وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

عهد شکنی میزبان در الگیلانوی بدون فحاشی: حرمت و سر و شیشه را با هم شکستد!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – در حالی که چند روزی است از سوی میزبان دربی گیلان کمپین الگلانوی بدون فحاشی راه افتاده بود، اما در کمال تاسف عهد شکنی میزبانان پایان تراژیکی را برای سپیدرودی ها رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه سپیدرود، در حالی که از ثانیه اول بازی داور با حق کشی های آشکار کمر به ضربه زدن به سپیدرود بسته بود، اما این هواداران سپیدرود بودند که با آرامش به تماشای بازی نشستند، اما متاسفانه فحاشی های ناموسی خیلی زود از سوی میزبان شرافت مسابقه را نشانه گرفت و از نیمه های بازی تا پایان مسابقه بدون وقفه ادامه پیدا نمود.

بنابراین گزارش اما این توهین های ناموسی و قومیتی به بازیکنان و مردم کلانشهر رشت پایان ماجرا نبود و اتوبوس حامل هواداران علی رغم اینکه با اسکورت نیروی انتظامی به سمت خانه باز می گشت، با حملات میزبانان عهد شکن به صورت گسترده ای مورد اصابت سنگ و … قرار گرفت و موجب مصدومیت و جراحت هواداران سپیدرود شدند.

photo_2016-08-26_23-46-55  photo_2016-08-26_23-48-30 photo_2016-08-26_23-48-52 photo_2016-08-26_23-48-59 photo_2016-08-26_23-49-06 photo_2016-08-26_23-51-48 photo_2016-08-26_23-55-53 photo_2016-08-26_23-55-58 photo_2016-08-26_23-56-01 photo_2016-08-26_23-56-06 photo_2016-08-26_23-56-09

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 13 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

44 دیدگاه ارسال شده است

  • فرهادسپيدرود گفت:

    بازي برگشت حتما اين توحش ان زلي چيهاي بي هويت جبران ميشه…اون پرچم هويت شمارو نشون داد كه كاملا شايسته بي وجودهاي ان زلي بود

  • مهران فوتبالی گفت:

    برگشت هم میبریم هم سرشون راخون میاریم

  • اشکان غایبی ساسانی/ داماش⚽️+سپیدرود⚽️=رشت☔️ داماش و سپیدرود بهانه است.ما به رشت بی همتایمان می بالیم گفت:

    فحاشان و مهاجمان و هتاکان بیرون از ورزشگاه که به اتومبیل های دوستان ما که پلاک 46داشتند حمله بردند اصلا اهل انزلی نبودند.آنها به زبان عربی و ترکی لنکرانی(جمهوری آذربایجان) صحبت میکردند.
    عده ای میخواهند که این حقیقت آشکار نشود

  • دنیا فقط رشت گفت:

    اخه از … بی وجود جز این توقع داشتید.انزلی چی های … برای شما داریم.اره ابرار

  • فربد گفت:

    اینا اصلا تعادل روانی ندارن!
    معلوم نیست … چه اتفاقاتی افتاده تو انزلی که یه ….بهم ریخته …
    فقط میتونم تاسف بخورم که با همچین آدمایی دارم تو یه استان زندگی میکنم ……..

  • ایران ملوان گفت:

    تو 90 دقیقه فوتبال فقط 1 موقعیت داشتید بعد از فوتبال صحبت میکنید برید برید با این تیمتون تو محلات بازی کنید.خخخخخخخخخخخخ

  • ملوانی گفت:

    ضمنا بی وجود کسیه که تو فضای مجازی فحاشی میکنه و هر چی میگه لایق …. اصلا فوتباله و بردو باخت داره باید کمی ظرفیتها رو بالا برد

  • علی گفت:

    آقای غایبی من هم با شما موافقم.طرفدارای دو تیم نمیدونن که اون عده از خارج از کشور دستور گرفته بودن که بین مردم دو شهر تفرقه بندازن.هنوز خیلی مونده عوام٬معنای استدلالهای شما رو بفهمن

