وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

مد تازه لیگ دسته دوم: عدم خروج مربیان اخراجی از زمین!

(عکس ها از: سید احمد کیایی)

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – مسابقه ی حساس دو تیم بالانشین لیگ دسته دوم بین تیم های سپیدرود رشت با شاهین (توسعه) کیش در ورزشگاه دکتر عضدی رشت به جنجال کشیده شد.

به گزارش سایت سپیدرود، این مسابقه که در چارچوب هفته شانزدهم لیگ دسته دوم و بین تیم های دوم و سوم جدول برگزار شده بود، در دقیقه 65 و پس از اینکه کوپال ناظمی داور وسط مسابقه، حسین خطیبی را به دلیل توهین و فحاشی به کمک داور میدان (علی الفتی) از بازی اخراج کرد، خطیبی از اجرای دستور داور سرپیچی نمود تا مسابقه بیشتر از ده دقیقه متوقف شود.

بنابراین گزارش، عدم حضور نیروی انتظامی به اندازه کافی و نداشتن قاطعیت از سوی ناظر و نماینده فدراسیون موجب گردید تا حسین خطیبی با اعتراضات بی مورد و به حاشیه کشانده فضای ورزشگاه، کاملا مسابقه را از تب و تاب بیندازد و پس از اینکه مسابقه مجددا، با یک وقفه نسبتا طولانی آغاز شد، هرگز آن هیجان و گرمی پیش از آن را پیدا نکرد.

این اتفاق در سال گذشته هم روی داده بود و در مسابقه فصل گذشته سپیدرود رشت با آلومینیوم اراک مهدی پاشازاده مربی وقت آلومینیوم پس از اینکه توسط داور مسابقه اخراج شده بود، از اجرای دستور قاضی مسابقه امتناع کرده بود.

حال باید سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون فوتبال در برابر چنین جنجالی چه اقدامی از خود نشان خواهد داد و این روزها که لیگ دسته اول و دوم به روزهای حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود، اگر چنین ویروسی به سایر مربیان و تیم ها انتقال پیدا کند، بعید است هیچ مربی یا بازیکنی پس از رویت کارت قرمز بدون دخالت ارتش و پلیس ضد شورش به خروج از زمین مسابقه رضایت بدهد!

IMG_8378 IMG_8368  IMG_8365 IMG_8363 IMG_8356 IMG_8357 IMG_8359 IMG_8361 IMG_8362 IMG_8355 IMG_8354 IMG_8353 IMG_8351 IMG_8350 IMG_8349 IMG_8343 IMG_8342 IMG_8340 IMG_8338 IMG_8337 IMG_8334 IMG_8333 IMG_8329

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه ارسال شده است

  • احمدی گفت:

    سلام . در فوتبال انواع و اقسام تاکتیک و تکنیک وجود دارد تا بازی را ببری یا نبازی و متاسفانه یکی از تکنیک هایی که در فوتبال ما به ویژه در لیگ های پایین تر وجود داردٰ تخریب آگاهانه بازی از طریق عدم تمکین تعمدی به قوانین است همانند کسی که خود را آگاهانه به زیر ماشین می اندازد تا از مزایای بیمه و … استفاده کند. این رفتار را سال گذشته هم آقای پاشازاده در بازی بین الومینیوم اراک و سپیدرود رشت انجام داد و بیش از ده دقیقه بازی را متوقف کرد.
    به نظر می رسد این تکنیک نیست نوعی بی قانونی است که سیستم داوری کشور و کمیته انضباطی باید به آن واکنش نشان دهد . برای فوتبال کشورما خیلی بد است که از طریق عربده کشی و روش های خیابانی یک مربی بخواهد نتیجه دلخواه خود را بگیرد . آیا کمیته انضباطی تاکنون بر روی این موضوع فکر کرده است که توقف بی جای یک بازی آن هم در هوای بارانی و سرد علاوه بر این که باعث تضعیف روحیه جوانمردی و اخلاق گرایی در فوتبال می شود و هواداران را نسبت به همه چیز بدبین می نماید در روحیه و روان بازیکنان و مربیان چه تاثیر منفی می گذارد ؟ بدن بازیکن سرد می شود و تا گرم شود بازی تمام شده است سیستم فنی تیم فرو می پاشد و انگیزه بازیکنان و ربیان تضعیف می شود آیااین کار با انسانیت و اخلاق و مروت سازگار است .
    ورزش سه نوشته است که حسین خطیبی خطیبی البته از مربیان آرام و کم سروصدای فوتبال ماست که مشخص نیست چه چیزی باعث این واکنش از سوی وی شده است.آیا واقعا این طور است یا این که هر وقت در فشار شدید بودند اخلاق را به کناری می نهند و به منافع می چسبند ؟
    اینجاست که کمیته انضباطی باید با ورود دقیق و فنی و قانونی به این موضوع برای یکبار هم شده به این فضاحت فوتبالی پایان دهد و بی توجهی به این موضوع حامل این واقعیت است که اراده ای در فدراسیو برای برخورد با این نوع رفتارها وجود ندارد و به دیگران مجوز نانوشته می دهد که می توانند چنین رفتارهایی را تکرار کنند .
    فعلا داوری نمی کنیم و به انتظار می نشینیم تا کمیته انضباطی موضع خود را مشخص کند و خطیبی ها یاد بگیرند که فضای فوتبال را نباید آلوده به بی اخلاقی نمایند .

  • عیسی گفت:

    سلام بر دوستان . فوتبال ما پره از آدمایی مثل حسین خطیبی فقط می خوان نبازن اخلاق کیلویی چند آقای احمدی . دلت خوشه کمیته انضباطی فقط زمانی ورود میکنه که کار از کار گذشته باشه اینا اصلا حس ندارن تا پی گیری کنن . من به اینا امیدی ندارم

  • omid گفت:

    امیدوارم شاهین بوشهر جلوشون جوانمردانه بازی کنه تا این تیم کثیف بالا نیاد رضوانشهر بجاش صعود کنه گرچه اونا هم ما رو با حرفای قشنگشون کم مورد عنایت قرار ندادن

  • بهروز گفت:

    به نظر من این تاکتیک نیست این … محض هستش که جلوی ما مربیان حریف چنین … میخورند اما اگر کمی دقت کنیم باز مقصر خودمان هستیم اگر ساری را اینجا میبردیم اگر الوند را که همه بردن میبردیم اگر ارومیه و بسیاری از اگر ها و شاید ها و مگر ها را خودمان رعایت میکردیم چه اشکالی داشت ادم عوضی مانند پاشازاده یا خطیبی … چنین حرکاتی میکردن … بشه من خوشحال میشدیم در هر صورت ما باید با قاطعیت این دو بازی را ببریم دیگه من هوادار طاقت حذف شدن را نداریم فقط بچه ها باید با تمام توان و از خود گذشتگی شش امتیاز را بگیرن فقط همین برد تمام