وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

مشروح گزارش جلسه شورای کلانشهر رشت در روز کمک به سپیدرود رشت

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود در جلسه علنی شورای شهر رشت با لایحه ارسالی کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به مبلغ پانصد میلیون تومان موافقت شد.

به گزارش سایت سپیدرود، احمد رمضانپور رئیس شورای شهر رشت ظهر چهارشنبه در صد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر رشت اشاره به ارسال لایحه‌ای مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت، گفت: در این لایحه درخواست کمک پانصد میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت مطرح شده و باید مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی پور: خداروشکر که داماش دیگر نیست!

در این جلسه لایحه دو فوریتی کمک به باشگاه سپیدرود رشت مطرح شد که در همان ابتدا اسماعیل حاجی‌پور به کنایه گفت: خداروشکر که داماش نیست چون هر وقت بحث کمک مالی بود همه به من نگاه می‌کردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: کمک‌های مالی به‌ مجموعه باشگاه ورزشی سپیدرود انجام شده و این ربطی به هیئت فوتبال ندارد بلکه مالک باشگاه باید پاسخگو باشد که کمک‌های مالی چگونه هزینه شده است.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: نمی‌توان گفت که کمک‌های مالی حتماً به بازیکنان داده شود بلکه با توجه به اینکه باشگاه، سفرهای متعدد و هزینه‌های مختلفی دارد بنابراین مدیریت هزینه بر عهده خود باشگاه است و شهرداری باید گزارشی از نحوه هزینه کمک‌های مالی به باشگاه ارائه دهد.

حاجی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه پولی که شورا به تیم‌ها می‌دهد مستقیم به تیم‌ها پرداخت می‌شود و هیات فوتبال دخل و تصرفی نمی‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: مالکین تیم‌های ورزشی در قبال پولی که به تیم‌ها پرداخت کردیم باید به شهرداری فاکتور بدهند و اعلام کنند که پول‌ها کجاها هزینه شده است اما تا کنون گزارشی از سوی شهرداری در مورد هزینه کردهای تیم‌های فوتبال به شورا داده نشده که این قصور از سمت شهرداری است.

شفاف سازی کمک های اهدایی شورا به تیم های فوتبال سپیدرود و داماش

عضو کمیسیون بودجه برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی‌ شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: شورا و شهرداری همواره از کمک مالی به حوزه ورزش، دو تیم سپیدرود و داماش دریغ نکرده است اما انتظار می‌رود بخش اعظمی از این مبالغ به پرداخت معوقات بازیکنان اختصاص داده شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه مسئولان دو تیم مذکور‌ گزارشی از نحوه هزینه کمک‌های مالی شورا و شهرداری ارائه دهند گفت: این گزارشات باید به سمع و نظر مردم برسد که کمک‌های مالی مدیریت شهری و شورا به باشگاه‌های ورزشی صرف چه چیزهایی می‌شود؛ بنده فکر می‌کنم بخشی از این درآمد، هزینه‌های جاری آن‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت در مورد کمک به تیم‌های ورزشی، با بیان اینکه همیشه شورا و شهرداری به این تیم‌ها کمک کرده است اما نحوه پرداخت این کمک‌های مالی مشخص نیست، اظهار کرد: حتی گزارش‌هایی که برای پرداخت از تیم‌ها خواستیم تاکنون به ما نرسیده است و این کمک‌های مالی برای معوق بازیکنان است اما در بیشتر مواقع شاهد هستیم که بازیکنان رقمی نگرفتند.

وی با اشاره به لزوم ارائه گزارش کمک‌های اهدایی شورا و شهرداری رشت به تیم‌های سپیدرود و داماش، گفت: اطلاع رسانی دقیق در بهره نحوه هزینه کرد این کمک‌ها به مردم و اعضای شورا ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم ارائه گزارش مالی پیرامون کمک‌های اهدایی شورا و شهرداری رشت به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش اظهار کرد: انتظار داریم با دعوت از مدیران این دو تیم به صحن شورا، گزارشی پیرامون نحوه هزینه کرد کمک‌های اهدایی شورا و شهرداری رشت به این دو تیم به‌منظور شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام شود.