  • سپیدرودی گفت:

    اقایون ملوانی این بازی برگشت داره،اره … فقط یه گوشه وایسین و ببینین ! پزچمی که این باز میاد تو ورزشگاه از این سر تا اون سر هویت شما رو نشون میده

  • رشتی با تعصب گفت:

    پسر … همسایه
    با دو پنالتی ناحق
    جو مسموم
    اخراج بازیکن و سرمربی و مدیر
    میتونستین بازی کنین؟؟؟
    شما کسایی هستین که اومدین با پول تیم بخرین
    الان هم داورو فدراسیون خریدین

  • بندرانزلی گفت:

    داداش داخل استادیوم کسی فحاشی نکرد، اون دسته از آدمها که بیرون اینکار رو کردند، به نظرم اصلا ادم نیستند، وگرنه این بازی فقط داخل زمین حواشی داشت، تازه تو رشت بدتر ازاینه، اما اقا فرهاد سپیدرودی شما هم پرچم دارین که نباید یادت بره، ما اون رو برافراشته کردیم ودیدید، عقده ای نباش، هر کسی هم که میگه بی وجود ، خودشه، ای بابا شما بعضیهاتون ……هستید به یکی دیگه نصبت میدین

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    قابل توجه آقایان
    تیم ملوان در سال ۱۳۴۸ توسط نیروی دریایی تاسیس و ۴۷ سال است توسط نیروی دریایی مدیریت می شود. در انتخابی جام تخت جمشید، به گفته آقای رضا ویشگاهی پیشکسوت تیم که اصالتا” رشتی است ملوان انتخاب نشده بود یعنی بعد از تاج آبادان و تاج اهواز سوم شده بود اما بنابه گفته ایشان بخاطر بازی های خوب ملوان انتخابش کردند.بدیهی است به خاطر بازی های خوب نبوده بلکه بخاطر نفوذ نیروی دریایی که در آن موقع کیا و بیایی داشت و می خواست مثل باشگاه پاس و عقاب ودیگر تیمهای نظامی تیمی نیز بنام نیروی دریایی داشته باشد. همان موقع تاج رشت( داماش فعلی) در انتخابی جام تخت جمشید شرکت کرد و انتخاب نشد. تیمهای تاج تهران و ماشین سازی تبریز انتخاب شده و به لیگ راه پیدا کردند. اما ملوان علاوه بر کمکهای مقامات استان که خود شخصا” یکبار شاهد آن بودم، از امکانات و امتیازات و بودجه نیروی دریایی به شرح ذیل استفاده می کرد: ۱- بودجه ثابتی نیروی دریایی به تیم اصلی و تیمهای پایه اختصاص داده بود که بر اساس آن بودجه مدیران برنامه ریزی می کردند. (مصاحبه آقای قدیر بحری با یکی از سایت های هوادار ملوان در انزلی) الآن هم نیرو دریایی بودجه ای به تیم می دهد اما در شرایط فعلی این بودجه کارساز نیست.
    ۲- تعدادی از بازیکنان ملوان را نیروی دریایی استخدام می کرد مثل آقایان رضا ویشگاهی، عزیز اسپندار،علی نیاکانی،محمد حبیبی و……. که خود امتیاز بزرگی برای بقاء تیم بود.
    ۳- بازیکنان ملوان چه بازیکنان تیمهای پایه و بزرگسال خدمت سربازی را در همین تیم انجام می دادند. البته شاید ۱ درصد برای خدمت سربازی به تیمهای دیگر می رفتند.
    ۴- استفاده از بازیکنان سرباز، که در طول این چهل و اندی سال به وفور از آن استفاده کردند و دیروز هم کاملا” مشهود بود. ( در بازی دیروز ۸۰ درصد بازیکنان، غیربومی بودند بویژه زننده گل) امکانات تمرینی مثل چند زمین فوتبال در پادگان نیروی دریایی در حسن رود، سالن بدن سازی و استخر و …….. ۵- در طول این سالها این افسران ارشد نیروی دریایی بودن که تیم را مدیریت کردند نه مردم.الآن هم سخنگوی باشگاه ملوان نیروی دریایی انزلی یک ناخدای نیروی دریایی است.
