم اراک بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان می‌گوید: «بازی خوبی را ارائه کردیم اما متأسفانه نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. گل‌گهر نیز در بین‌ تمام تیم‌هایی که تا به حال با آنها بازی کرده‌ایم جزو تیم‌های خوب است.»

او با تمجید از عملکرد تیم گل‌گهر، تأکید می‌کند: «حریف تیم با برنامه و یکدستی بود. متأسفانه در بین بازیکنان تیم ما به دلیل اینکه شانس صعود به لیگ برتر و خطر سقوط وجود نداشت، ایجاد انگیزه کار سختی بود. با همه این احوال در این بازی مانند تیمی که نیاز مبرم به امتیاز دارد، بازی کردیم و شانس‌های فراوانی هم داشتیم که دروازه‌بان حریف روی آنها خیلی خوب کار کرد.»

سرمربی آلومینیوم اراک درباره تمدید قراردادش برای فصل آینده می‌گوید:‌«صحبت‌هایی با مدیریت باشگاه انجام داده‌ایم اما هنوز قراردادی امضا نشده است. اگر قرار باشد بمانم و برنامه‌ای داشته باشیم، فقط برای صعود خواهد بود، در غیر این‌ صورت اصلاً نمی‌مانم.» پاشازاده به دیدار حساس هفته جاری تیم استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز اشاره می‌کند: « این بازی یک فینال برای دوم شدن است. امیدوارم بازی همراه با احترامی را شاهد باشیم و در جریان بازی به کسی بی‌احترامی نشود. همچنین بازی جذاب و بدون جنجالی باشد و هر تیمی حقش است، پیروز این بازی شود.»

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه ارسال شده است

  • فرهاد گفت:

    متاسفانه خودمونو نباید گول بزنیم شانس ملوان از ما بیشتره با تساویمون جلو ایرانجوان

  • سپیدرود ایران گفت:

    آقا چرا این کامنتای مذخرف رو تایید میکنید ؟

    چجوری شانس ما از ملوان کمتره ؟

    انگار جدول رو ندیدین ما دو امتیاز بیشتر داریم و بازی آخرمون در خونه هست!!

    واقعا متاسفم واسه اینجوری تماشاگرنماها

  • کاوه گفت:

    درود سوالی داشتم با صعود سپیدرود شما اطلاعات دارید که اسپانسر قدرتمندی هست برای تیم؟ شنیدم شهرداری قراره تیم بگیره درسته؟ امیوارم نام سپیدرود عوض نشه یااگه از شروط اسپانسر باشه هم مثلا شهرداری بخواد اسپانسر بشه هم اسمش بشه “سپیدرود شهرداری رشت”

  • گیله مرد علوی گفت:

    چون فرهاد از گه کاری خونه به خونه خبرداشته همچین کامنتی داده من و توییم که بی خبریم

  • omid گفت:

    اگه خونه نیاد ۳ صفر تفاضلا با مساوی ما برابره تقریبا شانس میاد پایین