وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

مالک مستعفی سپیدرود: در پرونده بلبلی به استقلال رضایت ندادیم / کارخانه فولاد گیلان باید از سپیدرود حمایت می کرد

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودبیات با اشاره به اینکه ما در نهایت بلبلی را بخشیدیم زیرا نمی‌خواستیم آینده این بازیکن نابود شود، اظهار کرد: بلبلی شش ماه محرومیت کشید و یکسال از فوتبال دور بود و ما صلاح نمی‌دیدیم جوانی که می‌توانست برای تیم ملی ما آینده‌دار شود، از الان خانه‌نشین شود.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از دیارمیرزا، کیومرث بیات، مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا در خصوص وضعیت پرونده «محمد بلبلی» اظهار کرد: وکیل باشگاه سپیدرود رشت که توسط آقای آقازاده انتخاب شده است، در حال پیگیری موضوع است و کارهای لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه باشگاه سپیدرود مستندات و جوابیه خود را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده است، تصریح کرد: قرارداد آقای بلبلی با باشگاه سپیدرود سه ساله بود و امکان بستن قرارداد با باشگاهی دیگر برای وی وجود نداشت.

بیات با اشاره به اینکه بلبلی در جلسات عنوان کرد که در این خصوص بنده فریب مدیر برنامه‌های خودم را خوردم، اظهار کرد: مدیر برنامه‌های بلبلی به او گفته بود که تو بازیکن حرفه‌ای محسوب نمی‌شوی و در نتیجه محروم نیز نخواهی شد.

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت همچنین ادامه داد: با مستنداتی که ما به کمیته انضباطی ارائه کردیم مشخص شد که آقای بلبلی بازیکن حرفه‌ای هستند و در این زمینه تخلف انجام داده است البته فدراسیون اعلام کرد که بازیکنی که قرارداد دارد اگر باشگاه دیگری با او مذاکره نمایند، دو پنجره آن باشگاه بسته می‌شود چه برسد که آقای بلبلی با باشگاه دیگری قرارداد امضا کرد!

وی همچنین ادامه داد: آقای بلبلی زمانی که با باشگاه فولاد تمرین می‌کرد دوباره توسط مدیر برنامه‌های خود به باشگاه استقلال می‌رود و با این تیم قرارداد امضا می‌کند!

بیات در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه «چگونه پنجره نقل و انتقالات باشگاه فولاد بسته شد اما پنجره باشگاه استقلال بسته نشد؟» نیز گفت: قانون می‌گوید که ما با مجرم اول کار داریم البته خود محمد بلبلی نیز ۶ ماه محروم شد و این بازیکن باید رضایت باشگاه سپیدرود را جلب نماید.

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت در خصوص دریافت چک صد میلیونی از باشگاه استقلال تهران نیز اظهار داشت: چک صد میلیونی را باشگاه استقلال بابت طلب خودش به سپیدرود پرداخت نکرد بلکه بابت پولی که بلبلی باید به سپیدرود پرداخت می‌کرد و استقلال بدهی بلبلی را به سپیدرود پرداخت کرد و رضایت بلبلی را نیز گرفت.

وی افزود: شخصی را به بانک بردند و برای وی حساب جاری باز کردند، شرکتی به نام «پسته‌کاران» که چک را از آنجا صادر کردند و مهر باشگاه استقلال را بر روی آن زدند. وقتی به بانک مراجعه کردیم متوجه شدیم که اصلا چنین تشکیلاتی وجود ندارد و ما مجددا به کمیته انضباطی شکایت کردیم و چک را نیز به عنوان مستندات ارائه کردیم.

مالک سپیدرود باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه این موضوع یک مسئله شخصی نیست، گفت: ما به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و آن نیز تنبیه باشگاه‌های متخلف است.

بیات با اشاره به اینکه ما در نهایت بلبلی را بخشیدیم زیرا نمی‌خواستیم آینده این بازیکن نابود شود، اظهار کرد: بلبلی شش ماه محرومیت کشید و یکسال از فوتبال دور بود و ما صلاح نمی‌دیدیم جوانی که می‌توانست برای تیم ملی ما آینده‌دار شود، از الان خانه‌نشین شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه «آیا شما هم به استقلال و هم به فولاد رضایت دادید و پرونده از نظر شما مختومه است؟»، گفت: خیر چنین چیزی نیست و ما فقط به شخص آقای بلبلی رضایت دادیم زیرا رأی کمیته انضباطی به گونه‌ای بود که دو محکوم داشت یکی باشگاه فولاد خوزستان است که دو پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته شد و دیگر محمد بلبلی که شش ماه محرومیت و جلب رضایت باشگاه سپیدرود اگر قصد بازی در این تیم را دارد.