    دوستانی که طرفدار ملوان هستند اگر شهامت دارند بگویند که این مطالب دروغ است. علت ثبات ملوان نه مردم بلکه امکانات و مدیریت نیروی دریایی بود. هیچکدام از این مزایا را سپیدرود و داماش نداشته و نخواهند داشت.
    انزلی سالها قبل به کمک استقلال تهران تیمی درست کردند بنام استقلال انزلی. هدف از این کار، که تعدادی از بازیکنان پیشکسوت ملوان مثل غفور جهانی که مربی بود و بقیه، این بود که بتوانند از زیر سایه نیروی دریایی بیرون بیایند اما همه دیدیم که نتوانستند. حالا دوستان اهل انزلی که خود را تنها فوتبال فهم ایران می دانند پاسخ دهند با توجه به مطالب بالا، می توانند بدون نیروی دریایی دوام بیاورند؟! معلوم است که خیر. بنا براین عزیزان هر وقت بدون نیوری دریایی و با امکانات مردمی توانستید یکسال دوام بیاورید من همینجا اعلام می کنم تمام حرفهای خود را پس بگیرم. اما سپیدرود
    ۱- در سال ۱۳۴۷ مرحوم غلامرضا صومی، باشگاهی را در رشت بنام سلامت بخش خریداری کرد. فعالیت این باشگاه در رشته های کشتی و وزنه برداری بود. مرحوم صومی تصمیم گرفت رشته فوتبال را در این باشگاه تاسیس نموده و بعدها اسم باشگاه را نیز به سپیدرود تغییر دهد.
    ۲- در طول نزدیک به نیم قرن حیات سپیدرود این مردم علاقه مند کوچه و بازار بودند که با کمکهای مالی خود بقاء تیم را تضمین کردند.
    ۳- سپیدرود هیچوقت وابسته به هیچ ارگان نظامی و غیر نظامی و …… نبود و هیچیک از امکاناتی که در بالا نام بردم و ملوان نیروی دریایی از آن برخوردار بود را نداشت اما ماند. افتادیم اما بلند شدیم خیلی شهرها این توانایی را ندارند. سپیدرود الآن حتی یک زمین تمرین ندارد.
    عزیزان من سپیدرود نمادی است از بنیه قوی اجتماعی مردم یک شهر، مقدس و قابل احترام.
    بخاطر همین ما از این تیم بعنوان یک تیم بزرگ یاد می کنیم. در فوتبال و نظام باشگاه داری دولتی که هیچ تیم خصوصی نتوانست قد علم کند فوتبال رشت نزدیک به نیم قرن، این کار را کرد. داماش هم همین شرایط را داشت، منتها در مقطعی وضعش خوب شد اما تداوم نداشت. آن هم تیمی است خصوصی.
    ای دوست انزلی چی، بدون تعصب حرف بزن با این شرایط تیم شما چند سال دوام می آورد؟؟ من می گویم یکسال، در خوشبینانه ترین حالت البته.
    همین الآن، بازیکنان سپیدرود هیچ پولی نگرفتند بماند ۷۰ درصد فصل قبل را هم نتوانستند بگیرند.اماملوان از بازیکنان سرباز که هیچ پول نمی گیرد برای بقاء خود استفاده می کند مثل بازی دیروز.
    نتیجه گیری: دوست عزیز طرفدار ملوان، هر وقت بدون نیروی دریایی توانستید یکسال روی پای خود بمانید آنوقت می توانی بقول امروزی ها با ما کل کل کنید.
    بای بای آبای !

