وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

علی نظر و جوان هایش: توفان جوانی سپیدرود را زنده کرد

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – سپیدرود موفق شد تا در یک رقابت شانه به شانه با سایپا و با تکیه بر بازیکنان جوانش با امتیاز به رشت بازگردد.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، سپیدرود و علی نظر لیگ برتر را در حالی برای نخستین بار تجربه می کردند که روزهای ابتدایی فصل برای آنها روی بد فوتبال را به نمایش گذاشت.

سه بازی و سه باختی که علی رغم برتری برای شان رقم خورده بود بسیاری از هواداران پر تعداد این تیم رشتی را خیلی زودتر از حد تصور از ماندگاری این تیم در لیگ برتر ناامید کرده بود. بی پولی، عدم داشتن اسپانسر و حامی مالی، بی تجربگی در لیگ برتر، جوان بودن مربی، سن نسبتا بالای بازیکنان اصلی و فشردگی بازی ها همه دلایلی بود که صاحبان فرضیه ی سقوط آزاد سپیدرود در استدلال های شان از آن نام می بردند و حرف هایشان خیلی هم اشتباه نبود.

اما نظرمحمدی با جسارتی که فقط در یک مربی جوان یافت می شود با جوان کردن تیمش در کوران مسابقات لیگ برتر با سپیدرود بازگشتی قابل تقدیر و ستودنی به دست آورد.

به میدان فرستادن علی دهقان ۲۱ ساله در خط هافبک از هفته چهارم تا امروز، فیکس بازی کردن امید سام کن ۲۱ ساله در قلب خط دفاع از هفته پنجم به بعد، به میدان فرستادن میثم تهیدست ۲۴ ساله از هفته ششم در پست خط هافبک دفاعی تا امروز، بازی دادن به محمد لطفی ۲۲ ساله در نوک خط حمله و سورپرایز بازی با سایپا و استفاده از حمید ملکی ۲۱ ساله در دفاع به جای مهرداد جماعتی باتجربه در کنار استفاده از توحید غلامی، حسین ابراهیمی، میثم فردوسی، میعاد یزدانی، ایمان صادقی و عماد میرجوان با میانگین سنی ۲۶ سال همه و همه آس های علی نظر بود که یکی یکی روی میز قرار داده شد.

البته در این دگردیسی سرمربی سپیدرود دست به خودکشی نزد و چهره های با تجربه و تاثیرگذاری مانند سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، حسین کعبی و پویا نزهتی را با شور و اشتیاق و پتانسیل نهفته جوانان تلفیق کرد تا آنی شد که امروز سپیدرود در کمرکش جدول تثبیت شده است.

نکته اصلی استفاده ی نظرمحمدی از این جوانان این است که بعضی از این تازه واردین لیگ برتر به مانند حمید ملکی و امید سام کن، حتی تجربه حضور در لیگ دسته اول را هم در کارنامه ندارند و امروز یک بازیکن لیگ برتری مثمر ثمر محسوب می شوند.

حالا سپیدرود با تکیه بر جوانانی که ظاهرا قرار است در هر مسابقه یک چهره تازه نفس از آنها توسط نظرمحمدی رو شود، با آسودگی بیشتری لیگ را دنبال می کند و هواداران سپیدرود نفسی به راحتی می کشند.

سپیدرود دارد رفتاری را دنبال می کند که با استمرارش تبدیل به تیمی دوست داشتنی تر در نزد اهالی فوتبال می شود: تیمی ریشه دار، با انبوهی هوادار که برای بهتر نفس کشیدن فوتبال ایران بنزین سبز جوانی تولید می کند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه ارسال شده است