وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

لیگ‌های آماتور جولانگاه فوتبال گیلان / فوتبال گیلان در سراشیبی سقوط

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – شش نماینده فوتبال گیلان در نیم‌فصل نخست لیگ‌های مختلف فوتبال کشورمان عملکردی سینوسی از خود برجای گذاشتند و سپیدرود به‌عنوان ویترین فوتبال استان در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، شش تیم سپیدرود رشت، ملوان انزلی، داماش گیلان، چوکا تالش، شهرداری فومن و شهرداری آستارا عملکردی متفاوت از یکدیگر در نیم‌فصل نخست لیگ‌های سراسری کشورمان برجای گذاشتند.

خطر از دست رفتن تنها سهمیه لیگ برتری گیلان

سپیدرود رشت به‌عنوان تنها نماینده لیگ برتری استان و ویترین فوتبال گیلان با عملکردی ضعیف نتوانست در دومین فصل حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر بدرخشد.

سرخ‌های شهر باران لیگ را با سرمربیگری خداداد عزیزی آغاز کردند، خداداد در سه هفته ابتدایی لیگ باتحمل دوشکست و کسب یک تساوی از ادامه کار کنار کشید، سپیدرود در هفته چهارم با سرمربیگری سهیل حق‌شناس در خانه مقابل پدیده تن به شکست دو بر صفر داد و در هفته پنجم با سرمربیگری محسن نصر در اهواز مقابل استقلال این شهر دو بر صفر متحمل شکست شد.

علی کریمی از هفته ششم هدایت سپیدرود رشت را بر عهده گرفت و در ۱۰ دیداری که سرمربی این تیم بود موفق به کسب دو پیروزی و سه تساوی شد، پنج شکست نیز در کارنامه سرمربیگری علی کریمی در نیم‌فصل نخست به همراه سپیدرود ثبت شد.

سپیدرود در پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر با کسب ۱۰ امتیاز با تبصره در مکان پانزدهم جدول جای گرفت، استقلال خوزستان به دلیل کسر شش امتیاز با حکم انضباطی فیفا با کسب شش امتیاز قعرنشین لیگ برتر است.

سرخ‌های شهر باران با دریافت ۲۶ گل ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را یدک می‌کشند، این تیم با زدن تنها هفت گل ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را نیز در اختیار خود دارد و این آمار، عملکرد فاجعه‌آمیز این تیم را در نیم‌فصل نخست هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نشان می‌دهد.

ملوان در حسرت صعود به لیگ برتر

ملوانان لیگ را با مالکی جدید و به امید صعود به لیگ برتر آغاز کردند، حضور فرهاد پورغلامی پس از سال‌ها بر روی نیمکت این تیم بارقه‌های امید را در دل هواداران متعصب ملوان زنده کرد.

ناکامی‌های ملوان خیلی زود آغاز شد و این تیم به دلیل شکایت بازیکن خارجی خود، لیگ را با کسر شش امتیاز آغاز کرد و اگر ورود منطقه آزاد و مسؤولان شهری و استانی به این شکایت کمی دیرتر انجام می‌گرفت کار به‌جاهای باریک کشیده و شش امتیاز دیگر نیز از ملوانان کسر می‌شد.

نتایج نه‌چندان درخور ملوان تحت هدایت پورغلامی و به‌ویژه شکست در الگیلانو در جام حذفی مقابل سپیدرود، صبر هواداران دوآتشه ملوان را لبریز کرد و این مربی جای خود را به محمد احمدزاده داد، حضور احمدزاده نیز نتوانست مانع نتایج ضعیف ملوانان شود.

تنها نماینده گیلان در لیگ دسته اول که روزگاری امید اول گیلانیان در لیگ برتر بود در پایان نیم‌فصل نخست با کسب ۱۰ امتیاز در قعر جدول جای گرفت و یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته دوم است، ملوان درصورتی‌که با کسر شش امتیاز مواجه نمی‌شد می‌توانست نیم‌فصل نخست را با رتبه دهمی به پایان برساند.

لیگ دسته دوم جولانگاه نمایندگان گیلان

فوتبال گیلان در رقابت‌های لیگ دسته دوم با سه نماینده حضوری فعال دارد، داماش گیلان و چوکا تالش در گروه الف و شهرداری فومن در گروه ب لیگ را آغاز کردند.

یکه‌تازی داماش در لیگ دسته دوم

داماش گیلان لیگ را پرقدرت آغاز کرد و در پایان هفته سیزدهم با کسب ۲۴ امتیاز صدرنشین این رقابت‌ها است، کسب هفت پیروزی و سه تساوی و تحمل تنها دوشکست چهره‌ای مدعی از نماینده اسبق لیگ برتری گیلان ساخته است.