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه استقلال در این زمینه تبرئه شد، گفت: به دلیل اینکه قانون اعلام کرده است باشگاه اول متخلف است، باشگاه استقلال تبرئه شد و تبرئه شدن این باشگاه هیچ ارتباطی به چک صد میلیون تومانی نداشت.

بیات گفت: پس از اینکه باشگاه فولاد و محمد بلبلی محکوم شدند، دیگر بلبلی بازیکن آزاد حساب می‌شد بنابراین استقلال در این زمینه تبرئه شد.

وی با بیان اینکه رأی اعلام شده است و باشگاه فولاد به فیفا اعتراض کرده است، اظهار داشت: فیفا از سازمان لیگ و باشگاه سپیدرود استعلام گرفت که ما مدارک خود را از طریق وکیل باشگاه ارائه کردیم و بنده به شما می‌گویم در نهایت باید این رأی تأیید شود.

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت ادامه داد: قانون را خود فیفا مشخص کرده است و خودش علیه قوانین خود که رأی صادر نمی‌کند!

بیات همچنین تأکید کرد: باشگاه سپیدرود نه تنها به استقلال رضایت نداده است بلکه به دلیل صدور چک جعلی از این باشگاه شکایت نیز کرده است.

به اندازه ۶ سال هزینه سپیدرود به طبری پرداخت شد

وی درباره وضعیت مالکیت سپیدرود نیز گفت: هیچکسی باشگاهی را که ۱۳ میلیارد بدهی دارد و دو میلیارد هم باید به علی کریمی پرداخت کند همچنین دو میلیارد هم بدهی این فصل می‌شود ۱۷ میلیارد بدهی را پرداخت کند تا مالکیت باشگاه سپیدرود به او واگذار شود!

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت در گفتگو با دیارمیرزا افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد باشگاه سپیدرود خود به خود منحل می‌شود و توان حضور در لیگ را نخواهد داشت!

بیات اظهار داشت: بنده بارها به مسوولین گفتم زمانی که مرا مالک کردید قرار بود یک هفته مالک بمانم، تا مالک جدید پیدا شود اما سه سال از آن ماجرا می‌گذرد و مالک جدیدی پیدا نشده است!

وی با تأکید بر اینکه بنده هیچ تمایلی نداشتم که مالک باشگاه سپیدرود شوم زیرا مالک باشگاه سپیدرود باید توان مالی بالایی داشته باشد، گفت: من به شما قول می‎دهم هرکسی بخواهد مالکیت این تیم را تصاحب کند، قطعا نخواهد توانست که کاری انجام دهد.

مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه بنده بارها اعلام کردم برای خروج سپیدرود از بحران باید این تیم به یکی از صنایع وصل شود، اظهار کرد: بنده در یک جلسه‌ای به آقای استاندار که تمامی مسوولین گیلان نیز حضور داشتند اعلام کردم که این استان کارخانه فولاد دارد و بایستی به خاطر آلودگی‌ که به محیط زیست می‌زند و خسارتی که به گیلان زده است و سود آن به جیب یک شخص می‌رود، حداقل این شرکت باید از یک باشگاه ورزشی گیلانی حمایت کند!

بیات ادامه داد: متأسفانه این کار را انجام ندادند و بعدا در دادگاه صاحب این کارخانه را دیدید که چگونه پول‌های خودش را به آقای طبری داده است! و آقای طبری به اندازه شش سال هزینه باشگاه سپیدرود از این کارخانه‌دار پول گرفته است، چگونه استاندار گیلان نمی‌توانست این فرد را مجاب کند که بخاطر سودی که از این استان می‌برد حداقل خسارت این تخریب را با کمک به ورزش پرداخت کند اما چون استاندار ما بومی نبود، این مسأله برای او مهم نیز نبود!

تصویر چک دریافتی کیومرث بیات از باشگاه استقلال تهران در زیر آمده است:

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.