  • انزلیچی گفت:

    بازی برگشت رو هم میبریم. تیم شما شبیه استیل آذین چند سال پیشه. هم پیر و پاتال
    عشق است ملوان

  • شجاع گفت:

    اقاي فرهاد نه به اون تحليل ابكي كه بقول خودت مودببانه و متفكرانه ات نه به اون توهين به مردم انزلي ظرف مدت كمتر از يك ساعت . شما با خودت هم نمي داني چند چندي ادماي مثل شما هستند كه اب در اسياب يك مشت اوباش بي ادب فحاش مي ريزند حالا انزليچي باشد يا ابرار رشتي شما بجاي اين تحليلها صدمن يك غاز بهتر است حرمت قلم را حفظ كني و قبل از بيان هر كلمه اي اول فكر كن بعد بيان عاقل

  • ایران ملوان گفت:

    آقای فرهاد حالا که باختین دیگه چرا شاهنامه تعریف میکنی

  • داماش گفت:

    انزلی تو به جز اینکه به مردمان ایران ویلا اجاره بدی کار دیگه نکن.شایسته همان کار هستی

  • امیر رشتی گفت:

    انتظار نداشته باشید که در مدت یک هفته کل مسائل فرهنگیمون اصلاح بشه، شاید خیلی از انزلیچیها رعایت کردن ولی همیشه یه عده هستن که فحاشی میکنن حمله میکنن، رشتم بود ممکن بود همین بشه، زمان میبره تا همه چی درست بشه، همین که یه عده رعایت کردن بازم خوبه، به مرور این افراد بیشتر میشن و اونایی که فحاشی میکنن میرن تو اقلیت ، تا اینکه کلا دیگه فحاشی و حمله از بین میره

  • محمد از گیلان گفت:

    تا زمانی که تعصب و غرور بی جاتون مانع دیدن حقایق باشه و هی انزلی و رشت کنید باید شاهد افول این استان باشید.
    با همین غرور و تعصب مسخرتون الان تبریز سه تا تیم تو لیگ برتر داره اما گیلان در تمام رشته های ورزشی در حال سقوط

  • تیفوسی های رشتی گفت:

    نمونه بارز غیرت رشتی= پنالتی گل نزدن آبشک
    آفرین به غیرتت
    جواب آبای آبای …رو هم با برد وهم با رفتار خودشون جواب میدیم
    پاتوق رشتی ها: مکان گلوگاه خروجی انزلی چی ها1-از بلوار خرمشهر تا ایستگاه انزلی2-ایستگاه انزلی تا خمام
    جرات دارین بیان واییییییییییییییییییی

  • مجید گفت:

    روسیاهی برای ساده لوحان شهرمان ماند که متوجه نقاب کثیف همسایگان بربر نبودندغافل ازاینکه این بی خردان حرمت انسان بشکستند
    دوستان کینه این قوم بربر را پایانی نیست
    التماس تفکر

  • میلاد گفت:

    حرف دوست ما یعنی این که شما 47ساله دستمال به دستین اع بازی برگشت داره آبشک 56ب

  • رضا گفت:

    مطمئن باشید یه عده ای غیر خودی واز قومیت دیگر با دو کلمه ابرار و ابای بین شما اتش کینه توزی و دشمنی را گسترش می دن.
    مطمئن باشید هر گیلانی با تعصب برای ناموس خود وهمسایه اش به یک اندازه ارزش قائل است .
    تحریک نشوید و منطقی به حوادث و عوامل ان توجه کنید.
    دشمنان گیلان را با خردمندی ناکام کنید. رضا از فومن

