وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یاداشت روز – مدیریت مالی فوتبال

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – مدیریت مالی به عنوان یک رشته مستقل در آموزش های مالی در اولین دهه قرن بیستم در کشورهای اروپایی و آمریکا شکل گرفت و از آن زمان تاکنون دست خوش تحولات بسیار بوده است.

مدیریت مالی فوتبال حلقه رابطی بین علم اقتصاد و مقوله حسابداری است. که در آن، حوزه‌های دیگری از علوم نظیر ریاضیات و آمار تأثیر فراوان دارند. موضوعات اساسی مطرح شده در مدیریت مالی را می‌توان به ترتیب زیر خلاصه کرد:

۱- روش های کنترل و مدیریت منابع مالی.

۲- روش های ارزیابی امکانات سرمایه‌گذاری و طرق تخصیص منابع مالی.

۳- بحث پیرامون روشهای تأمین منابع مالی.

یکی از مهم ترین وظایف مدیران مالی فوتبال، کنترل منابع مالی و حصول اطمینان از دستیابی به نتایج از پیش تعیین شده است. ماحصل کار حسابداران، ارائه گزارش هایی است که وضعیت مالی باشگاه و نتیجه عملکرد آن را طی یک دوره نشان می‌دهد.

اگر این گزارش ها به درستی تجزیه و تحلیل نشوند، ممکن است برای خوانندگان نه تنها اطلاعات مفیدی ارائه ندهند، بلکه گمراه‌ کننده نیز باشند.

ابزارهای اندازه‌گیری مختلفی جهت ارزیابی سلامت یک باشگاه می‌توان بکار بست که از آن جمله تجزیه و تحلیل‌های افقی و عمودی صورت های مالی و بررسی نسبت ها را می‌توان نام برد.

یکی از مهم ترین وظایف مدیران، تخصیص بهینه منابع مالی بهامکانات سرمایه‌گذاری است. اهمیت این موضوع زمانی بیشترمحسوس است که باشگاه با محدودیت‌ امکانات و منابع مالیروبرو است و بقاء و توسعه باشگاه منوط به تشخیص، ارزیابی وانتخاب مناسب‌ترین امکانات سرمایه‌گذاری و تخصیص منابعمالی به آنها است.

امروزه ارزیابی طرح ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از نظر اقتصادی، و بودجه‌بندی هزینه‌های سرمایه‌‌ای، مقوله‌ای است که دامنه‌ای وسیع یافته و در آن از تکنیک‌های آماری، تحقیق درعملیات و ریاضیات پیشرفته و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود.

مبحث بودجه‌بندی سرمایه‌ای و ارزیابی پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش بزرگی از مباحث مدیریت مالی فوتبال را تشکیل می‌دهد.

تصمیمات مربوط به تأمین منابع مالی مورد نیاز باشگاه، ازمهمترین تصمیمات مدیریت مالی است، اهمیت این تصمیم و آثار آن بر ساختار مالی باشگاه و نهایتاً منافع سرمایه‌گذاران، به حدی است که این گونه تصمیمات از نوع تصمیمات استراتژیک باشگاه تلقی می‌شود.

امروزه در اکثر کشورها، مؤسسات پولی و اعتباری بخش بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی کشور را از طریق جمع‌آوری سرمایه‌های اندک و تزریق آن در امکانات مختلف سرمایه‌گذاری، به عهده دارند و در کنار آنها مؤسسات مشاوره مالی با ارائه خدمات کارشناسی ومشاوره‌ای، سرمایه‌گذاران را در انتخاب بهترین طرق تأمین منابع مورد نیاز با آنها یاری می‌دهند.

مباحث تئوریک مربوط به بازار سرمایه از مهم ترین مباحث طرح درحوزه مدیریت مالی است و نرخ بهره و هزینه تأمین سرمایه به عنوان ابزار اساسی تنظیم این بازار در اختیار دولت ها و سیاست‌گذاران مالی و اقتصادی این کشورها است.

حضرت مهدی (علیه السلام) ما أرْغَمُ أنْفُ الشَیْطانَ بِشَىءٍ مِثْلَالصَّلاهِ، فَصَلِّها وَ أرْ غَمْ أنْفَ الشَّیْطانَ؛ با هیچ چیز مثل نماز، بینىشیطان به خاک مالیده نمى شود پس نماز را به پادار و بینىشیطان را به خاک بمال. بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۸۲

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است