کمک به سپیدرود برای بحث لجستیکی تیم است

رمضانپور نرگسی در پاسخ به صحبت‌های شیرزاد، گفت: این کمک‌ها برای معوق بازیکنان نیست بلکه برای کمک لجستیکی به تیم است.

باید نسبت به پرداخت‌های شهرداری رشت به تیم‌ها شفاف‌سازی شود

بهراد ذاکری در مورد این لایحه، با بیان اینکه چندین بار نامه نگاری شده که پرداخت‌هایی که از سوی شهرداری به تیم‌های ورزشی صورت گرفته است، شفاف‌سازی شود، گفت: هرکس مالک تیم‌های ورزشی بود باید این پرداخت‌ها را شفاف گزارش دهد و زمانی که هیات فوتبال مالک سپیدرود بود باید گزارش شفاف درباره دریافت‌هایی که از شهرداری داشته است را ارائه کند.

وی تأکید کرد: شهرداری باید ظرف یک هفته گزارش کامل در مورد پرداخت‌هایی که از دوره چهارم تاکنون به تفکیک دوران مالکیت به دو تیم داماش و سپیدرود صورت گرفته است به شورا ارائه کند.

ذاکری با اشاره به بحث کمک‌ مالی شورا و شهرداری به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش گفت: در این زمینه هم باید مشخص شود که کمک‌های مالی شورا و شهرداری در کجا هزینه شده و مالک باشگاه پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فاکتورها به شهرداری تحویل داده شده بنابراین نامه‌ای زده شود با این مضمون که شهرداری موظف است ظرف یک هفته نسبت به ارائه اسناد پرداختی‌های باشگاه در پنج سال گذشته اقدام کند و فاکتورها جمع‌بندی شود تا بدانیم کمک‌های مالی شورا و شهرداری به باشگاه در کجا هزینه شده است.

برخی می‌خواهند در سپیدرود حضور داشته باشند و مالک تیم شوند!

فرهام زاهد در مورد لایحه کمک مالی به سپیدرود رشت، با اشاره به اینکه شورا همیشه در دورهای قبل نیز به تیم‌های فوتبال و تیم‌های ورزشی دیگر کمک کرده است‌، تصریح کرد: ای کاش رقم این کمک بالاتر بود و می‌شد کمک بیشتری به تیم‌های ورزشی کرد.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نامه کمک مالی به سپیدرود یک ماه پیش آمد و به نظر بنده دلیل تاخیر عدم شرایط مالی مساعد شهرداری نبود، اظهار کرد: پرطرفدار بودن این تیم باعث شده است که برخی از افراد با نیت‌های خاص به دنبال حضور و مالکیت این تیم باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به کمک‌های متعدد این شورا به تیم‌های پرطرفدار گیلانی، افزود: نامه کمک مالی به سپیدرود رشت یک ماه پیش مطرح شد اما شرایط مالی نامساعد شهرداری رشت موجب ایجاد یک وقفه در بررسی آن شده است.

فرهام زاهد با بیان اینکه شرایط تیم‌های پرطرفدار باعث شده که برخی افراد با نیات مختلف درصدد کسب مالکیت این باشگاه‌ها باشند، تصریح کرد: نباید نسبت به این مسئله سهل انگاری شود.

فرهام زاهد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه داشتن طرفداران فراوان موجب شده است تا برخی از افراد با نیات مختلف درصدد کسب مالکیت و حضور در این مجموعه باشند، اظهار کرد:

شورای شهر رشت از دوره‌های گذشته نیز به تیم‌های فوتبال و دیگر تیم‌های ورزشی کمک کرده‌اند و ای‌کاش می‌توانستیم کمک‌های بیشتری به تیم‌های ورزشی انجام بدهیم و نامه کمک مالی به سپیدرود رشت حدود یک ماه پیش مطرح شد و احتمالاً تأخیری که در این مسیر صورت گرفته به علت شرایط مالی نامساعد شهرداری رشت بوده است.

پس از رأی گیری با کمک مالی به مبلع ۵۰۰ میلیون تومانی به تیم سپیدورود موافقت شد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.