لاجوردی پوشان شهر باران با به ثمر رساندن ۲۰ گل، دومین خط حمله لیگ دو گروه الف و با دریافت تنها هفت گل بهترین خط دفاعی این لیگ را در اختیاردارند.

چوکا مصمم به صعود به لیگ یک

چوکا تالش که به‌تازگی از لیگ دسته سوم صعود کرده است لیگ دو را طوفانی آغاز کرد، این تیم با کسب هفت پیروزی و دو تساوی و تحمل تنها سه شکست با کسب ۲۳ امتیاز در مکان سوم جدول جای گرفته است.

چوکایی ها ۱۳ بار دروازه رقیبان را گشوده‌اند و ۱۴ بار دروازه‌شان را مقابل رقبای لیگ دسته دومی بازشده دیده‌اند.

شهرداری فومن در آستانه سقوط به لیگ سه

شهرداری فومن دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته دوم حال‌وروز چندان خوشی ندارد، این تیم درگیر مشکلات مالکیتی بوده و با کسب تنها ۱۴ امتیاز در مکان دوازدهم جدول ۱۳ تیمی لیگ دسته دوم گروه ب قرار دارد.

فومنی ها با دریافت ۲۲ گل به همراه شهدای بابلسر ضعیف ترین خط دفاع لیگ دو را در اختیار دارند، در سوی مقابل با به ثمر رساندن ۲۰ گل دومین خط آتش لیگ را از آن خود کرده‌اند.

شهرداری آستارا مصمم به صعود به لیگ دسته دوم

تیم فوتبال شهرداری آستارا که به‌تازگی جواز حضور در مرحله مقدماتی لیگ دسته سوم را به دست آورده است با ارائه دیدارهایی مهیج و جذاب توانست با قاطعیت به مرحله دوم لیگ سه صعود کند.

شاگردان حسن اشجاری با کسب ۱۰ پیروزی و دو تساوی به‌عنوان تنها تیم بدون شکست با کسب ۳۲ امتیاز رهسپار مرحله دوم شدند، آستارایی‌ها تمام رکوردها را در لیگ دسته سوم شکستند، این تیم با زدن ۳۰ گل بهترین خط حمله و با دریافت تنها پنج گل بهترین خط دفاعی گروه خود را در اختیار دارد.

شهرداری آستارا در مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم به همراه پاس گیلان دو نماینده استان خواهند بود و برای صعود به لیگ دسته دوم می‌جنگند، دیدارهایی که اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود.

عملکرد نمایندگان گیلان در جام حذفی

فوتبال گیلان جام حذفی را با پنج نماینده آغاز کرد، سپیدرود رشت، داماش گیلان، ملوان انزلی، چوکا تالش و شاهین انزلی نمایندگان گیلان در جام حذفی بودند.

صعود سپیدرود به مرحله یک هشتم با پیروزی در الگیلانو

سپیدرود در جام حذفی عملکردی مناسب از خود برجای گذاشت، این تیم در اوج بحران توانست ملوان را در ورزشگاه تختی انزلی شکست دهد و در مرحله یک‌هشتم پایانی از پرسپولیس میزبانی می‌کند، ملوانان پیش از حذف مقابل سپیدرود در مرحله سوم با قرعه استراحت رو به رو شدند.

داماش در آستانه شگفتی‌سازی در جام حذفی

داماش گیلان در بین پنج نماینده گیلان بهترین عملکرد را در جام حذفی به نمایش گذاشت، این تیم در مرحله دوم به مصاف خوشه طلائی ساوه رفت و میزبان خود را شکست داد، در مرحله سوم در خانه مقابل قشقایی شیراز به پیروزی دست‌یافت.

داماشی‌ها در مرحله چهارم چوکا را از گردونه رقابت‌ها حذف کردند، چوکایی که  پیش‌ازاین فرهنگ البرز را در تالش و بادران لیگ یکی را در تهران حذف کرده بود.

لاجوردی پوشان شهر باران در مرحله پنجم در تبریز تیم لیگ برتری ماشین‌سازی را حذف کردند تا شگفتی‌ساز این جام لقب بگیرند، طبق قرعه داماش در مرحله نیمه‌نهایی در رشت به مصاف سایپا می‌رود و شانس بالایی برای فینالیست شدن دارد.

دفاع شاهین از اعتبار نمایندگان استان‌ها در جام حذفی

شاهین انزلی با کسب مقام نائب قهرمانی لیگ برتر استان گیلان به‌عنوان پنجمین تیم گیلانی جواز حضور در رقابت‌های جام حذفی را کسب کرد، این تیم در مرحله دوم به مصاف رستگار زنجان رفت و این تیم را شکست داد، در مرحله سوم با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله چهارم با شکست مقابل استقلال خوزستان در اهواز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 16 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.