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    آقای شجاع بفرمایید توهین به مردم انزلی چه بود؟!
    مصادیق را بگویید. کجایش بقول شما صد من یه غاز بود؟!! من در پاسخ به بعضی آقایان که مطالب کذب می نویسند حقیقت فوتبال رشت و انزلی را برایتان نوشتم. شما به کدام قسمت مطلب من ایراد داری با ذکر مصادیق لطفا” بنویسید تا مردم بدانند. من بند به بند تاریخچه ملوان و سپیدرود و علل موفقیت ها و ناکامی های دو تیم را نوشتم. واضح صحبت کن. کلی گویی نکن. دقیقا” با کجایش مشکل داری؟ این حقیقت فوتبال انزلی است. همین تیم ملوان نیروی دریایی باعث شده که تعدادی از شما دچار نوعی توهم گشته و به شهر با قدمت رشت که به اندازه جمعیت شهر شما انسانهای فرهیخته دارد انواع توهین ها را بکنید. پیشنهاد می کنم به آدرس ذیل بروید تا بدانی راجع به چه شهری اظهار نظر می کنید. ضمنا” واضح صحبت کنو مطالب من واضح و فاقد کلی گویی است.

    https://www.facebook.com/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA-543496282518965/

  • قضاوت ترکی بیش از پیش شعله آتش تنفر میان رشت و انزلی را فروزان کرد.این قضاوت نادرست از سوی دشمنان سفارش شده بود./اشکان غایبی ساسانی a گفت:

    با شما موافقم آقا رضا

  • قضاوت ترکی بیش از پیش شعله آتش تنفر میان رشت و انزلی را فروزان کرد.این قضاوت نادرست از سوی دشمنان سفارش شده بود./اشکان غایبی ساسانی a گفت:

    محسن ترکی باید روزی به جرم خیانت ملی و افشاندن بذر نفاق در هزار سال آینده به اشد مجازات برسد

  • سپیدرودی گفت:

    خدایا خودت گیلان ما رو از جهالت نجات بده
    رشت و انزلی هرو روز دارن ترک تر از دیروطز میشن و گیلکها دارن تو اقلیت میرن اونوقت یه عده نادان اینجور به ناموس هم فحاشی میکنن
    موقعی به خودتون میاین که مبینین دیگه وقت بازگشت و جبران نیست

  • سجاد گفت:

    تو برگشت بلایی سر انزلی چیا میاد تا عمر دارن فراموش نکنن از الان دارم بهشون میگم بازی برگشت نیان رشت

  • سجاد گفت:

    بازی برگشت دگه رشت نیاین پشیمون میشین

  • داماش گفت:

    انزلی برو بمیر تو فقط یک جای خوابی .خاک تو سر فوتبال ما که انزلی باید رفت فوتبال بازی کرد.انزلی فقط جای افتاب گرفتن هست

  • ملوانی گفت:

    داماش تو دیگه چی میگی دسته ….

  • اميرمهدي گفت:

    داماش جان شما فعلا برو دست دو بازي كن به ليگ ١ ميايي سرت گيج ميره

  • اميرمهدي گفت:

    فرهاد خان شما در متن بالا فقط رشت رشت میکنی و سایر مردم استان گیلان را هیچ میدانی.از نظر شما فقط مردم رشت فرهنگ دارند و مردم شرق و غرب گیلان از خود هیچ ندارند.در حالیکه که بسیاری از فرهیختگان استان گیلان از شهرهای شرق استان هستند و طبق آمارها باسواد ترین شهر استان گیلان شهر آستاراست.از شما میخواهم که دیدگاه خود را که نگاه از بالا به سایر مردم است تغییر دهید و کمی واقع بین باشید.در خصوص بازی دربی هم انسان واقع بین متوجه میشود که عامل ایجاد تنش در ورزشگاه نظرمحمدی و نیمکت تیم سپیدرود بود که با اعتراضات بی مورد موجب ایجاد تنش گردید.البته بنده توهین و فحاشی هواداران هر دو تیم را تقبیح میکنم و موافق فحاشی به هیچ تیم و مردمی نیستم.بامید اتحاد بیشتر بین همه مردم گیلان.

  • کورش گفت:

    فحاشی چه از طرف انزلی چیا چه از طرف رشتیا عمل بدیه و باعث تفرقه میشه درد فوتبال ما همینه سیاه جامگان میاد مل اب خوردن ملوان رو میندازه لیگ لیگ یک از اون ور یه تیم دیگه میاد سپیدرود رو میندازه ولی دعوای رشت وانزلی باقیه تا این تفرقه هست فوتبال گیلان همینه … حالا بازم انزلی چیا به خاطره اینکه سرباز می گیرن وضعشون بهتر اگه یه فصل تونستن مثل سپیدرود یا داماش تیم رو بدون سرباز یرپا نگه دارن اونوقت بیان کری

  • شاهين گفت:

    تو رشت تون هم ميبريمتون هم ميزنيمتونًً أنزلي چي هستيم دعواگيريم رشت تونو به ….

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    آقای امیر مهدی من از شهر خودم صحبت کردم و نگفتم مثلا” شرق گیلان ندارد و یا غرب گیلان ندارد. راجع به شهر خودم و موقعیت گذشته و حال در پاسخ به بعضی مهمل بافان و دروغگویان و ….. هر جایی برای خود چند تا آدم دارد اما در مقایسه رشت به لحاظ موقعیت تجاری و قدمت دیرینه، ادمهای بزرگی دارد. لاهیجان و فومن به لحاظ تاریخ قدیمی آدمهای بزرگ دارند بخصوص لاهیجان. در ضمن در مورد سواد از آستارا تا لوشان و از لوشان تا چابکسر همه مدعی هستند با سوادترین ها هستند. اما اکثر چهره های ملی و بین المللی رشتی هستند که در آدرس ذیل با ذکر منابع بدان اشاره شده است. در گیلان شهرهای لاهیجان و رشت افراد شناخته شده تری نسبت به جاهای دیگر دارند. ضمن احترام به همه گیلانی های عزیز هدف به رخ کشیدن نبود بلکه در پاسخ با افرادی بود که نه گذشته خودشان و نه گذشته دیگران را می شناسند.

    موفق باشید
    https://www.facebook.com/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA-543496282518965/

  • داماش گفت:

    امبر مهری شما بهتره بری از بزرگتر بپرسی در دوره مبرزا توی شهر جه بلای سرتون اومده بخاطر همینه شما روحی مشکل داربدو شما چی دارید یک ویلا که اجاره بدی که ازش پول در بیاری.شما نماد شهری دورافتاده از کشور سزد هستیدو به تاریخ برس .داماش کوه استوار است اما شما گدا شب ویلا

  • داماش گفت:

    ملوانی لطفا خارجی حرف نزن من ایرانیم شما چی بگو فدات شم خجالت نگش ما میدانیم ازمایش

  • amir گفت:

    با سلام . فوتبال رشت سی سال جان کند تا بتونه بیاد دسته یک ایشالا هر دوتیم موفق باشن اول ملوان بعد سچیدرود یا داماش یاشهرداری رشت یا پگاه …معلوم نیست چه اسمی زو با ید چند سال دنبال کرد

  • جواد عاشق ملوان گفت:

    سلام به همگی ، من بعنوان طرفدار 30 ساله ملوان ،فحاشی خیلی خیلی کمتری نسبت به سالهای گذشته دیدم ، اگه حرکات دروازه بان و سرمربی تیم سپید رود نبود این حاشیه ها خیلی کمتر میشد ، من تا به امروز بخودم اجازه فحاشی به هم استانیهای خودم رو ندادم ، و معتقدم اگر اتحاد بیشتری داشتیم الان جایگاه فوتبال گیلان این نبود ، هستند افرادی که دوست دارند همیشه جو رو خراب کنند بنظر من حساب اون افراد جداست ولی هیچوقت کسی که عاقل باشه و خانواده داشته باشه دست به همچین کارهایی نمی زنه ، بازی فوتبال هم برد داره هم باخت هدف لذت بردن از بازی هستش نه مسائل حاشیه ای، در پایان انزلی و رشت چسبیده بهم هستند کلی دوست آشنا های مشترک وجود داره ،زشته با این الفاظ خودمون رو مضحکه دیگر شهر ها کنیم ، به امید روزی که هر دوتیم به تشویق همدیگه پا به استادیوم بزارن

  • داماش گفت:

    امیر بی سواد ملوان استیل اذین وملوان منتطفه ازادو هر چی باشیم اجداد ما ایرانی زاده هستیم.بهتره یک ازمایش بدی.افا شما زینت برید یک لبگ خارجی اونجا همه دوستان هستند

  • داماش گفت:

    ویلا بخواهیم هست ملوانی .از گرسنگی نمیری ما هستبم

  • داماش گفت:

    ملوان … از لیگ …. برو بیرون

  • داماش گفت:

    جواد عشق تیم سرباز ها اش خور هست

  • مهدی گفت:

    با سلام. من میخوام توضیحی در مورد مطلب جناب فرهاد بدم.ببینید اصولا ورزش در هر رشته‌ای در بعضی از شهرهای کشور ریشه در فرهنگ اون شهر داره که سالیان سال نسل به نسلش با اون اخت میشوند.مثلا از دیرباز تا به الان بدون درنگ ورزش کشتی در گوشت و پوست و استخون مردم مازنداران بوده و هست و بهمین جهت بزرگترین قهرمانان این رشته ورزشی کشور از استان مازندران و باالخص شهر قهرمان پرور جویبار بوده و هست. خب در زمینه رشته ورزشی فوتبال باید قبول کرد شهر انزلی پرچمدار تمامی شهرهای شمالی کشور از دیرباز بوده و هست.اصلا قبل تشکیل تیم ملوان تیمهای کلنی انزلی با اقتدار بر همه حریفان گیلانی خود من جمله تیمهای کلنی رشت با اقتدار هر چه تمامتر پیروز میشد.با تشکیل تیم ملوان بجهتی که در بالاترین سطح فوتبال کشور بازی میکرد نیروی دریایی بخشی از هزینه های محدود اون زمان رو تقبل نمود تا به جایی که اواخر دهه هفتاد از تقبل کردن اندک هزینه های تیم هم سرباز زد تا عملا ملوان از آن زمان تا به الان از فقیر ترین تیمهای کشور لقب گیرد.اما با این وجود این تیم ریشه دار کشور بزرگترین بازیکن های تاریخ شمال کشور را روانه تیمهای ملی نمود که افتخاری شد نه تنها برای شهر کوچک انزلی بلکه برای کل جامعه ورزشی شمال ایران. وقتی اولین کاپیتان شهرستانی کل کشور بعد از انقلاب از تیم ملوان سیروس قایقران مرحوم بود همه ما گیلانی ها احساس غرور میکردیم. وقتی در جام جهانی 1978 آرژانتین تنها مهاجم فیکس تیم ملی ایران که با گل او تیم صعود کرد بازهم از ملوان و شهر انزلی بود ( غفور جهانی) کلی احساس شعف میکردیم.اصلا چرا راه دور برویم در همین تیم حال حاضر کیروش که با قطر بازی دارد دو نماینده قوی شهر انزلی سید جلال حسینی و سعید عزت اللهی حضور غرور آمیز دارند.خواهشن بیایید بدون هیچ حب و بعضی بخودتون بقبولانید که فوتبال در شهر انزلی به بمانند کشتی در شهر جویبار داری ریشه و فرهنگ غنی است که توانسته اینهمه استعداد به سطح اول کشور معرفی کند. وقتی من به همین تیم سپیدرود فعلی هم نگاه میکنم میبینم شصد درصد این تیم از جمله مربی کاملا تحت تاثیر و جو گیرشون هم از کلکسیون درخشان فوتبال انزلی مطرح شدند. پس آقایان لطفا کمی واقع بین باشید و بپذیرید که ملوان افتخار نه تنها گیلان بلکه کل شمال کشور سالیان سال بوده و هست.